НАЗК розширило перелік корупційних правопорушень, за які можуть притягнути до дисциплінарної відповідальності

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Також розширено перелік встановлених антикорупційним законодавством вимог, заборон та обмежень.

НАЗК рішенням від 10.08.2018 № 1651 внесло зміни до Методичних рекомендацій щодо організації роботи із повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, затверджених рішенням від 06.07.2017 № 286.

Уповноважений із запобігання корупції: статус, оклад, назва посади

НАЗК розширив перелік правопорушень, пов’язаних з корупцією, за вчинення яких може бути притягнуто до дисциплінарної відповідальності (далі — Перелік правопорушень). Наразі Перелік правопорушень включає 12 пунктів:

1. Неприйняття антикорупційної програми, неподання на погодження антикорупційної програми Національному агентству (ст. 19 Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII; далі — Закон № 1700).

2. Обмеження щодо використання службових повноважень чи свого становища (ст. 22 Закону № 1700).

3. Обмеження щодо одержання подарунків (ст. 23 Закону № 1700).

4. Обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності (ст. 25 Закону № 1700).

5. Обмеження після припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави, місцевого самоврядування (ст. 26 Закону № 1700).

6. Обмеження спільної роботи близьких осіб (ст. 27 Закону № 1700).

7. Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів (ст. 28 Закону № 1700).

8. Порушення правил етичної поведінки (ст. 38 — 44 Закону № 1700).

9. Недотримання вимог статті 53 Закону № 1700:

  • розголошення інформації про викривача;
  • відсутність умов для повідомлень про порушення вимог Закону № 1700 іншою особою, зокрема через спеціальні телефонні лінії, офіційні веб-сайти, засоби електронного зв’язку;
  • невиконання вимог розгляду анонімного повідомлення;
  • відсутність негайного реагування у вигляді письмового повідомлення про вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення спеціально уповноваженим суб’єктом у сфері протидії корупції.

10. Недотримання вимог щодо організації проведення спеціальної перевірки (ст. 56-58 Закону № 1700).

11. Непроведення службового розслідування стосовно особи, яка вчинила корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення (ст. 65 Закону № 1700).

12. Недотримання вимог щодо незаконних актів та правочинів (ст. 67 Закону № 1700).

Ознайомлення працівників із законодавством про запобігання корупції: кого обов’язково?

НАЗК розширило перелік корупційних правопорушень, за які можуть притягнути до дисциплінарної відповідальності
Ольга Догадінапровідний експерт Експертус Кадри
Чи повинен керівник приватного підприємства ознайомлювати працівників із законодавством про запобігання корупції?

Утім, НАЗК зазначає, що Перелік правопорушень не є виключним.

Також НАЗК розширило перелік встановлених Законом № 1700 вимог, заборон та обмежень (далі — Перелік вимог), а саме вимоги щодо:

  • прийняття антикорупційної програми та її погодження НАЗК (ст. 19 Закону № 1700);
  • запобігання та врегулювання конфлікту інтересів (ст. 28-36 Закону № 1700);
  • поведінки осіб, додержання вимог закону та етичних норм поведінки (ст. 37, 38 Закону № 1700);
  • пріоритету інтересів (ст. 39 Закону № 1700);
  • політичної нейтральності (ст. 40 Закону № 1700);
  • неупередженості (ст. 41 Закону № 1700);
  • компетентності і ефективності (ст. 42 Закону № 1700);
  • нерозголошення інформації (ст. 43 Закону № 1700);
  • утримання від виконання незаконних рішень чи доручень (ст. 44 Закону № 1700);
  • подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (ст. 45 Закону № 1700);
  • своєчасності подання декларацій (ст. 49 Закону № 1700);
  • додаткових заходів здійснення фінансового контролю (ст. 52 Закону № 1700);
  • вимоги щодо (ст. 53 Закону № 1700):
    • нерозголошення інформації про викривача;
    • забезпечення умов для повідомлень про порушення вимог Закону № 1700 іншою особою, зокрема через спеціальні телефонні лінії, офіційні веб-сайти, засоби електронного зв’язку;
    • розгляду анонімного повідомлення;
    • вжиття заходів щодо припинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення;
    • негайного письмового повідомлення про його вчинення спеціально уповноважений суб’єкт у сфері протидії корупції;
  • заборони на одержання пільг, послуг і майна органами державної влади та органами місцевого самоврядування (ст. 54 Закону № 1700);
  • проведення спеціальної перевірки (ст. 56 Закону № 1700);
  • організації проведення спеціальної перевірки (ст. 57, 58 Закону № 1700);
  • прозорості та доступу до інформації (ст. 60 Закону № 1700);
  • запобігання корупції у діяльності юридичної особи (ст. 61 Закону № 1700);
  • проведення службового розслідування стосовно особи, яка вчинила корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення (ст. 65 Закону № 1700);
  • незаконних актів та правочинів (ст. 67 Закону № 1700)

та обмеження щодо:

  • використання службових повноважень чи свого становища (ст. 22 Закону № 1700).
  • одержання подарунків (ст. 23, 24 Закону № 1700);
  • сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності (ст. 25 Закону № 1700);
  • припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави, місцевого самоврядування (ст. 26 Закону № 1700);
  • спільної роботи близьких осіб (ст. 27 Закону № 1700).

⚡ ТОП-5 консультацій ⚡


Ольга Догадіна,
провідний експерт Експертус Кадри

додаток
Теми:

Служба в ОМС: вислуга років, надбавки та додаткові відпустки

Статті за темою

Усі статті за темою

Калькулятор стажу — ваш онлайн помічник

Калькулятор трудового стажу є важливою складовою не лише для нарахування пенсії, а й для отримання різних соціальних гарантій та компенсацій. У багатьох випадках якісний та точний калькулятор стажу роботи може бути складним і потребує врахування численних нюансів, таких як перерви в роботі, відпустки або звільнення. Однак завдяки сучасним онлайн інструментам, таким як онлайн калькулятор стажу роботи, цей процес став простим і доступним для кожного. Усе про калькулятор стажу по трудовій книжці онлайн — у статті.
128975

Наказ про оголошення простою через відключення світла та тепла

Через військову агресію росії, частина енергетичної інфраструктури України зазнала пошкоджень. Якщо підприємство не може провадити господарську діяльність у повному обсязі через відключення електроенергії та/або теплопостачання, оформіть наказ про простій. Скористайтеся зразком із статті
22632

Різниця між дистанційною та надомною роботою та правила її оформлення

Надомна та дистанційна робота 2025 року не втрачає своєї актуальності через дію воєнного стану в країні. Щоб легко орієнтуватися надомна чи дистанційна робота та оформляти їх правильно, дізнайтеся, що спільного мають ці два види віддаленої роботи та чим саме вони відрізняються.
8197

План роботи відділу кадрів 2026

Ефективна діяльність кадрової служби залежить від чіткого планування. Саме тому план роботи відділу кадрів на 2026 рік є обов’язковим документом, який допомагає систематизувати всі напрямки роботи, своєчасно виконувати завдання та уникати хаотичності у веденні кадрових процесів
516

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
594

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді