Визначено порядок проведення перевірок дотримання антикорупційного законодавства

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Об’єктами перевірки можуть бути державні органи, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, юридичні особи, зокрема політичні партії

Національне агентство з питань запобігання корупції (далі — НАЗК) наказом від 11.08.2016 № 2 (далі — Наказ № 2) визначило механізм проведення НАЗК перевірок дотримання вимог Законів України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII (далі — Закон № 1700) та «Про політичні партії в Україні» від 05.04.2001 № 2365-III (далі — Закон № 2365), а також оформлення і розгляду результатів таких перевірок.

НАЗК проводитиме планові та позапланові перевірки.

Планові перевірки проводитимуться з періодичністю не частіше одного разу на рік відповідно до річного плану перевірок, який затверджуватиметься рішенням НАЗК до 1 грудня року, що передує плановому, та оприлюднюватиметься на його офіційному веб-сайті.

Позапланова перевірка проводиться за наявності інформації, зокрема від фізичних та юридичних осіб, про порушення вимог Закону № 1700 та Закону № 2365.

Строк проведення перевірки не може перевищувати 30 днів, а за анонімним повідомленням — 15 днів.

Уповноважена особа Національного агентства або члени комісії проводитимуть перевірку за наявності у них направлення на перевірку, службового посвідчення та документа, що підтверджує статус уповноваженої особи НАЗК (витяг з рішення Національного агентства, завірений в установленому порядку).

Під час проведення перевірки уповноважені особи Національного агентства зобов’язані будуть дотримуватись установлених правил внутрішнього розпорядку та режиму роботи об’єкта перевірки.

Окрім того, Наказом № 2 визначено права та обов’язки уповноважених осіб НАЗК, посадових та службових осіб об’єкта перевірки, а також порядок оформлення результатів перевірки.

Ольга Савченко,
експерт Експертус: Кадри

Від редакції

Експертні статті е-журналу «Кадровик-01» ознайомлять з антикорупційним законодавством та допоможуть уникнути порушень його вимог

Корупційні делікти: класифікація та відповідальність
(«Кадровик-01», № 04/2015)

Покарання та стягнення за вчинення корупційних деліктів: що має знати кадровик
(«Кадровик-01», № 05/2015)

Відомчі антикорупційні програми, гарантії для викривачів та інші новели антикорупційного законодавства
(«Кадровик-01», № 03/2015)

Конфлікт інтересів: класифікація, сутність понять, відповідальність
(«Кадровик-01», № 11/2015)

Вимоги, заборони та обмеження за новим антикорупційним законодавством
(«Кадровик-01», № 06/2015)

додаток

Служба в ОМС: вислуга років, надбавки та додаткові відпустки

Статті за темою

Усі статті за темою

Держпраці йде з перевіркою: чекліст для кадровика

Будь-яке підприємство може потрапити до плану або позапланової інспекції контролюючих органів. Однією з найбільш хвилюючих для роботодавців є перевірка Держпраці. Вона стосується питань трудового законодавства, дотримання прав працівників та правильності кадрового обліку. Як кадровику підготуватись до перевірки Держпраці — у статті
7661

Штрафи на роботодавців у 2026 році

Зміна законодавства, посилення контролю з боку державних органів, а також підвищення мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму — все це чинники, які впливають на розмір і перелік штрафів, що можуть бути накладені на роботодавців. Що ж чекати підприємствам у 2026 році?
224

Відповідальність за порушення військового обліку на підприємстві

Державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації незалежно від форми власності та підпорядкування зобов’язані вести військовий облік працівників. Порушення правил військового обліку — досить поширена проблема на сьогодні. Розглянемо, яка відповідальність за порушення у сфері військового обліку передбачена законодавством та які особливості притягнення до відповідальності за порушення ведення військового обліку.
17736

Підстави для інспекційного відвідування роботодавця

Підстави для перевірки дотримання роботодавцем законодавства про працю в мирний час визначені п. 5 Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженого постановою КМУ від 21.08.2019 № 823
3069

Штрафи на роботодавців у 2025 році

Законодавство України передбачає ряд штрафів для підприємців та компаній за невиконання вимог трудового законодавства, зокрема за порушення щодо працевлаштування, заробітної плати, охорони праці та інших аспектів трудових відносин. Детальніше про штрафи на роботодавців у 2025 році — у статті.
4578

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді