Прес-реліз: види, структура та приклад оформлення

Засоби масової інформації (ЗМІ) – головні посередники між компаніями-постачальниками та суспільством. Тож вдало написаний прес-реліз – це гарантія, що про новину своєчасно дізнається максимум споживачів. Довідайтеся, як створити документ, а також отримаєте зразок прес-релізу 2019.

Чекліст кадровика Скачати документи відділу кадрів

Поняття прес-релізу

Прес-реліз – це PR-документ, в якому компанія чи публічна особа повідомляє ЗМІ про важливий захід, подію чи вихід нового продукту.

Щоб зацікавити журналістів, прес-реліз має відповідати таким вимогам:

  • висвітлена подія обов’язково має бути значимою для суспільства;
  • цільова аудиторія є релевантною для ЗМІ. Погодьтеся, вихід нового ґаджета не надто цікавий для видання «Готуємо із задоволенням», але неодмінно «зірве» читачів журналу «Сучасні технології»;
  • в одному прес-релізі анонсуйте лише одну подію;
  • текст має зацікавити, але бути стислим та конкретним — жодного зайвого речення;
  • максимальний розмір написаного — дві сторінки. Інакше прес-реліз просто не дочитають до кінця.

Види прес-релізів

За терміном подання та функціональним призначенням виділяють такі види прес-релізів:

  • анонс – інформує про новинку чи захід задовго до безпосередньої події;
  • запрошення – створюють з урахуванням графіку роботи ЗМІ та надсилають за кілька днів до заходу, щоб журналісти мали змогу його відвідати;
  • інформація — висвітлює події одночасно з тим, як вони відбуваються;
  • резюме – пишуть безпосередньо після закінчення заходу. Підкреслює значення події та визначає її перспективи.
Ольга Догадіна керівник експертної групи «Експертус Кадри»
Визначте, кому доцільно доручити табельний облік, адаптуйте форму табеля під потреби підприємства, заповніть табель без помилок, навіть якщо працівники працюють за режимом, відмінним від звичайного, та правильно оберіть позначки для неявок

Структура прес-релізу

Прес-реліз – це в насамперед документ, що має свої особливості написання. Відомості в ньому викладають за принципом перевернутої піраміди. Спочатку головне і загальне, а далі більш деталізована інформація.

Прес-реліз має такі реквізити:

  • назва документа;
  • адресат — можна не зазначати;
  • заголовок і формулювання мети;
  • текст;
  • дата розсилання;
  • підпис(и);
  • адреса й контактний телефон відправника

Тест прес-релізу складається з чотирьох частин та має таку структуру:

  • заголовок;
  • лід-абзац;
  • основна частина;
  • бекграунд.

Розглянемо кожну складову детальніше.

Заголовок

Влучний заголовок – це гарантія, що лист відкриють. Журналісти отримують десятки повідомлень протягом дня. Якщо заголовок не цікавий, Ваше повідомлення може бути видалене користувачем або автоматично відправлене до «Спаму». Не використовуйте заголовків у формі запитань. Прес-реліз – це новина, а не загадка.

Лід

Перший місткий абзац тексту, що має підтвердити важливість новини і зацікавити журналіста дочитати прес-реліз до кінця. Зверніть увагу! В жодному разі лід не повинен повторювати заголовок.

Основна частина

Описує новину більш детально. Обов’язково відповідає на запитання:

  • Коли?
  • Де?
  • Хто?
  • Що?
  • Чому?

Бекграунд

І нарешті, так званий, бекграунд — коротка довідка про організацію, засоби зв’язку та відповідальну особу. Важливо вказати контактні дані працівника, який володіє достатнім обсягом інформації і у разі потреби зможе відповісти на додаткові запитання журналістів.

І ще декілька деталей, які допоможуть виділити Ваш прес-реліз з-поміж сотень інших повідомлень:

  1. Реквізити прес-релізу зазначаються на початку. Оформлення його на фірмовому бланку є додатковим плюсом, що свідчить про серйозність організації.
  2. Якщо є можливість приведіть декілька цитат поважних спеціалістів у сфері заходу.
  3. Уникайте у тексті будь-яких мовних кліше та вузькоспеціалізованих термінів.
  4. Зведіть до мінімуму використання займенників — я, ти, ми, наш і т. д.
  5. Обов’язково розшифровуйте абревіатури.

Прес-реліз приклад

Пам’ятайте, краще витратити час на написання вдалого прес-релізу, аніж витратити великі гроші на невдалу рекламу. А допоможе Вам у цьому — зразок прес-релізу 2019 року.

Прес-реліз 2019СКАЧАТИ ➦

прес реліз зразок 2019



Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Кадровик-01"

Відновлення бронювання у Дії

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді