Прес-реліз: види, структура та приклад оформлення

Засоби масової інформації (ЗМІ) – головні посередники між компаніями-постачальниками та суспільством. Тож вдало написаний прес-реліз – це гарантія, що про новину своєчасно дізнається максимум споживачів. Довідайтеся, як створити документ, а також отримаєте зразок прес-релізу 2019.
Зміст статті:
Поняття прес-релізу Види прес-релізів Структура прес-релізу Прес-реліз приклад ⚡ ТОП-5 консультацій ⚡

Найголовніше про прес-реліз:

Поняття прес-релізу

Прес-реліз – це PR-документ, в якому компанія чи публічна особа повідомляє ЗМІ про важливий захід, подію чи вихід нового продукту.

Щоб зацікавити журналістів, прес-реліз має відповідати таким вимогам:

  • висвітлена подія обов’язково має бути значимою для суспільства;
  • цільова аудиторія є релевантною для ЗМІ. Погодьтеся, вихід нового ґаджета не надто цікавий для видання «Готуємо із задоволенням», але неодмінно «зірве» читачів журналу «Сучасні технології»;
  • в одному прес-релізі анонсуйте лише одну подію;
  • текст має зацікавити, але бути стислим та конкретним — жодного зайвого речення;
  • максимальний розмір написаного — дві сторінки. Інакше прес-реліз просто не дочитають до кінця.

Види прес-релізів

За терміном подання та функціональним призначенням виділяють такі види прес-релізів:

  • анонс – інформує про новинку чи захід задовго до безпосередньої події;
  • запрошення – створюють з урахуванням графіку роботи ЗМІ та надсилають за кілька днів до заходу, щоб журналісти мали змогу його відвідати;
  • інформація — висвітлює події одночасно з тим, як вони відбуваються;
  • резюме – пишуть безпосередньо після закінчення заходу. Підкреслює значення події та визначає її перспективи.

Онлайн-сервіс ➦ «Строки зберігання документів»

Структура прес-релізу

Прес-реліз – це в насамперед документ, що має свої особливості написання. Відомості в ньому викладають за принципом перевернутої піраміди. Спочатку головне і загальне, а далі більш деталізована інформація.

Прес-реліз має такі реквізити:

  • назва документа;
  • адресат — можна не зазначати;
  • заголовок і формулювання мети;
  • текст;
  • дата розсилання;
  • підпис(и);
  • адреса й контактний телефон відправника

Тест прес-релізу складається з чотирьох частин та має таку структуру:

  • заголовок;
  • лід-абзац;
  • основна частина;
  • бекграунд.

Розглянемо кожну складову детальніше.

Заголовок

Влучний заголовок – це гарантія, що лист відкриють. Журналісти отримують десятки повідомлень протягом дня. Якщо заголовок не цікавий, Ваше повідомлення може бути видалене користувачем або автоматично відправлене до «Спаму». Не використовуйте заголовків у формі запитань. Прес-реліз – це новина, а не загадка.

Лід

Перший місткий абзац тексту, що має підтвердити важливість новини і зацікавити журналіста дочитати прес-реліз до кінця. Зверніть увагу! В жодному разі лід не повинен повторювати заголовок.

Основна частина

Описує новину більш детально. Обов’язково відповідає на запитання:

  • Коли?
  • Де?
  • Хто?
  • Що?
  • Чому?

Бекграунд

І нарешті, так званий, бекграунд — коротка довідка про організацію, засоби зв’язку та відповідальну особу. Важливо вказати контактні дані працівника, який володіє достатнім обсягом інформації і у разі потреби зможе відповісти на додаткові запитання журналістів.

І ще декілька деталей, які допоможуть виділити Ваш прес-реліз з-поміж сотень інших повідомлень:

  1. Реквізити прес-релізу зазначаються на початку. Оформлення його на фірмовому бланку є додатковим плюсом, що свідчить про серйозність організації.
  2. Якщо є можливість приведіть декілька цитат поважних спеціалістів у сфері заходу.
  3. Уникайте у тексті будь-яких мовних кліше та вузькоспеціалізованих термінів.
  4. Зведіть до мінімуму використання займенників — я, ти, ми, наш і т. д.
  5. Обов’язково розшифровуйте абревіатури.

Прес-реліз приклад

Пам’ятайте, краще витратити час на написання вдалого прес-релізу, аніж витратити великі гроші на невдалу рекламу. А допоможе Вам у цьому — зразок прес-релізу 2019 року.

Прес-реліз 2019СКАЧАТИ ➦

прес реліз зразок 2019


⚡ ТОП-5 консультацій ⚡



Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Кадровик-01"

зміст

Рекомендація місяця від редакції порталу «Кадровик-01»

Запрошуємо на вебінар «Оплата лікарняних в період воєнного стану», який відбудеться 6 червня. Спікер — керівник експертної групи «Експертус Кадри» Ольга Догадіна. У програмі — скільки може бути е-лікарняних поспіль, як з’ясувати: е-лікарняний первинний чи продовження попереднього, як оформити лікарняний з-за кордону. Також дізнаєтеся як оплачувати лікарняний суміснику, чи оплачувати лікарняний виконавцю робіт за ЦПД та як оплатити е-лікарняний, якщо працівник звільняється.

Щоб переглянути вебінар та отримати сертифікат, реєструйтеся Система «Експертус Кадри» святкує День народження

Оплата лікарняних в період воєнного стану

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді