Відновити дані про зарплату для призначення пенсії можна за інформацією ДРФО

Затверджено новий порядок оформлення запиту на отримання інформації з ДРФО про заробітну плату (дохід) за період з 01.01.1998 до 01.07.2000 (за наявності) для призначення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату

Міністерство соціальної політики України та Міністерство фінансів України спільним наказом від 28.03.2016 № 305/392 затвердили Порядок отримання з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків даних про заробітну плату (дохід) для призначення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату (далі — Порядок). Це й самий порядок затвердило Правління Пенсійного фонду України постановою від 28.03.2016 № 6-1.

За новим порядком строк подання ПФУ запиту збільшено з двох до п’яти робочих днів з дати одержання повідомлення або звернення про отримання даних про заробітну плату (дохід) фізичних осіб для призначення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату. Окрім того, тепер ПФУ надсилає запит не до ДПА, як було раніше, а до ДФС.

Дещо змінився і зміст запиту ПФУ. В ньому мають вказувати такі відомості, як:

  • реєстраційний номер і дата (число, місяць, рік) запиту;
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків із Державного реєстру фізичних осіб — платників податків  ДРФО або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право проводити будь-які платежі за серією та номером паспорта);
  • прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи;
  • період, за який необхідно отримати дані про заробітну плату для призначення пенсії (щокварталу, починаючи з 01.01.1998, але не пізніше ніж 01.07.2000).
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків із ДРФО або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право проводити будь-які платежі за серією та номером паспорта), прізвище, ім’я, по батькові відповідальної особи, яка сформувала запит.

Відповідь на запит більше не доведеться чекати протягом десяти днів, адже ДФС має відповісти не пізніше ніж через п’ять робочих днів з дати отримання такого запиту.

Заробітна плата (дохід) для призначення пенсії за період страхового стажу застрахованої особи починаючи з 01.01.1998 визначається за даними ДРФО і Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (п. 2 Порядку визначення заробітної плати (доходу) для призначення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату, затверджений постановою КМУ від 05.07.2006 № 919).

За період до 01.01.1998 та у разі відсутності даних у Державному реєстрі заробітна плата визначається:

  • за наявності підприємства, установи, організації, де працювала особа, або їх правонаступника —з огляду на розмір середньої заробітної плати за відповідною професією (посадою) на зазначеному підприємстві, в установі, організації, що склалася у кожному місяці роботи, за який втрачено документи про нарахування та виплату заробітної плати (доходу). За відсутності відповідної професії (посади) заробітна плата визначається з огляду на розмір середньої заробітної плати за аналогічною професією (посадою). Довідка про заробітну плату надається підприємством, установою, організацією, де працює (працювала) особа, або їх правонаступником;
  • у разі якщо підприємство, установу, організацію ліквідовано, а документи до органу вищого рівня або архівним установам не передано, — з огляду на мінімальну тарифну ставку (посадовий оклад) за відповідною або аналогічною професією (посадою), передбаченої відповідною галузевою угодою, за календарний рік, що передує року, з якого призначено пенсію.

Нагадаємо, що раніше діяв Порядок отримання з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків та інших обов’язкових платежів даних про заробітну плату (дохід) для обчислення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату, затверджений постанова правління ПФУ від 18.10.2006 № 15-1 та спільним наказом Мінпраці, ДПА від 18.10.2006 № 385/626.

Ольга Янчіцька,
головний редактор газети «Експертус Тиждень», редактор Експертус: Кадри

Особливості трудових договорів із сумісниками

Статті за темою

Усі статті за темою

Пільги та компенсації чорнобильцям

Чорнобильці мають право на пільги, визначені Законом України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28.02.1991 № 796-XII. Обсяг пільг залежить від категорії, до якої віднесено особу, постраждалу від аварії на ЧАЕС.
47645

Оплата праці на підприємстві

Оплата праці — одне із основних питань трудового права, ключовим аспектом якого є поняття «мінімальна зарплата». Система оплати праці в Україні передбачає багато видів: тарифна оплата праці, грейдова оплата праці, безтарифна оплата праці, тарифна система оплати праці, грейдингова система оплати праці, акордна система оплати праці та інші. Щоб не заплутатися у виборі системи оплати праці, читайте матеріал від наших експертів.
23517

Наказ про підвищення окладу: зразок

Наказ належатиме до групи наказів з кадрових питань тривалого строку зберігання та є первинними документами для нарахування зарплати
102398

Як виплачувати вихідну допомогу при звільненні

Роботодавцям слід пам’ятати як правило, — з працівником слід провести повний розрахунок при звільненні. Які є види виплати при звільненні та як вони різняться залежно від підстави звільнення, як нараховуються розрахункові та що містить в собі виплата компенсації при звільненні, які виплати при звільненні за власним бажанням передбачено законом — детально у статті
249148

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді