Попри розширення повноважень роботодавців, деякі категорії працівників зберігають особливі права

На час дії воєнного стану законодавство запровадило деякі послаблення та надало додаткові можливості роботодавцям.
Зокрема, форма трудового договору може встановлюватися працівником і роботодавцем за згодою: або усно, або письмово.
Трудові відносини в умовах воєнного стану
Роботодавець має право збільшити нормальну тривалість робочого часу до 60 годин на тиждень для працівників критичної інфраструктури (при цьому пропорційно змінюється рівень оплати праці). Так само може бути збільшено робочий час і для тих працівників, які мали скорочену тривалість робочого часу.
Зауважте: працівникові можуть відмовити у наданні відпустки, якщо він залучений до робіт на об'єктах критичної інфраструктури.
На час війни святкові дні є робочими, скорочення робочих днів перед святами та перенесення святкових днів на робочі скасовано.
Крім того, керівники підприємств отримали можливість звільняти працівників під час лікарняних і відпусток. Втім, деякі категорії працівників все одно захищені законом та не підлягають звільненню з ініціативи роботодавця.
Детальніше — в інфографіці:

За інформацією Центрального міжрегіонального управління Державної служби з питань праці
Масовий виїзд працівників за межі України створив нові виклики для роботодавців, особливо у сфері військового обліку. Навіть якщо співробітник працює дистанційно або тимчасово перебуває за кордоном, обов’язки підприємства вести військовий облік працівників за кордоном залишаються незмінними. Запровадження електронної системи «Резерв+» суттєво змінило підхід до обліку військовозобов’язаних, і кадровикам необхідно розуміти, як вести облік військовозобов’язаних за кордоном, щоб уникнути порушень
Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
Система «Резерв+» — це ключовий інструмент для ведення військового обліку на підприємстві. Вона дозволяє кадровикам своєчасно подавати інформацію про працівників до територіальних центрів комплектування. Саме тому перевірка даних у Резерв+ перед звітністю є критично важливою. Як відбувається перевірка актуальності військового обліку, оновлення даних у Резерв+ та контроль даних у системі Резерв+ — читайте у статті
В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті