Поняття прес-релізу
Прес-реліз – це PR-документ, в якому компанія чи публічна особа повідомляє ЗМІ про важливий захід, подію чи вихід нового продукту.
Щоб зацікавити журналістів, прес-реліз має відповідати таким вимогам:
- висвітлена подія обов’язково має бути значимою для суспільства;
 - цільова аудиторія є релевантною для ЗМІ. Погодьтеся, вихід нового ґаджета не надто цікавий для видання «Готуємо із задоволенням», але неодмінно «зірве» читачів журналу «Сучасні технології»;
 - в одному прес-релізі анонсуйте лише одну подію;
 - текст має зацікавити, але бути стислим та конкретним — жодного зайвого речення;
 - максимальний розмір написаного — дві сторінки. Інакше прес-реліз просто не дочитають до кінця.
 
Види прес-релізів
За терміном подання та функціональним призначенням виділяють такі види прес-релізів:
- анонс – інформує про новинку чи захід задовго до безпосередньої події;
 - запрошення – створюють з урахуванням графіку роботи ЗМІ та надсилають за кілька днів до заходу, щоб журналісти мали змогу його відвідати;
 - інформація — висвітлює події одночасно з тим, як вони відбуваються;
 - резюме – пишуть безпосередньо після закінчення заходу. Підкреслює значення події та визначає її перспективи.
 

Структура прес-релізу
Прес-реліз – це в насамперед документ, що має свої особливості написання. Відомості в ньому викладають за принципом перевернутої піраміди. Спочатку головне і загальне, а далі більш деталізована інформація.
Прес-реліз має такі реквізити:
- назва документа;
 - адресат — можна не зазначати;
 - заголовок і формулювання мети;
 - текст;
 - дата розсилання;
 - підпис(и);
 - адреса й контактний телефон відправника
 
Тест прес-релізу складається з чотирьох частин та має таку структуру:
- заголовок;
 - лід-абзац;
 - основна частина;
 - бекграунд.
 
Розглянемо кожну складову детальніше.
Заголовок
Влучний заголовок – це гарантія, що лист відкриють. Журналісти отримують десятки повідомлень протягом дня. Якщо заголовок не цікавий, Ваше повідомлення може бути видалене користувачем або автоматично відправлене до «Спаму». Не використовуйте заголовків у формі запитань. Прес-реліз – це новина, а не загадка.
Лід
Перший місткий абзац тексту, що має підтвердити важливість новини і зацікавити журналіста дочитати прес-реліз до кінця. Зверніть увагу! В жодному разі лід не повинен повторювати заголовок.
Основна частина
Описує новину більш детально. Обов’язково відповідає на запитання:
- Коли?
 - Де?
 - Хто?
 - Що?
 - Чому?
 
Бекграунд
І нарешті, так званий, бекграунд — коротка довідка про організацію, засоби зв’язку та відповідальну особу. Важливо вказати контактні дані працівника, який володіє достатнім обсягом інформації і у разі потреби зможе відповісти на додаткові запитання журналістів.
І ще декілька деталей, які допоможуть виділити Ваш прес-реліз з-поміж сотень інших повідомлень:
- Реквізити прес-релізу зазначаються на початку. Оформлення його на фірмовому бланку є додатковим плюсом, що свідчить про серйозність організації.
 - Якщо є можливість приведіть декілька цитат поважних спеціалістів у сфері заходу.
 - Уникайте у тексті будь-яких мовних кліше та вузькоспеціалізованих термінів.
 - Зведіть до мінімуму використання займенників — я, ти, ми, наш і т. д.
 - Обов’язково розшифровуйте абревіатури.
 
Прес-реліз приклад
Пам’ятайте, краще витратити час на написання вдалого прес-релізу, аніж витратити великі гроші на невдалу рекламу. А допоможе Вам у цьому — зразок прес-релізу 2019 року.
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Кадровик-01"
                


