Міністерство соціальної політики України та Міністерство фінансів України спільним наказом від 28.03.2016 № 305/392 затвердили Порядок отримання з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків даних про заробітну плату (дохід) для призначення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату (далі — Порядок). Це й самий порядок затвердило Правління Пенсійного фонду України постановою від 28.03.2016 № 6-1.
За новим порядком строк подання ПФУ запиту збільшено з двох до п’яти робочих днів з дати одержання повідомлення або звернення про отримання даних про заробітну плату (дохід) фізичних осіб для призначення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату. Окрім того, тепер ПФУ надсилає запит не до ДПА, як було раніше, а до ДФС.
Дещо змінився і зміст запиту ПФУ. В ньому мають вказувати такі відомості, як:
- реєстраційний номер і дата (число, місяць, рік) запиту;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків із Державного реєстру фізичних осіб — платників податків ДРФО або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право проводити будь-які платежі за серією та номером паспорта);
- прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи;
- період, за який необхідно отримати дані про заробітну плату для призначення пенсії (щокварталу, починаючи з 01.01.1998, але не пізніше ніж 01.07.2000).
- реєстраційний номер облікової картки платника податків із ДРФО або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право проводити будь-які платежі за серією та номером паспорта), прізвище, ім’я, по батькові відповідальної особи, яка сформувала запит.
Відповідь на запит більше не доведеться чекати протягом десяти днів, адже ДФС має відповісти не пізніше ніж через п’ять робочих днів з дати отримання такого запиту.
Заробітна плата (дохід) для призначення пенсії за період страхового стажу застрахованої особи починаючи з 01.01.1998 визначається за даними ДРФО і Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (п. 2 Порядку визначення заробітної плати (доходу) для призначення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату, затверджений постановою КМУ від 05.07.2006 № 919).
За період до 01.01.1998 та у разі відсутності даних у Державному реєстрі заробітна плата визначається:
- за наявності підприємства, установи, організації, де працювала особа, або їх правонаступника —з огляду на розмір середньої заробітної плати за відповідною професією (посадою) на зазначеному підприємстві, в установі, організації, що склалася у кожному місяці роботи, за який втрачено документи про нарахування та виплату заробітної плати (доходу). За відсутності відповідної професії (посади) заробітна плата визначається з огляду на розмір середньої заробітної плати за аналогічною професією (посадою). Довідка про заробітну плату надається підприємством, установою, організацією, де працює (працювала) особа, або їх правонаступником;
- у разі якщо підприємство, установу, організацію ліквідовано, а документи до органу вищого рівня або архівним установам не передано, — з огляду на мінімальну тарифну ставку (посадовий оклад) за відповідною або аналогічною професією (посадою), передбаченої відповідною галузевою угодою, за календарний рік, що передує року, з якого призначено пенсію.
Нагадаємо, що раніше діяв Порядок отримання з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків та інших обов’язкових платежів даних про заробітну плату (дохід) для обчислення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату, затверджений постанова правління ПФУ від 18.10.2006 № 15-1 та спільним наказом Мінпраці, ДПА від 18.10.2006 № 385/626.
Ольга Янчіцька,
головний редактор газети «Експертус Тиждень», редактор Експертус: Кадри