Поняття прес-релізу
Прес-реліз – це PR-документ, в якому компанія чи публічна особа повідомляє ЗМІ про важливий захід, подію чи вихід нового продукту.
Щоб зацікавити журналістів, прес-реліз має відповідати таким вимогам:
- висвітлена подія обов’язково має бути значимою для суспільства;
- цільова аудиторія є релевантною для ЗМІ. Погодьтеся, вихід нового ґаджета не надто цікавий для видання «Готуємо із задоволенням», але неодмінно «зірве» читачів журналу «Сучасні технології»;
- в одному прес-релізі анонсуйте лише одну подію;
- текст має зацікавити, але бути стислим та конкретним — жодного зайвого речення;
- максимальний розмір написаного — дві сторінки. Інакше прес-реліз просто не дочитають до кінця.
Види прес-релізів
За терміном подання та функціональним призначенням виділяють такі види прес-релізів:
- анонс – інформує про новинку чи захід задовго до безпосередньої події;
- запрошення – створюють з урахуванням графіку роботи ЗМІ та надсилають за кілька днів до заходу, щоб журналісти мали змогу його відвідати;
- інформація — висвітлює події одночасно з тим, як вони відбуваються;
- резюме – пишуть безпосередньо після закінчення заходу. Підкреслює значення події та визначає її перспективи.
Структура прес-релізу
Прес-реліз – це в насамперед документ, що має свої особливості написання. Відомості в ньому викладають за принципом перевернутої піраміди. Спочатку головне і загальне, а далі більш деталізована інформація.
Прес-реліз має такі реквізити:
- назва документа;
- адресат — можна не зазначати;
- заголовок і формулювання мети;
- текст;
- дата розсилання;
- підпис(и);
- адреса й контактний телефон відправника
Тест прес-релізу складається з чотирьох частин та має таку структуру:
- заголовок;
- лід-абзац;
- основна частина;
- бекграунд.
Розглянемо кожну складову детальніше.
Заголовок
Влучний заголовок – це гарантія, що лист відкриють. Журналісти отримують десятки повідомлень протягом дня. Якщо заголовок не цікавий, Ваше повідомлення може бути видалене користувачем або автоматично відправлене до «Спаму». Не використовуйте заголовків у формі запитань. Прес-реліз – це новина, а не загадка.
Лід
Перший місткий абзац тексту, що має підтвердити важливість новини і зацікавити журналіста дочитати прес-реліз до кінця. Зверніть увагу! В жодному разі лід не повинен повторювати заголовок.
Основна частина
Описує новину більш детально. Обов’язково відповідає на запитання:
- Коли?
- Де?
- Хто?
- Що?
- Чому?
Бекграунд
І нарешті, так званий, бекграунд — коротка довідка про організацію, засоби зв’язку та відповідальну особу. Важливо вказати контактні дані працівника, який володіє достатнім обсягом інформації і у разі потреби зможе відповісти на додаткові запитання журналістів.
І ще декілька деталей, які допоможуть виділити Ваш прес-реліз з-поміж сотень інших повідомлень:
- Реквізити прес-релізу зазначаються на початку. Оформлення його на фірмовому бланку є додатковим плюсом, що свідчить про серйозність організації.
- Якщо є можливість приведіть декілька цитат поважних спеціалістів у сфері заходу.
- Уникайте у тексті будь-яких мовних кліше та вузькоспеціалізованих термінів.
- Зведіть до мінімуму використання займенників — я, ти, ми, наш і т. д.
- Обов’язково розшифровуйте абревіатури.
Прес-реліз приклад
Пам’ятайте, краще витратити час на написання вдалого прес-релізу, аніж витратити великі гроші на невдалу рекламу. А допоможе Вам у цьому — зразок прес-релізу 2019 року.
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Кадровик-01"