Вручення повісткок призовникам: чи зобов’язаний роботодавець

Інколи трапляється, що військові комісаріати надсилають повістки призовникам не особисто, а роблять це через їхнього роботодавця. Чи зобов’язаний у такому випадку роботодавець вручати повістки працівникам-призовникам?
Чекліст кадровика Скачати документи відділу кадрів

Конструкція статті 38 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» від 25.03.1992 № 2232-XII (далі — Закон № 2232) час від часу змушує сумніватися працівників кадрових служб щодо наявності обов’язку роботодавця сповіщати призовників і військовозобов’язаних про їх виклик до військових комісаріатів.

Увага!

В адміністративно-територіальних одиницях, де немає військових комісаріатів, відповідні органи місцевого самоврядування, роботодавці, у т. ч. керівники навчальних закладів, незалежно від підпорядкування і форм власності зобов’язані на вимогу військових комісаріатів сповіщати призовників і військовозобов’язаних про їх виклик до військових комісаріатів, забезпечувати своєчасне прибуття за цим викликом, у семиденний строк повідомляти районні (міські) військові комісаріати про прийняття на роботу (навчання) та звільнення з роботи (навчання) призовників і військовозобов’язаних (ч. 1 ст. 38 Закону № 2232).

Розставимо крапки над «і»...

Наказ Міноборони України «Про затвердження Інструкції з організації ведення військового обліку військовозобов’язаних і призовників в органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах, організаціях і навчальних закладах» від 15.12.2010 № 660 (далі — Інструкція № 660) покладає на органи місцевого самоврядування, роботодавців, незалежно від підпорядкування і форм власності обов’язок оповіщення на вимогу військових комісаріатів військовозобов’язаних та призовників про їх виклик до військового комісаріату і забезпечення їх своєчасного прибуття за цим викликом (пп. 2.2, 3.4 Інструкції № 660). Це загальне правило, яке поширюється на всіх роботодавців.

Частина 1 статті 38 Закону № 2232 — спеціальна норма, якою врегулювано тільки випадки, коли в адміністративно-територіальних одиницях немає військових комісаріатів.

Приклад

Персонально-первинний облік призовників і військовозобов’язаних передбачає облік відомостей щодо призовників та військовозобов’язаних за місцем їх проживання. На території N-ського району розташовано три села з незначною чисельністю населення, в яких відсутні військові комісаріати. За таких умов персонально-первинний облік ведеться органами місцевого самоврядування (п. 4 ст. 34 Закону № 2232), а на роботодавця покладається обов’язок сповіщати призовників і військовозобов’язаних про їх виклик до військових комісаріатів, забезпечувати своєчасне прибуття за цим викликом, повідомляти про прийняття на роботу та звільнення з роботи призовників і військовозобов’язаних районні (міські) військові комісаріати, що розташовані, наприклад, у районному центрі і визначені відповідальними за організацію і здійснення органами місцевого самоврядування у цих 3-х селах персонально-первинного обліку.

Вручати повістки має:

  • особа, яку призначено відповідальною за ведення військового обліку або до посадової інструкції якої внесено обов’язки з ведення персонального обліку військовозобов’язаних і призовників,

або

    • роботодавець, якщо такі обов’язки не було покладено на іншу посадову особу.

Незабезпечення роботодавцем на вимогу військових комісаріатів сповіщення військовозобов’язаних і призовників про їх виклик у військові комісаріати або перешкода зазначених посадових осіб своєчасній явці громадян на збірні пункти чи призовні дільниці є підставою для притягнення до адміністративної відповідальності (ст. 211-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення).


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Кадровик-01"

Відновлення бронювання у Дії

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді