Мінсоцполітики (лист від 20.10.2017 № 2608/0/101-17/281) нагадало, що умови оплати праці працівників органів місцевого самоврядування визначено постановою КМУ «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 09.03.2006 № 268 (далі — Постанова № 268).
Вам стане у пригоді: Розпорядження про преміювання працівників сільської ради
Розміри посадових окладів працівникам органів місцевого самоврядування підвищено постановою КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 року № 268 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 24.05.2017 № 353, у зв’язку з чим змінилась структура заробітної плати для окремих керівних працівників апаратів (секретаріатів) обласних, Київської, Севастопольської міських рад (дод. 48 до Постанови № 268) та керівних працівників і спеціалістів апаратів сільських і селищних рад та їх виконавчих органів (крім сільських, селищних рад і їх виконавчих органів, що представляють інтереси об’єднаних територіальних громад) (дод. 54 до Постанови № 268).
У всіх інших працівників і спеціалістів відбулося підвищення посадових окладів без зміни структури заробітної плати.
Окрім того, керівникам у межах затвердженого фонду оплати праці надано право преміювати працівників відповідно до їх особистого вкладу в загальні результати роботи.
Конкретні умови, порядок та розміри преміювання працівників визначають у положенні про преміювання відповідного органу.
Положення про преміювання розробляють установи самостійно із зазначенням умов, критеріїв преміювання (депреміювання), періодичності виплати премій (щомісячні, квартальні, за результатами півріччя) та премій, які виплачуються за виконання окремих доручень (одноразового характеру), до святкових, ювілейних дат (є одноразовими преміями).
Дізнайтеся, як правильно преміювати працівників бюджетної організації
Отже, керівник органу преміює працівників органів місцевого самоврядування відповідно до положення про преміювання, затвердженого у відповідному органі та у межах фонду оплати праці.
З огляду на зазначене, Мінсоцполітики вважає, що підвищення посадових окладів працівників органів місцевого самоврядування та прийняття керівником органу рішення щодо зміни розміру премії не є зміною істотних умов праці працівника.
Щодо визначення умов оплати праці, коли сільський, селищний голова територіальної громади, що приєдналася до об’єднаної територіальної громади (далі — ОТГ), виконує обов’язки старости.
Сільський, селищний голова територіальної громади, що приєдналася до ОТГ, виконує обов’язки старости відповідно до закону на період повноважень ради об’єднаної територіальної громади поточного скликання. За ним зберігаються розмір та умови оплати праці, що були йому встановлені як сільському, селищному голові до приєднання (ч. 1 ст. 8 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» від 05.02.2015 № 157-VIII).
Посадові оклади старост визначають згідно з додатком 50 до Постанови № 268.
Посадові оклади сільських і селищних голів визначають згідно з додатком 54 до Постанови № 268.
Отже, якщо сільський, селищний голова територіальної громади, що приєдналася до ОТГ, виконує обов’язки старости, умови оплати праці йому визначають згідно з додатком 54 до постанови № 268.
Ольга Догадіна,
провідний експерт Експертус Кадри