Діловодство зміниться до кінця року

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
У II півріччі 2016 року плануються численні зміни у сфері діловодства та архівної справи

Державна архівна служба України (далі — Укрдержархів) спільно з Українським науково­дослідним інститутом архівної справи та документознавства (далі — УНДІАСД) підготувала низку нових нормативно­правових актів, а також зміни до чинних нормативно­правових актів і національних стандартів у сфері діловодства та архівної справи.

Серед очікуваних змін — нова редакція Національного стандарту України «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно­розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів. ДСТУ 4163­-2003», у якій:

·         уточнено склад реквізитів документів;

·         змінено та уточнено вимоги до змісту та розміщення деяких реквізитів;

·         збільшено кількість прикладів оформлення документів.

Підготовлено новий Збірник уніфікованих форм організаційно­розпорядчих документів. Цей збірник містить 24 уніфіковані форми найпоширеніших видів організаційно­розпорядчих документів, які структуровано за класифікаційною схемою управлінської документації, згідно з якою організаційно­розпорядча документація є одним із класів управлінської документації і поділяється на організаційну, розпорядчу та інформаційно­аналітичну.

Укрдержархів підготував три нормативно­правових акти стосовно організації спеціальних видів діловодства. Зокрема, складено проект постанови КМУ «Про затвердження Типової інструкції про порядок обліку, зберігання і використання документів та інших носіїв інформації, які містять службову інформацію». Цим документом регламентовано такі процеси, як:

  • приймання та реєстрація документів;
  • облік видань з грифом «Для службового користування»;
  • облік електронних носіїв інформації;
  • друкування та розмноження документів;
  • надсилання документів;
  • формування виконаних документів у справи;
  • користування документами;
  • перегляд документів з грифом «Для службового користування»;
  • підготовка справ до передавання на архівне зберігання та для знищення;
  • забезпечення збереженості документів та перевірка їх наявності.

Ще один важливий проект — постанова «Про затвердження Типової інструкції з діловодства за запитами на інформацію», яка установлює:

  • загальні вимоги до організації діловодства за запитами на інформацію в центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, а також на підприємствах, в установах, організаціях, що належать до сфери їх управління;
  • єдині вимоги до прийняття, обліку, виконання запитів на інформацію, їх формування у справи.

Планується підготувати нову редакцію Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, установах, підприємствах, організаціях незалежно від форм власності, засобах масової інформації, яка унормовує питання організації діловодства за пропозиціями (зауваженнями), заявами (клопотаннями) і скаргами громадян із урахуванням змін у законодавстві, впровадження електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

За пропозиціями, що надійшли від державних архівів, підприємств, установ та організацій, а також змінами в законодавстві значно змінено Перелік типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 № 578/5. Зокрема, зміни внесено до 230 статей та запропоновано понад 70 нових статей.

Для врегулювати процесів експертизи цінності, описування та зберігання науково­технічної документації підготовлено проект наказу Міністерства юстиції України «Про затвердження Правил роботи з науково­технічною документацією в архівних установах», який до кінця 2016 року планується подати на реєстрацію.

У червні 2016 року буде зареєстровано наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження Порядку передавання кіно­, відео­, фото­, фонодокументів на постійне зберігання».

Щорічні додаткові відпустки за шкідливі умови та за особливий характер: кому, скільки та як надавати

Статті за темою

Усі статті за темою

Засвідчення копій документів: покроковий алгоритм

Копія документа — це більше, ніж просто фото чи скан. Працівник просить видати копію документа щодо його трудової діяльності? Керівник доручив підготувати копії документів для правоохоронних органів чи партнерів? Скористайтеся інструкцією від експертів, щоб правильно оформити копії, надати їм юридичної сили та мати підтвердження, що видали копії запитувачам вчасно.
133163

Зразок протоколу загальних зборів трудового колективу

Якщо неправильно складете протокол, загальні збори визнають неправомочними. Наш експерт підготовав для вас готовий зразок протоколу загальних зборів та нагадав правила його оформлення. Скачайте та використовуйте у роботі
84647

Акт приймання-передавання документів

Оформте акт приймання-передавання, щоб офіційно зафіксувати факт приймання-передавання документів або справ від працівника, який звільняється
49372

Зразок написання автобіографії

Автобіографія — це документ-життєпис, який особа складає сама про себе. Як правильно написати автобіографію? У якій послідовності? Дізнайтеся зі статті. У пригоді стане бланк автобіографії та зразок написання для держслужбовця
680590

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді