ФСС рекомендував вести Журнал реєстрації лікарняних

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Позиція Фонду — такий журнал мінімізує конфлікти і забезпечить якісне призначення допомоги з тимчасової непрацездатності.

Лікарняний – підстава призначити допомогу по тимчасовій непрацездатності. Звісно, не будь-який лікарняний, а лише виданий в установленому порядку. Це норма статті 31 Закону «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105 (далі — Закону № 1105).

Нормативні акти не вимагають, щоб підприємства обов’язково вели Журнали реєстрації листків непрацездатності.

Але така облікова форма передбачена Переліком типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 № 578/5.

За цим переліком Журнал треба зберігати 3 роки.

Строки зберігання документів ➤➤➤

Доцільність вести Журнал обліку лікарняних — безсумнівна, адже це мінімізує конфліктні ситуації щодо строків надання лікарняних працівниками, що стають до роботи, і строків, коли лікарняний потрапив до комісії із соцстраху. До того ж такий журнал істотно знижує ризик втрати листка непрацездатності на самому підприємстві, що, на жаль, трапляється.

Такої самої думки, яку щойно висловив поважний Фонд, давно дотримують експерти Експертус Кадри та системи «Експертус: Кадри».

Журнал обліку листків непрацездатності допоможе:

1) дотримувати 10-денного строку для призначення допомоги з тимчасової непрацездатності, вагітності та пологів;

2 ) довести, що в затримці оплати чи втраті лікарняного винний не кадровик.

1. Журнал як інструмент планування. Підприємство має розглянути документи для призначення допомоги з тимчасової непрацездатності, з вагітності та пологів протягом 10-ти днів із дня їх надходження. Якщо Комісія (уповноважений) із соціального страхування (далі — Комісія) відмовляє в допомозі, має п’ять днів, щоб поінформувати працівника про відмову, її причини та порядок оскарження (ч. 1 ст. 32 Закону № 1105).

Десять днів — загальний строк. За цей час лікарняний має пройти керівника підрозділу (табельника), кадровика і Комісію.

Комісія:

  • протокольно вирішує, чи призначати матеріальне забезпечення — допомогу з тимчасової непрацездатності, у т. ч. для догляду за хворою дитиною, у зв’язку з вагітністю та пологами, на поховання;
  • передає протокол роботодавцю для виплат, розрахунків тощо (п. 3.1.1 Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженого постановою правління ФСС від 19.07.2018 № 13).

Журнал — зручний спосіб відстежувати дедлайни та планувати засідання Комісії так, щоб вкладатися в 10 днів.

2. Журнал як доказ. Форма протоколу Комісії містить поле для дати засідання і не має поля для дати надходження документів на розгляд Комісії. Цю дату фіксуватимете в журналі обліку листків непрацездатності. Так убезпечите себе від претензій працівників, які не отримали матдопомогу в очікувану дату.

додаток

Правила розрахунку нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2026 році

Статті за темою

Усі статті за темою

Роз’їзний характер роботи чи службове відрядження: як визначити

Неодноразово трапляється, що робота деяких працівників пов’язана з постійними службовими поїздками в межах міста або за межі населеного пункту. Чи можна встановити для таких працівників роз’їзний характер роботи? Чи, все-таки, кожну таку поїздку оформлювати як відрядження?
26380

Дії кадрової служби у разі реорганізації підприємства

Підприємство реорганізується, змінюється назва або форма власності. У деяких працівників зміниться назва посади і код за Класифікатором професій. Як правильно оформити такі зміни? Що робити з працівниками, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та у щорічній відпустці? Чи потрібно складати і затверджувати нову номенклатуру справ, якщо зміни відбуватимуться з 1 грудня? Що робити з особовими справами і картками П-2? Філія без права юридичної особи перетворюється у відділення філії, як це вплине на роботу відділу кадрів?
34908

Перелік посад працівників з ненормованим робочим днем

Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади за погодженням з відповідними галузевими профспілками можуть затверджувати орієнтовний перелік робіт професій і посад працівників з ненормованим робочим днем. Де знайти перелік посад з ненормованим робочим днем та як ним користуватися — у статті
37967

Наказ про затвердження штатного розпису 2026

Якщо ви вже підготували штатний розпис на 2026 рік, настав час офіційно затвердити його і ввести в дію відповідним наказом. Це важливий крок для забезпечення належного функціонування організації та відповідності вимогам трудового законодавства.
28075

Виробничий календар на грудень 2025

Грудень — місяць, коли у кадровика на столі і підсумки року, і звіти, і святковий календар. У 2025-му він не дарує додаткових вихідних, тож планувати робочий графік і норми часу доведеться уважно. У статті ми зібрали все необхідне: норму робочого часу, тривалість робочого тижня та ключові кадрові звіти грудня, щоб завершити рік без авралів
3342

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді