Перша психологічна допомога: як надавати?

Теми:
Навички допоможуть і в побуті

Перша психологічна допомога: як надавати?Держпраці наголосила на важливості надання першої психологічної допомоги на роботі. 

Так, завданнями такої допомоги є: 

  • оцінка безпекової ситуації навколо;
  • оцінка першочергових потреб і проблем (спочатку потрібно задовольнити базові потреби в їжі, воді, безпечному середовищі);
  • вислуховування;
  • надання корисної інформації та контакт зі службами професійної допомоги та рідними.

6 психологічних ефектів, які впливають на нашу поведінку

У Державній службі з питань праці пояснили, що надавати першу психологічну допомогу може штатний психолог або ж навчені працівники (профільна освіта не обов'язкова). Водночас потерпілим необхідно в подальшому звертатися до фахівців.

Надаючи допомогу, важливо не нашкодити при цьому потерпілому. Для цього слід:

  • дотримуватися конфіденційності;
  • перебуваючи поруч, дотримуватися зручної для людини дистанції;
  • не нав’язувати, а пропонувати допомогу
  • не розпитувати, а просто слухати;
  • якщо людина хоче мовчати — помовчіть разом з нею;
  • не виявляти осуду;
  • поводитися спокійно та терпляче;
  • приймати всі емоції потерпілого;
  • не торкатись та не обіймати людину, якщо для неї це неприпустимо;
  • говорити доступно;
  • не розповідати про власні проблеми — краще говорити про те, який ви маєте досвід в управлінні стресом.

Пам'ятайте: Людина може бути не готова говорити, але потребувати підтримки. Запитайте, чи потребує людина якоїсь допомоги. Запропонуйте гарячий напій та скажіть, що можете просто побути з людиною в тиші. Також можна використовувати позитивне невербальне спілкування: зберігати відкрите положення тіла, підтримувати візуальний контакт, демонструючи свою небайдужість. 

Нагадайте потерпілому, що його емоції — нормальна реакція на ненормальні події.

Водночас є фрази, які не можна говорити у такій ситуації. Це:

  • «Мені теж важко, але ж я якось справляюся»
  • «Ти не повинен (повинна) так думати. Не думай про це»
  • «Це взагалі не проблема»
  • «Все могло бути гірше»
  • «З тобою щось не так»
  • «Я б на твоєму місці…»
  • «Все буде добре»
  • «Я тебе розумію»
  • «Заспокойся, не плач, візьми себе в руки»
  • «Тобі пощастило, що ти вижив (вижила)… Головне, що залишилися живі…»
  • «Нічого страшного – усе ще наживете…»
  • «Чого ти впав (впала) на підлогу, ніяких вибухів не було»

За матеріалами Центрально-Західного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці

додаток

Зміни в порядку ведення Списків призовників, військовозобов’язаних та резервістів

Статті за темою

Усі статті за темою

Додаткова відпустка за роботу за комп’ютером: розрахуйте тривалість правильно

Майже всі офісні працівники, так звані «білі комірці», працюють із комп’ютером. Як визначити, кому з працівників і якої тривалості слід надавати щорічну додаткову відпустку за роботу на комп’ютері? Чи потрібно проводити атестацію робочих місць за умовами праці? Як вести облік часу, відпрацьованого на комп’ютері? Чи обов’язково, взагалі, надавати працівникам таку відпустку?
107799

Виконання обов’язків директора на час відрядження: зразок наказу

Директор у відрядженні, а на підприємстві постійно виникають проблеми та завдання, які потребують оперативного розв’язання. Доручіть посадовій особі підприємства виконувати частину повноважень директора на час його відсутності
65731

Посадова інструкція директора

Інструкція розроблена на прикладі ТОВ. Ви можете використовувати її для першого керівника підприємства іншої організаційно-правової форми. Для цього відкоригуйте разом з юристами підприємства розділи «Загальні положення» та «Відповідальність»
55103

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді