Визначено порядок проведення перевірок дотримання антикорупційного законодавства

Об’єктами перевірки можуть бути державні органи, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, юридичні особи, зокрема політичні партії

Національне агентство з питань запобігання корупції (далі — НАЗК) наказом від 11.08.2016 № 2 (далі — Наказ № 2) визначило механізм проведення НАЗК перевірок дотримання вимог Законів України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII (далі — Закон № 1700) та «Про політичні партії в Україні» від 05.04.2001 № 2365-III (далі — Закон № 2365), а також оформлення і розгляду результатів таких перевірок.

НАЗК проводитиме планові та позапланові перевірки.

Планові перевірки проводитимуться з періодичністю не частіше одного разу на рік відповідно до річного плану перевірок, який затверджуватиметься рішенням НАЗК до 1 грудня року, що передує плановому, та оприлюднюватиметься на його офіційному веб-сайті.

Позапланова перевірка проводиться за наявності інформації, зокрема від фізичних та юридичних осіб, про порушення вимог Закону № 1700 та Закону № 2365.

Строк проведення перевірки не може перевищувати 30 днів, а за анонімним повідомленням — 15 днів.

Уповноважена особа Національного агентства або члени комісії проводитимуть перевірку за наявності у них направлення на перевірку, службового посвідчення та документа, що підтверджує статус уповноваженої особи НАЗК (витяг з рішення Національного агентства, завірений в установленому порядку).

Під час проведення перевірки уповноважені особи Національного агентства зобов’язані будуть дотримуватись установлених правил внутрішнього розпорядку та режиму роботи об’єкта перевірки.

Окрім того, Наказом № 2 визначено права та обов’язки уповноважених осіб НАЗК, посадових та службових осіб об’єкта перевірки, а також порядок оформлення результатів перевірки.

Ольга Савченко,
експерт Експертус: Кадри

Від редакції

Експертні статті е-журналу «Кадровик-01» ознайомлять з антикорупційним законодавством та допоможуть уникнути порушень його вимог

Корупційні делікти: класифікація та відповідальність
(«Кадровик-01», № 04/2015)

Покарання та стягнення за вчинення корупційних деліктів: що має знати кадровик
(«Кадровик-01», № 05/2015)

Відомчі антикорупційні програми, гарантії для викривачів та інші новели антикорупційного законодавства
(«Кадровик-01», № 03/2015)

Конфлікт інтересів: класифікація, сутність понять, відповідальність
(«Кадровик-01», № 11/2015)

Вимоги, заборони та обмеження за новим антикорупційним законодавством
(«Кадровик-01», № 06/2015)

Особливості трудових договорів із сумісниками

Статті за темою

Усі статті за темою

Відповідальність за порушення законодавства про відпустки

Порушення законодавства про відпустки може мати серйозні наслідки для роботодавця. Інспектори праці перевіряють, чи надаються працівникам відпустки, чи є на підприємстві графік відпусток, чи виплачується компенсація за невикористану відпустку. Яку відповідальність за порушення законодавства про відпустки передбачає законодавство, читайте у статті.
27146

Відповідальність за порушення військового обліку на підприємстві

Державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації незалежно від форми власності та підпорядкування зобов’язані вести військовий облік працівників. Розглянемо, відповідальність за порушення у сфері військового обліку передбачена законодавством.
10090

Відповідальність за неведення особової картки П-2

Особова картка П-2 є документом, який містить важливу особисту інформацію про фізичну особу-працівника. Законодавством не передбачено прямих норм про відповідальність за неведення особової картки. Однак, чи є все-таки обов’язковим ведення особової картки — читайте у статті.
26948

Штрафи на роботодавців у 2023 році

За порушення у 2023 році так само будуть карати грошима. Роботодавець сплачує штраф (ст. 265 КЗпП). Винну посадову особу суд притягує до адміністративної відповідальності (ст. 41 КпАП)
30861

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді