НАЗК розширило перелік корупційних правопорушень, за які можуть притягнути до дисциплінарної відповідальності

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Також розширено перелік встановлених антикорупційним законодавством вимог, заборон та обмежень.

НАЗК рішенням від 10.08.2018 № 1651 внесло зміни до Методичних рекомендацій щодо організації роботи із повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, затверджених рішенням від 06.07.2017 № 286.

Уповноважений із запобігання корупції: статус, оклад, назва посади

НАЗК розширив перелік правопорушень, пов’язаних з корупцією, за вчинення яких може бути притягнуто до дисциплінарної відповідальності (далі — Перелік правопорушень). Наразі Перелік правопорушень включає 12 пунктів:

1. Неприйняття антикорупційної програми, неподання на погодження антикорупційної програми Національному агентству (ст. 19 Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII; далі — Закон № 1700).

2. Обмеження щодо використання службових повноважень чи свого становища (ст. 22 Закону № 1700).

3. Обмеження щодо одержання подарунків (ст. 23 Закону № 1700).

4. Обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності (ст. 25 Закону № 1700).

5. Обмеження після припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави, місцевого самоврядування (ст. 26 Закону № 1700).

6. Обмеження спільної роботи близьких осіб (ст. 27 Закону № 1700).

7. Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів (ст. 28 Закону № 1700).

8. Порушення правил етичної поведінки (ст. 38 — 44 Закону № 1700).

9. Недотримання вимог статті 53 Закону № 1700:

  • розголошення інформації про викривача;
  • відсутність умов для повідомлень про порушення вимог Закону № 1700 іншою особою, зокрема через спеціальні телефонні лінії, офіційні веб-сайти, засоби електронного зв’язку;
  • невиконання вимог розгляду анонімного повідомлення;
  • відсутність негайного реагування у вигляді письмового повідомлення про вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення спеціально уповноваженим суб’єктом у сфері протидії корупції.

10. Недотримання вимог щодо організації проведення спеціальної перевірки (ст. 56-58 Закону № 1700).

11. Непроведення службового розслідування стосовно особи, яка вчинила корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення (ст. 65 Закону № 1700).

12. Недотримання вимог щодо незаконних актів та правочинів (ст. 67 Закону № 1700).

Ознайомлення працівників із законодавством про запобігання корупції: кого обов’язково?

НАЗК розширило перелік корупційних правопорушень, за які можуть притягнути до дисциплінарної відповідальності
Ольга Догадінапровідний експерт Експертус Кадри
Чи повинен керівник приватного підприємства ознайомлювати працівників із законодавством про запобігання корупції?

Утім, НАЗК зазначає, що Перелік правопорушень не є виключним.

Також НАЗК розширило перелік встановлених Законом № 1700 вимог, заборон та обмежень (далі — Перелік вимог), а саме вимоги щодо:

  • прийняття антикорупційної програми та її погодження НАЗК (ст. 19 Закону № 1700);
  • запобігання та врегулювання конфлікту інтересів (ст. 28-36 Закону № 1700);
  • поведінки осіб, додержання вимог закону та етичних норм поведінки (ст. 37, 38 Закону № 1700);
  • пріоритету інтересів (ст. 39 Закону № 1700);
  • політичної нейтральності (ст. 40 Закону № 1700);
  • неупередженості (ст. 41 Закону № 1700);
  • компетентності і ефективності (ст. 42 Закону № 1700);
  • нерозголошення інформації (ст. 43 Закону № 1700);
  • утримання від виконання незаконних рішень чи доручень (ст. 44 Закону № 1700);
  • подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (ст. 45 Закону № 1700);
  • своєчасності подання декларацій (ст. 49 Закону № 1700);
  • додаткових заходів здійснення фінансового контролю (ст. 52 Закону № 1700);
  • вимоги щодо (ст. 53 Закону № 1700):
    • нерозголошення інформації про викривача;
    • забезпечення умов для повідомлень про порушення вимог Закону № 1700 іншою особою, зокрема через спеціальні телефонні лінії, офіційні веб-сайти, засоби електронного зв’язку;
    • розгляду анонімного повідомлення;
    • вжиття заходів щодо припинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення;
    • негайного письмового повідомлення про його вчинення спеціально уповноважений суб’єкт у сфері протидії корупції;
  • заборони на одержання пільг, послуг і майна органами державної влади та органами місцевого самоврядування (ст. 54 Закону № 1700);
  • проведення спеціальної перевірки (ст. 56 Закону № 1700);
  • організації проведення спеціальної перевірки (ст. 57, 58 Закону № 1700);
  • прозорості та доступу до інформації (ст. 60 Закону № 1700);
  • запобігання корупції у діяльності юридичної особи (ст. 61 Закону № 1700);
  • проведення службового розслідування стосовно особи, яка вчинила корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення (ст. 65 Закону № 1700);
  • незаконних актів та правочинів (ст. 67 Закону № 1700)

та обмеження щодо:

  • використання службових повноважень чи свого становища (ст. 22 Закону № 1700).
  • одержання подарунків (ст. 23, 24 Закону № 1700);
  • сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності (ст. 25 Закону № 1700);
  • припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави, місцевого самоврядування (ст. 26 Закону № 1700);
  • спільної роботи близьких осіб (ст. 27 Закону № 1700).

⚡ ТОП-5 консультацій ⚡


Ольга Догадіна,
провідний експерт Експертус Кадри

Теми:

Військовозобов’язані в кадрах: приймаємо, увільняємо, звільняємо правильно

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
66049

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
178

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
283

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
305

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15301

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді