Оголошення про прийняття на роботу: яких фраз слід уникати
Зразок оголошення про роботу
Перш за все, слід вказати, що зразок оголошення про набір на роботу — це публічний заклик компанії або організації до потенційних працівників з метою заповнення вакантної посади. Це своєрідна візитна картка компанії, яка має привернути увагу та зацікавити кандидатів. Відтак, є фрази, що можуть відлякати потенційних кандидатів:
ВИМОГИ | ФРАЗИ |
Дискримінаційні: багато фраз можуть бути сприйняті як дискримінаційні за ознакою статі, віку, національності, релігії тощо. Окрім того, якщо оголошення про прийом на роботу (зразок) містить ознаки дискримінації, це може призвести до юридичних проблем. |
|
Непрофесійність: деякі фрази можуть створити негативне враження про компанію.
|
|
Нечіткість: розмиті формулювання ускладнюють розуміння вимог до кандидата.
|
|
Забороняється в рекламі про вакансії (прийом на роботу) висувати вимоги за ознаками раси, кольору шкіри, віку, статі, стану здоров’я, інвалідності, підозри чи наявності захворювання на ВІЛ/СНІД, сексуальної орієнтації, політичних, релігійних та інших переконань, членства у професійних спілках або інших громадських об’єднаннях, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками, не пов’язаними з характером роботи або умовами її виконання (ч. 1 ст. 24-1 Закону України «Про рекламу» від 03.07.1996 № 270/96-ВР).
Щоб уникнути проблем та підготувати якісне оголошення про прийом на роботу зразок, зверніть увагу на наступні поради:
- Концентруйтеся на компетенціях: замість «Молода дівчина» напишіть «Вища освіта, досвід роботи в продажах».
- Будьте конкретні: замість «Різноманітні завдання» опишіть конкретні посадові обов’язки.
- Використовуйте нейтральну мову: Замість «Приваблива зовнішність» напишіть «Доглянутий зовнішній вигляд».
- Вказуйте чітку заробітну плату: це продемонструє вашу прозорість.
Також вашій увазі підбірка фраз, що найчастіше прописують у оголошеннях про прийом на роботу.
«Якщо ти талановитий, молодий та бажаєш розвиватися...»
Позитивне прочитання. Звернення на «ти» поширено у разі найму випускників ВНЗ на початкові позиції, у творчому середовищі, у стартапах. Така неформальність приверне увагу студентів або людей без досвіду. Роботодавець хоче довести, що є гнучким у взаємодії із працівниками.
Негативне прочитання. Рекрутер, можливо, розраховує, що звернення на «ти» привабить кандидатів, які потерпали від суворих корпоративних правил та шукають менш жорсткого формату у спілкуванні. Але це зовсім не означає, що взаємини в компанії справді гнучкі.
Висновок. Формулювання не варто використовувати, якщо вам потрібен постійний працівник із значним досвідом роботи.
«Нам потрібна людина, яка не тільки…»
Позитивне прочитання. Компанії потрібен працівник, який здатен не лише механічно виконати роботу, а й показати кращий результат, ніж очікувалось.
Негативне прочитання. Роботодавець вимагає більше, ніж потрібно насправді. Керівництво воліє найняти працівника із значним досвідом та знаннями, але платити йому не найвищу як для цього рівня зарплату.
Висновок. Так доречно писати в оголошеннях для творчих та суміжних з ними професій, які потребують креативного мислення. Як правило, це сфери журналістики, кіно, мистецтва. Гуманітаріям ліпше одразу означити спектр завдань, які доведеться вирішувати.
«Шановні кандидати, прохання…»
Позитивне прочитання. Таке формулювання використовують в оголошеннях про вакансії, що друкуються не вперше. Рекрутер намагається відсікти невідповідних кандидатів, наприклад, без портфоліо чи супровідного листа.
Негативне прочитання. Починати текст оголошення про вакансію з прохання — не найрезультативніший хід. Це може означати, що в компанії просто шукають свіжі ідеї та просять кандидатів виконати тестове завдання. Особисту зустріч та співбесіду не гарантують.
Висновок. Фразу можна використовувати, якщо ви відбираєте лише резюме зі світлиною, посиланнями на акаунти в соцмережах, відповідями на анкету. Якщо просите кандидата виконати тестове завдання, зазначте, чи підлягає ця робота оплаті.
