Чи вести табель обліку використання робочого часу на одного працівника — роз’яснює Держпраці

Роботодавець (юридична або фізична особа, яка використовує найману працю) має забезпечити облік робочого часу в письмовому вигляді за допомогою табеля обліку використання робочого часу. Цей обов’язок роботодавця не залежить від кількості працівників.

На запитання: «чи обов’язково складати табель обліку використання робочого часу підприємцю, який займається роздрібною торгівлею та використовує працю одного найманого працівника?», — Державна служба України з питань праці нагадує, що роботодавець зобов’язаний забезпечити достовірний облік виконуваної працівником роботи і бухгалтерський облік витрат на оплату праці у встановленому порядку (ст. 30 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108/95-ВР).

Для забезпечення достовірного обліку використовують табель обліку використання робочого часу.

Отже, кожен роботодавець (юридична або фізична особа, яка використовує найману працю) має забезпечити облік робочого часу в письмовому вигляді за допомогою табеля обліку використання робочого часу.

За інформацією Державної служби України з питань праці

Відновлення бронювання у Дії

Статті за темою

Усі статті за темою

Запровадження гнучкого режиму роботи на підприємстві

За письмовим погодженням між працівником і роботодавцем незалежно від форми власності для працівника можна встановити гнучкий режим робочого часу. Гнучкий графік роботи регулюється ст. 60 Кодексу законів про працю України (далі — КЗпП). Які особливості має гнучкий графік роботи під час воєнного стану читайте у статті
14904

Бланк табеля обліку робочого часу

Табель обліку робочого часу (бланк П-5) використовується для контролю відпрацьованих годин, відпусток, лікарняних та інших видів часу, що враховуються для розрахунку заробітної плати. У цій статті Ви знайдете відповіді на такі питання: як здійснюється облік робочого часу у військових, який вигляд має бланк табеля робочого часу, як правильно заповнити бланк табеля обліку робочого часу?
64181

Внутрішнє сумісництво: наказ, особова картка, облік робочого часу

З листа до редакції: «Декілька років тому ми дозволили жінці-лаборанту працювати у вільний від основної роботи час за внутрішнім сумісництвом у тій же лабораторії прибиральником виробничих приміщень. За таку роботу ми доплачували їй 50% окладу прибиральника. Зараз ця працівниця вирішила відмовитися від роботи прибиральника. Який слід видати наказ? Оскільки раніше було видано наказ про дозвіл працювати за сумісництвом, то тепер маємо написати «не дозволяємо надалі працювати»? Чи як правильно?»
75411

Табель обліку робочого часу: як правильно вести

Табель робочого часу — підстава для нарахування зарплатні працівникам. Хто підписує табель обліку робочого часу? Який порядок ведення табелю обліку робочого часу? Як відмічається відпустка без збереження заробітної плати в табелі? Які особливості заповнення передбачає табель обліку робочого часу, зразок заповнення у разі зміни в обліку робочого часу? Відповіді на ці важливі питання а також реальний приклад заповнення табелю обліку робочого часу ви знайдете у статті.
435401

Підсумований облік робочого часу

Підсумований облік робочого часу — досить поширене явище на практиці. Однак, невизначеності в законодавстві щодо окремих його елементів викликають низку питань. Зокрема, які характеристики має підсумований облік робочого часу і оплата праці, як закріплюється підсумований облік робочого часу в колективному договорі, чи має свої особливості підсумований облік робочого часу для сумісників. Тож розглянемо умови та порядок, за яким застосовується підсумковий облік робочого часу
39073

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді