Чи обов’язково звільняти держслужбовця, визнаного винним у вчиненні корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушенні?

Держпраці роз'яснює алгоритм дій для кадровика та роботодавця відповідно до норм чинного законодавства.

Чи обов’язково звільняти держслужбовця, визнаного винним у вчиненні корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушенні?

Особова картка державного службовця: заповнюємо без помилок

Притягнення державного службовця до юридичної відповідальності за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення має наслідки для такого працівника. Зокрема, порушення дисциплінарного провадження з наступним внесенням відомостей про особу-порушника до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення або ж навіть звільнення з посади, пов’язаної з виконанням функцій держави і місцевого самоврядування.

Для з’ясування питання про конкретні дії суб’єкта призначення у випадку притягнення його підлеглого до адміністративної або кримінальної відповідальності за правопорушення, пов’язане з корупцією або корупційне правопорушення, першочергово слід отримати офіційний документ, що підтверджує факт притягнення особи до юридичної відповідальності.

Постанова суду про накладення адміністративного стягнення за адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією або вирок суду про притягнення до кримінальної відповідальності за корупційний злочин, у триденний строк з дня набрання законної сили направляється відповідному органу державної влади, органу місцевого самоврядування для вирішення питання про притягнення особи до дисциплінарної відповідальності, усунення її згідно із законодавством від виконання функцій держави, якщо інше не передбачено законом, а також усунення причин та умов, які сприяли вчиненню такого правопорушення.

Отримавши судове рішення, керівник (суб’єкт призначення) має два варіанти дій:

  • звільнити працівника з посади,
  • порушити відносно нього дисциплінарне провадження.

Вибір конкретного варіанту залежить від змісту отриманого судового рішення.

Управління Держпраці у Полтавській області наголошує, що звільнення особи або порушення дисциплінарного провадження це НЕ право керівника, а прямий обов’язок, що випливає з норм закону України «Про державну службу», закону України «Про запобігання корупції».

Так, відповідно до п. 3,4 ч. 1-2 ст. 84 Закону України «Про державну службу» державний службовець підлягає звільненню з державної служби у разі набрання законної сили:

  • рішення суду щодо його притягнення до адміністративної відповідальності за пов’язане з корупцією правопорушення, яким на нього накладено стягнення у вигляді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, що пов’язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування;
  • обвинувального вироку суду, яким державного службовця визнано винним у вчиненні умисного корупційного злочину, незалежно від виду призначеного покарання та навіть у випадку звільнення від відбування покарання.

Суб’єкт призначення звільняє держслужбовця протягом 3 днів з дня отримання відповідного судового рішення, яке є підставою для усунення особи з посади.

Чи можна проводити конкурс на держслужбу під час карантину

Особа, яка вчинила корупційне правопорушення або правопорушення, пов’язане з корупцією, однак суд до неї не застосував покарання або не наклав стягнення у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, пов’язаною з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування підлягає притягненню до дисциплінарної відповідальності на підставі ч. 2 ст. 65 Закону України «Про запобігання корупції».

Підставою для порушення дисциплінарного провадження є отримання керівником органу державної влади або місцевого самоврядування одного з таких рішень суду:

  • ухвали про звільнення від кримінальної відповідальності за вчинення корупційного правопорушення у зв’язку із закінченням строків давності;
  • постанови у справі про адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією згідно з якою особу притягнуто до адміністративної відповідальності без накладення стягнення у вигляді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю;
  • постанови про закриття справи про адміністративне правопорушення у зв’язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення;
  • постанови про звільнення від адміністративної відповідальності при малозначності правопорушення.

Дисциплінарне провадження порушується невідкладно. За результатами дисциплінарного провадження накладається одне з видів дисциплінарного стягнення, визначеного законом.

У день підписання розпорядчого документа про накладення на особу дисциплінарного стягнення за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення до НАЗК направляється паперова копія такого документу разом з інформаційною карткою для внесення відомостей в Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.

Отже, держслужбовець, якого було визнано винним у вчиненні корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушенні, не завжди підлягає негайному звільненню з посади державної служби. Рішення залежить від змісту судового рішення, яке набрало законної сили, дотримання правил здійснення дисциплінарного провадження та строків притягнення особи до відповідальності.

Відновлення бронювання у Дії

Статті за темою

Усі статті за темою

Присвоєння рангу при прийнятті на державну службу

Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII (далі — Закон № 889) передбачає такі поняття, як «категорії посад державної служби» та «ранги державних службовців». Насправді, таке нормативно-правове закріплення є досить позитивним досвідом, адже дозволяє не тільки розмежовувати рівень відповідальності різних посадовців, але і сприяє тенденції просування по службі
67029

Особова справа державного службовця

Служба управління персоналом державного органу приділяє чимало часу роботі з особовими справами державних службовців. Щоб заощадити час кадровикам, ми підготували перелік документів та порядок ведення особових справ держслужбовців.
41217

Зразок написання автобіографії

Автобіографія — це документ-життєпис, який особа складає сама про себе. Як правильно написати автобіографію? У якій послідовності? Дізнайтеся зі статті. У пригоді стане бланк автобіографії та зразок написання для держслужбовця
603166

Особова картка державного службовця

НАДС востаннє змінювало форму особової картки державного службовця у червні 2020 року. Однак особова картка держслужбовця, нова форма якої міститься у статті, до цього часу викликає низку питань. Як заповнювати особову картку держслужбовця? Що має містити заповнена особова картка державного службовця? Відповіді шукайте у статті.
45594

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді