Чи можна звільнити працівників у зв’язку з реорганізацією державного органу. Позиція Верховного Суду

Скорочення чисельності або штату працівників, зміни у їх складі за посадами, спеціальністю, кваліфікацією, професіями — підстави для звільнення при реорганізації підприємства або його перепрофілюванні.


Чи можна звільнити працівників у зв’язку з реорганізацією державного органу. Позиція Верховного Суду

Таку позицію висловив Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 10.09.2020 по справі № 806/1149/16 (адміністративне провадження № К/9901/6919/18).

Позивача у справі звільнили у зв’язку з реорганізацією державного органу відповідно до пункту 1 частини першої статті 87 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII (далі — Закон № 889).

Верховний Суд під час розгляду справи зазначив, що звільнення у зв’язку з реорганізацією державного органу може мати місце, якщо його супроводжують скорочення чисельності або штату працівників, зміни у їх складі за посадами, спеціальністю, кваліфікацією, професіями. В іншому випадку — дію трудового договору працівника продовжують.

Як провести скорочення штату

Суди на підставі наданих представником відповідача копій штатних розписів встановили, а відповідач не спростував, що посаду позивача не скорочували. За цих обставин Верховний Суд погодився з висновком, що дію трудового договору на підставі пункту 1 частини першої статті 87 Закону про державну службу припинили неправомірно.

Звільнення позивача проведено з порушенням вимог Закону про державну службу та КЗпП, оскільки останньому не запропонували рівнозначну посаду та відсутні обставини частини третьої статті 36 КЗпП — скорочення чисельності або штату працівників.

Коментар експертів журналу «Кадровик-01»: ВС розглядав справу, в якій йшлося про звільнення у 2016 році. Нагадаємо, що нині роботодавець не зобов’язаний пропонувати держслужбовцю при вивільненні у зв’язку зі скороченням іншу роботу та враховувати переважне право залишитися на роботі. Такі зміни у статті 49-2 КЗпП діють з 02.02.2020.

Олена Петровська

за матеріалами Єдиного державного реєстру судових рішень

Відновлення бронювання у Дії

Статті за темою

Усі статті за темою

Присвоєння рангу при прийнятті на державну службу

Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII (далі — Закон № 889) передбачає такі поняття, як «категорії посад державної служби» та «ранги державних службовців». Насправді, таке нормативно-правове закріплення є досить позитивним досвідом, адже дозволяє не тільки розмежовувати рівень відповідальності різних посадовців, але і сприяє тенденції просування по службі
67019

Особова справа державного службовця

Служба управління персоналом державного органу приділяє чимало часу роботі з особовими справами державних службовців. Щоб заощадити час кадровикам, ми підготували перелік документів та порядок ведення особових справ держслужбовців.
41217

Зразок написання автобіографії

Автобіографія — це документ-життєпис, який особа складає сама про себе. Як правильно написати автобіографію? У якій послідовності? Дізнайтеся зі статті. У пригоді стане бланк автобіографії та зразок написання для держслужбовця
603119

Особова картка державного службовця

НАДС востаннє змінювало форму особової картки державного службовця у червні 2020 року. Однак особова картка держслужбовця, нова форма якої міститься у статті, до цього часу викликає низку питань. Як заповнювати особову картку держслужбовця? Що має містити заповнена особова картка державного службовця? Відповіді шукайте у статті.
45591

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді