
Перелік осіб, які мають володіти державною мовою та застосовувати її під час виконання службових обов‘язків, визначає Закон «Про забезпечення функціонування української мови як державної».
Залежно від того, як підтверджується знання мови, виділяють дві категорії службовців:
- І категорія — особи, які обов’язково мають підтвердити рівень володіння державною мовою державним сертифікатом, який видає Комісія за результатами складання іспиту;
- ІІ категорія — особи, які можуть підтвердити рівень володіння державною мовою одним із двох документів (документом із підтвердження вивчення предмета «українська мова» або державним сертифікатом, який видає Комісія за результатами складання іспиту).
За результатами іспиту потрібно мати рівень вільного володіння першого або другого ступеня.
У Нацкомісії зі стандартів мови уточнили, що посвідчення старого зразка про вільне володіння державною мовою втратили чинність, і поінформували про можливість скласти іспит, який відбувається анонімно в онлайн-формі.
А вже за результатами іспиту комісія визначить результат за шкалою Класифікації рівнів володіння державною мовою.
За інформацією Національної комісії зі стандартів державної мови
Ділове спілкування та його особливості є надзвичайно важливим компонентом роботи з людьми. Мало бути комунікабельним, вмійте лаконічно і грамотно формувати свої думки та прохання. Уміння якісно вибудувати своє усне ділове спілкування — запорука гарної репутації. Дізнайтеся більше, що таке ділове спілкування та удоскональте використання кличного відмінку, щоб почуватися впевнено при звертанні до будь-якого опонента.
Перетворіть незручне мовчання на захопливу дискусію — заздалегідь знайдіть тему для бесіди. Якщо ви підготувалися до знайомства і маєте напохваті приводи для розмови, то легко зближатиметеся з партнерами підприємства. Починайте з вдалої бесіди, а підприємство здобуватиме корисного партнера
На електронні листи відповідайте, навіть якщо їх надіслали з інформаційною метою і не вимагають зворотного зв’язку
Лише одне недоречне слово в електронному листі може зіпсувати стосунки з колегою і вашу репутацію. Розповімо, які мовні кліше в діловому листуванні доречні, а що заборонено. Жодних нормативних актів щодо цього немає. У статті ми зібрали готові формулювання і приклади, як написати ділового листа й отримати таку відповідь, якої ви потребуєте
Секретарям часто доводиться давати довідки або вислуховувати претензії по телефону. Розмовляти з допитливими і агресивними людьми важко. Пропонуємо три сценарії, які допоможуть справлятися з неприємними телефонними бесідами.