ФСС рекомендував вести Журнал реєстрації лікарняних

Позиція Фонду — такий журнал мінімізує конфлікти і забезпечить якісне призначення допомоги з тимчасової непрацездатності.

Лікарняний – підстава призначити допомогу по тимчасовій непрацездатності. Звісно, не будь-який лікарняний, а лише виданий в установленому порядку. Це норма статті 31 Закону «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105 (далі — Закону № 1105).

Нормативні акти не вимагають, щоб підприємства обов’язково вели Журнали реєстрації листків непрацездатності.

Але така облікова форма передбачена Переліком типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 № 578/5.

За цим переліком Журнал треба зберігати 3 роки.

Строки зберігання документів ➤➤➤

Доцільність вести Журнал обліку лікарняних — безсумнівна, адже це мінімізує конфліктні ситуації щодо строків надання лікарняних працівниками, що стають до роботи, і строків, коли лікарняний потрапив до комісії із соцстраху. До того ж такий журнал істотно знижує ризик втрати листка непрацездатності на самому підприємстві, що, на жаль, трапляється.

Такої самої думки, яку щойно висловив поважний Фонд, давно дотримують експерти журналу «Кадровик-01» та системи «Експертус: Кадри».

Журнал обліку листків непрацездатності допоможе:

1) дотримувати 10-денного строку для призначення допомоги з тимчасової непрацездатності, вагітності та пологів;

2 ) довести, що в затримці оплати чи втраті лікарняного винний не кадровик.

1. Журнал як інструмент планування. Підприємство має розглянути документи для призначення допомоги з тимчасової непрацездатності, з вагітності та пологів протягом 10-ти днів із дня їх надходження. Якщо Комісія (уповноважений) із соціального страхування (далі — Комісія) відмовляє в допомозі, має п’ять днів, щоб поінформувати працівника про відмову, її причини та порядок оскарження (ч. 1 ст. 32 Закону № 1105).

Десять днів — загальний строк. За цей час лікарняний має пройти керівника підрозділу (табельника), кадровика і Комісію.

Комісія:

  • протокольно вирішує, чи призначати матеріальне забезпечення — допомогу з тимчасової непрацездатності, у т. ч. для догляду за хворою дитиною, у зв’язку з вагітністю та пологами, на поховання;
  • передає протокол роботодавцю для виплат, розрахунків тощо (п. 3.1.1 Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженого постановою правління ФСС від 19.07.2018 № 13).

Журнал — зручний спосіб відстежувати дедлайни та планувати засідання Комісії так, щоб вкладатися в 10 днів.

2. Журнал як доказ. Форма протоколу Комісії містить поле для дати засідання і не має поля для дати надходження документів на розгляд Комісії. Цю дату фіксуватимете в журналі обліку листків непрацездатності. Так убезпечите себе від претензій працівників, які не отримали матдопомогу в очікувану дату.

Як провести скорочення чисельності та штату

Статті за темою

Усі статті за темою

Лікарняні у табелі

Тема лікарняних у табелі обліку робочого часу є важливою для правильного оформлення робочого часу та забезпечення законності в оформленні виплат працівникам, які тимчасово втратили працездатність. Якщо ви сумніваєтесь, яке позначення лікарняного в табелі робочого часу обрати чи маєте питання на кшталт «як в табелі позначається лікарняний» або «яким має бути відображення лікарняних в табелі обліку робочого часу» — читайте статтю.
48975

День кадровика в Україні

У наш час важко уявити будь-яке підприємство чи установу без людини, яка б підбирала кваліфікованих, здібних працівників та ще й допомагала в адаптації персоналу. Саме зі знайомства з представником кадрової служби починається трудовий шлях кожного працівника. Тому у цій статті ви знайдете все про День кадровика в Україні.
5252

Правила зберігання та обробки персональних даних працівників

Робота з персональними даними працівників — невід’ємна складова роботи будь якого підприємства. Захист персональних даних працівників є важливим у сучасному управлінні персоналом. Враховуючи зростаючі вимоги до конфіденційності та безпеки даних, кожен роботодавець повинен забезпечити відповідне зберігання та обробку персональної інформації своїх співробітників. Як захистити персональні дані працівників, дотримуючись стандартів і процедур для уникнення правопорушень і забезпечення безпеки персональної інформації — у статті.
120

Калькулятор середньооблікової чисельності штатних працівників

Підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру та здійснює розрахунок середньосписочної чисельності працівників. Наш калькулятор середньооблікової кількості працівників допоможе обрахувати таку кількість за вибраний період часу.
33289

Документи для повідомлення про зміну облікових даних призовника, військовозобов’язаного та резервіста

У матеріалі дізнаєтесь коли потрібно повідомити про зміну облікових даних, який строк та форма повідомлення про зміну облікових даних 2025, а зразки від експертів допоможуть скласти повідомлення та супровідний лист.
33526

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді