Прес-­реліз: інформуємо про важливі події правильно

Для того щоб оперативно інформувати через засоби масової інформації цільову аудиторію зі значимою для організації подією, зазвичай використовують прес-релізи. Тому важливо дбати про якість прес-релізу, оскільки це один із чинників, що визначають репутацію організації
Чекліст кадровика Скачати документи відділу кадрів

Прес-реліз це основний документ для взаємодії підприємства із засобами масової інформації. Головною підставою для складання прес-релізу є ознайомлення якомога ширшої аудиторії через ЗМІ із значимою для організації подією.

Подія, яку варто висвітлити у ЗМІ, має відповідати таким критеріям:

  • викликає інтерес у широкого кола людей;
  • походить із джерел, що заслуговують на увагу;
  • стосується нещодавніх подій або тих, що відбудуться незабаром;
  • пов’язана з певним відкриттям, із захистом інтересів громадян.

До написання прес-релізу немає єдиних конкретних вимог, оскільки різні теми вимагатимуть і різного підходу до їх викладу. Наприклад, інформація про створення підприємства відрізнятиметься від відкриття у медицині нових ліків, оскільки останнє вимагатиме конкретики і достовірності.

Отже, складаючи прес-реліз, важливо бути добре обізнаним та поінформованим із предметом викладу.

Виділяють такі етапи складання прес-релізу:

1. Вибір потенційної аудиторії та головної мети — врахування специфіки видання та викладу актуальної, суспільно значимої інформації.

2. Робота над текстом та оформлення — анонс певної події, важлива й актуальна оперативна інформація про діяльність організації, її продукцію, послуги тощо.

3. Тиражування. Із цією метою зазвичай послуговуються електронною поштою. Для того щоб прес­-реліз зацікавив адресата, необхідно забезпечити відповідність електронного листа правилам етикету — перевірити наявність заголовків, прийнятний обсяг документа, перевірка на віруси тощо.

Готуючи прес-реліз, необхідно структуровано та чітко викладати інформацію. Практикою вироблено чітку структуру прес-релізу. Виокремлюють такі основні реквізити прес-релізу:

  • емблема організації;
  • найменування організації;
  • дата документа (дата видання);
  • місце складення;
  • назва виду документа — ПРЕС-РЕЛІЗ;
  • заголовок — має бути інтригуючим у формі запитання, твердження;
  • текст.

До відома!
Приклад оформлення прес-релізу та інших довідково-інформаційних документів — у е-журналі «Кадровик-01»


Текст прес-релізу має містити відомості про зміст події, її організаторів, місце та час проведення, причини та значення події. Складаючи текст, можна користуватися таким планом, відповідаючи на запитання:

  • що?
  • хто?
  • де?
  • коли?
  • чому?

За обсягом прес-реліз не має бути більшим однієї сторінки формату А4. Якщо цей обсяг перевищено, бажано розділити його на підзаголови, виділивши головні пункти.

Ольга Догадіна керівник експертної групи «Експертус Кадри»
Визначте, кому доцільно доручити табельний облік, адаптуйте форму табеля під потреби підприємства, заповніть табель без помилок, навіть якщо працівники працюють за режимом, відмінним від звичайного, та правильно оберіть позначки для неявок

Не бажано в прес-релізі використовувати абревіатури та скорочення, окрім загальновживаних.

У прес-релізі варто розкривати лише один інформаційний привід. Оскільки декілька інформаційних приводів заважають читачеві зосередитися на головному.

Дбайте про якість прес-релізу, адже з його допомогою формуватиметься сприятливе інформаційне середовище для подальшої ефективної роботи.


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Кадровик-01"

Письмові комунікації для кадровика

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді