Із 04.04.2016 набрала чинності постанова КМУ «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру» від 02.03.2016 № 207, якою встановлено нові правила реєстрації місця проживання громадян. Функцію з реєстрації місця проживання передано до виконавчих органів територіальних громад, відтак підрозділи міграційної служби припинили здійснення реєстрації місця проживання.
ДМС надає відповіді на основні запитання, що стосуються нововведень.
Насамперед ДМС зауважує, що органами реєстрації є виконавчі органи сільських, селищних або міських рад. Якщо в територіальній громаді не створено орган реєстрації, функції з реєстрації громадян виконує сільський голова.
Документи для оформлення реєстрації місця проживання (перебування):
- документ, до якого вносять відомості про місце проживання: паспорт громадянина України, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист;
- при реєстрації дитини, що не досягла 16 років — свідоцтво про народження;
- квитанція про сплату адміністративного збору. За реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання сплачують адміністративний збір:
- у разі звернення особи протягом 30 днів з моменту зняття з реєстрації — в розмірі 0,0085 розміру мінімальної заробітної плати (далі — мзп);
- у разі звернення особи з порушенням зазначеного терміну — в розмірі 0,0255 розміру мзп.
При реєстрації місця проживання одночасно зі зняттям з попереднього місця проживання адміністративний збір стягують тільки за одну адміністративну послугу і зараховують до місцевого бюджету за новим місцем проживання;
- документи, що підтверджують право особи на проживання в конкретному приміщенні, зокрема: документи на право власності, рішення суду про надання права на користування житловим приміщенням, договір оренди або інші документи. При відсутності таких документів — реєстрацію здійснюють тільки за згодою власника житла (якщо власників кілька — за згодою всіх власників);
- військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).
В який термін особа, яка переїхала на нове місце проживання, має зареєструватися?
Особа, яка знялася з реєстрації в одному місці, протягом 30 календарних днів має зареєструватися за новим місцем проживання.
При порушення цього терміну, при зверненні фізичної особи для реєстрації місця проживання складають адміністративний протокол. За новим порядком громадянину, який порушив термін реєстрації вперше, загрожує попередження. При повторному порушенні протягом року (при наступній зміні місця проживання) — штраф від 17 до 51 грн.
Строки розгляду питання зняття з реєстрації і реєстрації на новому місці?
ДМС нагадує, що є можливість реєстрації з одночасним зняттям з реєстрації за попередньою адресою.
Тобто, при переїзді достатньо звернутися до відповідного органу за новим місцем проживання і подати заяву на реєстрацію, і в якому знімуть з реєстрації за попереднім місцем проживання і зареєструють за новим. А місцевий орган влади за попереднім місцем проживання буде повідомлено про те, що ця особа там більше не проживає.
Усі зазначені формальності повинні відбуватися в день звернення.
Унесення інформації про місце реєстрації до паспортного документа?
До паспорта у формі книжечки ставиться штамп із зазначенням адреси.
До ID-паспорта інформацію про місце проживання заносять на електронний чіп, вмонтований паспорт.
Читайте також: Прийняття на роботу особи із ID-паспортом
Якщо в селі, де проживає громадянин, немає обладнання для внесення інформації до ID-паспорта, громадянин може взяти в місцевому органі влади довідку про місце проживання, на підставі якої в районі внесуть потрібну інформацію на чіп.
Чи зобов’язаний громадянин змінити в паспорті інформацію про місце проживання, у зв’язку з перейменування населеного пункту (вулиці)?
Такі зміни вносяться за бажанням. Якщо громадянин хоче або йому це для чогось потрібно, він може звернутися до відповідного органу та змінити інформацію в паспорті. Ця послуга є безплатною.
За інформацією Державної міграційної служби України