Матеріальна відповідальність та покриття збитків: чи платять працівники магазинів за просрочку?
Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
У Державній службі з питань праці нагадали, що, відповідно до Кодексу законів про працю України, працівники несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну підприємству, внаслідок порушення покладених на них трудових обов'язків. При покладенні матеріальної відповідальності права і законні інтереси працівників гарантуються шляхом встановлення відповідальності тільки за пряму дійсну шкоду, лише в межах і порядку, передбачених законодавством, і за умови, коли така шкода заподіяна підприємству, протиправними діями або бездіяльністю працівника.
Матеріальна відповідальність працівників
При цьому роботодавець зобов'язаний створити усі умови, необхідні для нормальної роботи і забезпечення повного збереження дорученого працівникам майна. Також саме на роботодавця покладається обов'язок довести, що умови для покладення матеріальної відповідальності на працівника були наявні.
Що ж до покриття шкоди шляхом відрахування із заробітної плати, то воно має відбуватися у розмірі, що не перевищує середнього місячного заробітку. Рішення про це ухвалює роботодавець або вищий орган (якщо йдеться про відшкодування керівником) впродовж двох тижнів з моменту виявлення заподіяної шкоди. При цьому працівника слід попередити про відрахування щонайменше за 7 днів. У разі незгоди з рішенням керівництва та виникнення трудового спору можливе оскарження у суді.
У Держпраці уточнили (коментуючи звернення до відомства), що працівники магазинів не повинні платити за товари, терміни зберігання яких минули. Якщо ж в іншому разі керівник погрожує звільненням, то це вже можна кваліфікувати як порушення законодавства про працю, що передбачає кримінальну відповідальність. У таких ситуаціях працівникам радять звертатися до поліції.
За інформацією Схiдного міжрегiонального управлiння Держпрацi