«Провідний виробник харчових продуктів...»
Позитивне прочитання. Велика компанія шукає кандидатів на конфіденційну позицію і не готова на першому етапі розкривати свою назву. Ще варіант: невелика фірма з великими амбіціями.
Негативне прочитання. Компанії не потрібні нові працівники, людей набирають, аби створити базу чи про всяк випадок, щоб промоніторити ринок та звернутися за потреби. Такі формулювання можна трактувати й інакше: «Ми дуже секретна фірма. Шифруємося постійно», «Насправді ми — малий бізнес, але з грандіозними планами», «На роботі доведеться завжди приховувати інформацію та щось вигадувати».
Висновок. Вказуйте в оголошенні назву компанії. Прихованість має підтекст. Наприклад, може справити враження, що ви — компанія-одноденка.
«Молодий дружний колектив...»
Позитивне прочитання. Молода компанія, що розвивається, або стартап. Такі формулювання модні. Молоді фахівці реагують на них позитивно.
Негативне прочитання. Корпоративна культура доволі агресивна. Це пов’язано з тим, що чимало представників цих поколінь бажають усього й одразу. Можливо, дорослішому професіоналу (від 35 років) буде нецікаво працювати в такому середовищі.
Висновок. Інформація про колектив доречна для тих компаній, де є особлива корпоративна культура. Наприклад, спільне дозвілля, навчання, відсутність дрес-коду по п’ятницях.
Що саме та за яких умов перевірятиме інспектор праці під час позапланової перевірки в період воєнного стану?
«Пропонуємо цікаву роботу...»
Позитивне прочитання. Функції працівника неординарні. Наприклад, компанія надає можливість брати участь у різних проектах та виходити за межі стандартних обов’язків. Робота передбачає творчість.
Негативне прочитання. «Маємо ідею на мільйон. Але мільйона поки що немає», «Жодних викликів для профі».
Висновок. Якщо насправді пропонуєте цікаву роботу, опишіть докладно, в чому вона полягає. Приміром, менеджера з продажів можуть привабити поїздки на профільні виставки, участь у конференціях, відрядження за кордон, взаємодія з великими замовниками. Технічного фахівця зацікавлять новації індустрії або можливість особистого внеску в реалізацію перспективної ідеї.
«Шукаємо справжнього професіонала...»
Позитивне прочитання. Це загальна фраза, без підтексту. Потенційний роботодавець шукає кандидата з певним професійним рівнем, а не початківця.
Негативне прочитання. В компанії сподіваються, що прийде якийсь ідеальний «справжній професіонал» і візьме на себе левову частку роботи. Тобто найчастіше це просто завищені вимоги до кандидата.
Висновок. Якщо шукаєте досвідченого працівника, так і пишіть в оголошенні. Що менше прикметників ви вживаєте (справжній, висококваліфікований, талановитий), то краще враження справляє компанія. Фразу можна вживати у вузькоспеціалізованих галузях, наприклад, у сфері біотехнологій: «Потрібен професіонал у сфері виробництва добрив для генетично модифікованих культур».
«Шукаємо фахівця із великим досвідом та нестандартним підходом...»
Позитивне прочитання. Компанія потребує досвідченого кандидата та чекає від нього готовності працювати з нестандартними, різноплановими завданнями і виявляти креативність.
Негативне прочитання. Роботодавець хоче поєднати кілька посад — операційну та креативну. Ймовірно, в компанії ще не визначилися з портретом потенційного працівника.
Висновок. Фразу можна вжити лише у випадку, якщо компанія зазнає труднощів і потрібна людина, що в змозі допомогти їх подолати. Щоб привабити профі, надайте гарантію. Це може бути вища за ринкову грошова винагорода, індивідуальний графік роботи та відпочинку.
«Вимоги до кандидата: стресостійкість...»
Позитивне прочитання. В компанії інтенсивний темп роботи. Понаднормовий робочий час — правило, а не виняток. Стресостійкість — виклик для амбіційного та впевненого в собі кандидата, який не звик до рутини. Звісно, компанія заохочуватиме його преміями, бонусами, додатковими вихідними.
Негативне прочитання. Стрес у компанії оселився давно. Можливо, керівник віддає перевагу авторитарному стилю управління. Пошукач має бути готовим до жорстких дедлайнів, цейтнотів та нервової атмосфери на робочому місці. Вимогу слід читати таким чином: «Потрібна людина із залізними нервами» або «Працювати у нас важко. Дуже важко».
Висновок. На ринку — нестабільність, тому не варто згадувати про стрес. Пишіть, що робота передбачає режим багатозадачності. Фахівець, який звик розв’язувати багато завдань одночасно, розтлумачить формулювання правильно.
«Якщо маєте бажання заробляти...»
Позитивне прочитання. Кандидати зможуть істотно збільшити заробіток — верхньої межі доходу немає.
Негативне прочитання. Передбачається робота на результат. Частка стабільного окладу невелика, основний дохід — відсоток від угоди.
Висновок. Бажання заробляти є у всіх, тому не пишіть про це. Вказуйте конкретну суму.
«Чоловік (жінка) до 35 років...»
Позитивне прочитання. Немає.
Негативне прочитання. Компанія так і не визначила, хто і на яку посаду потрібен. Розшифрувати фразу можна й таким чином: «Доведеться підробляти кур’єром», «Потрібна людина-оркестр або служниця».
Ризик. Закон забороняє зазначати вимогу щодо віку кандидата в рекламі вакансії (оголошенні про прийняття на роботу) (ч. 1 ст. 24-1 Закону України «Про рекламу» від 03.07.1996 № 270/96-ВР; ч. 3 ст. 11 Закону України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 № 5067-VI). Штраф за порушення — 10 мінімальних зарплат (ч. 3 ст. 24-1 Закону про рекламу).
Висновок. Таку фразу ліпше не вживати, якщо ви піклуєтеся про репутацію компанії та її фінансовий добробут.
«Пропонуємо роботу над новим (інноваційним) проектом...»
Позитивне прочитання. В компанії звикли до конкретики. Як є, так і пишуть: потрібен фахівець для реалізації інноваційного проекту. Можливо, під цим розуміють роботу в стартапі або на підприємстві, що виготовляє ексклюзивну продукцію.
Негативне прочитання. Проект ще не узгоджено, інвестицій немає, є ризик «заморожування».
Висновок. Опишіть докладно, в чому полягає новітність проекту. Можливо, трапиться кандидат, що вже мав справу з такою темою. Уточніть, чи доведеться проходити навчання, які навички потрібні (знання технічної англійської, комп’ютерних програм). Інакше ви отримаєте резюме від тих, хто втомився від рутини і воліє зануритися в щось нове і незнане.
«Зарплата за підсумками співбесіди...»
Позитивне прочитання. Компанія не знає, скільки коштує фахівець на ринку праці, тому готова відштовхуватися від очікувань кандидата. Обговорити бажаний розмір доходу та домовитися про зарплату готові на фінальному етапі інтерв’ю.
Негативне прочитання. Оклад нижчий за ринковий, а оскільки не озвучено конкретної суми, то посаду до штатного розпису ще не вводили. Фразу можна прочитати таким чином: «Cпочатку ми на вас подивимося, а потім визначимо, скільки вам пропонувати», «Великих грошей у нас немає. Тому й замовчуємо розмір зарплати».
Висновок. Без конкретики цінність вакансії знижується. Кандидат розуміє, що суму озвучать лише після співбесіди. Для цього потрібно виділити час та приїхати на зустріч, а це витрати. А якщо реальність не збігатиметься з очікуваннями, кандидат буде розчарований. Відгукуватися на таке оголошення немає сенсу.
«Зарплата від 3200 до 8000 грн...»
Позитивне прочитання. Йдеться про невеликий оклад плюс відсотки, якщо це позиція у сфері продажів. Для інших професій передбачається перехід у подальшому на вищий рівень та можливість отримувати вищу зарплату.
Негативне прочитання. Рекрутери сподіваються, що трапиться скромний кандидат, який не захоче багато. Тому заздалегідь суму винагороди не озвучують.
Висновок. Не вказуйте в оголошеннях діапазон зарплати. Якщо пропонуєте 3200 грн — розпишіть, за що саме. Якщо розмір винагороди залежить від обсягу виконаної роботи, кількості укладених контрактів чи від продажів, зазначте це.
«Передбачено премії...»
Позитивне прочитання. Формулювання «передбачено» означає, що в компанії є річні чи піврічні бонуси, виплата яких залежить від загального успіху фірми, відділу чи департаменту, а не від того, наскільки кожен працівник виконав особисті KPI.
Негативне прочитання. Всі премії на словах. Розшифрувати фразу можна так: «Премії є, але їх ніхто не бачив», «Нам соромно писати про їх частоту та розмір».
Висновок. У слові «передбачено» немає гарантії. Ліпше вживати фрази «Можливі додаткові виплати за…» або «Премії щокварталу».
«Офіс розташований у 10 хвилинах від метро...»
Позитивне прочитання. Може бути як правдою, так і перебільшенням.
Негативне прочитання. «Насправді 20 хвилин від метро», «10 хвилин — це якщо машиною. І нам байдуже, що у вас її немає».
Висновок. Напишіть адресу, де розташовано офіс, — кандидат сам визначить, скільки часу витрачатиме на дорогу.
«Оплачувана відпустка, офіційне оформлення за КЗпП...»
Позитивне прочитання. Компанія гарантує працевлаштування та відпустку згідно із законодавством про працю.
Негативне прочитання. В компанії немає соцпакета чи додаткових переваг, щоб зацікавити кандидатів. Тому акцентують увагу на тому, що і так гарантовано державою. Формулювання можна прочитати: «Ми вважаємо, що ви не чули про закон», «На додаткові пільги (оплата транспорту, спортзалу) не розраховуйте».
Висновок. Фразу «Оформлення за КЗпП» може використати будь-яка компанія. Але варто додати інформацію про соцпакет.
На прикладі: як скласти оголошення про вакансію менеджера з продажів
Щоб привабити грамотного менеджера з продажів із досвідом, напишіть, чому шукаєте працівника: у зв’язку з розширенням штату, вивільненням штатної одиниці. Це дасть змогу пошукачам роботи зрозуміти, що в компанії немає плинності кадрів. Відтак наведіть найменування фірми та сферу діяльності. Основний текст — про вимоги до кандидата та умови роботи — ліпше написати стисло і чітко. Вкажіть зарплату в цифрах та місце розташування офісу.
Оголошення про прийом на роботу (приклад)
Компанія «Перемога», яка спеціалізується на постачанні електроніки, у зв’язку з розширенням штату оголошує набір на вакансію менеджера з продажів.
Обов’язки:
- Розробка та реалізація стратегій продажів.
- Установлення та підтримка відносин з клієнтами.
- Аналіз ринку та конкурентів.
- Досягнення планових показників продажів.
- Участь у профільних виставках.
- Формування звітності.
Вимоги:
- Досвід роботи на аналогічній посаді не менше 2 років.
- Вміння вести переговори та працювати з запереченнями.
- Знання принципів продажу та маркетингу.
- Високі комунікативні навички.
Ми пропонуємо:
- Графік роботи — з понеділка по п’ятницю (9:00-18:00, обідня перерва з 12:00 до 13:00)
- Конкурентоспроможну зарплату (20 000 грн.)
- Премії за досягнення KPI
- Соціальні гарантії (медичне страхування, оплачувані відпустки).
- Можливість професійного розвитку та навчання.
- Відрядження по Україні.
Місцезнаходження: м. Київ, вул. Велика Васильківська 15/4
Якщо ви готові приєднатися до нашої команди та розвивати свою кар’єру у стабільній компанії, надсилайте ваше резюме на електронну пошту [email protected] до 01.11.2024.
Чекаємо на ваші заявки!
«Перемога» — ми цінуємо професіоналізм та розвиток!
Новий працівник не вийшов на роботу: дії кадровика
Резюме
Щоб скласти привабливе оголошення про вакансію, спробуйте увійти в роль кандидата на посаду. Опишіть компанію та умови таким чином, щоб самому захотілося відгукнутися. Пам’ятайте, що чесність та конкретика — головні інструменти в роботі з текстом.
Уникайте скорочень та абревіатур. Візьміть до уваги, що великі літери та знаки оклику (приміром, ТЕРМІНОВО!!!) сприймаються як підвищений тон.
Щоб запобігти двозначному тлумаченню, не вживайте шаблонів.
Гумор чи сленг теж недоречні, навіть якщо орієнтуєтеся на молодь. Текст оголошення має бути зрозумілим усім — незалежно від віку, статі та досвіду.