Чи можна звільнити працівників у зв’язку з реорганізацією державного органу. Позиція Верховного Суду

Скорочення чисельності або штату працівників, зміни у їх складі за посадами, спеціальністю, кваліфікацією, професіями — підстави для звільнення при реорганізації підприємства або його перепрофілюванні.


Чи можна звільнити працівників у зв’язку з реорганізацією державного органу. Позиція Верховного Суду

Таку позицію висловив Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 10.09.2020 по справі № 806/1149/16 (адміністративне провадження № К/9901/6919/18).

Позивача у справі звільнили у зв’язку з реорганізацією державного органу відповідно до пункту 1 частини першої статті 87 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII (далі — Закон № 889).

Верховний Суд під час розгляду справи зазначив, що звільнення у зв’язку з реорганізацією державного органу може мати місце, якщо його супроводжують скорочення чисельності або штату працівників, зміни у їх складі за посадами, спеціальністю, кваліфікацією, професіями. В іншому випадку — дію трудового договору працівника продовжують.

Як провести скорочення штату

Суди на підставі наданих представником відповідача копій штатних розписів встановили, а відповідач не спростував, що посаду позивача не скорочували. За цих обставин Верховний Суд погодився з висновком, що дію трудового договору на підставі пункту 1 частини першої статті 87 Закону про державну службу припинили неправомірно.

Звільнення позивача проведено з порушенням вимог Закону про державну службу та КЗпП, оскільки останньому не запропонували рівнозначну посаду та відсутні обставини частини третьої статті 36 КЗпП — скорочення чисельності або штату працівників.

Коментар експертів журналу «Кадровик-01»: ВС розглядав справу, в якій йшлося про звільнення у 2016 році. Нагадаємо, що нині роботодавець не зобов’язаний пропонувати держслужбовцю при вивільненні у зв’язку зі скороченням іншу роботу та враховувати переважне право залишитися на роботі. Такі зміни у статті 49-2 КЗпП діють з 02.02.2020.

Олена Петровська

за матеріалами Єдиного державного реєстру судових рішень

Особливості трудових договорів із сумісниками

Статті за темою

Усі статті за темою

Присвоєння рангу при прийнятті на державну службу

Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII (далі — Закон № 889) передбачає такі поняття, як «категорії посад державної служби» та «ранги державних службовців». Насправді, таке нормативно-правове закріплення є досить позитивним досвідом, адже дозволяє не тільки розмежовувати рівень відповідальності різних посадовців, але і сприяє тенденції просування по службі
63977

Особова справа державного службовця

Служба управління персоналом державного органу приділяє чимало часу роботі з особовими справами державних службовців. Щоб заощадити час кадровикам, ми підготували перелік документів та порядок ведення особових справ держслужбовців.
40266

Зразок написання автобіографії

Автобіографія — це документ-життєпис, який особа складає сама про себе. Як правильно написати автобіографію? У якій послідовності? Дізнайтеся зі статті. У пригоді стане бланк автобіографії та зразок написання для держслужбовця
563319

Особова картка державного службовця

НАДС востаннє змінювало форму особової картки державного службовця у червні 2020 року. Однак особова картка держслужбовця, нова форма якої міститься у статті, до цього часу викликає низку питань. Як заповнювати особову картку держслужбовця? Що має містити заповнена особова картка державного службовця? Відповіді шукайте у статті.
44270

Обчислення стажу державної служби

При прийнятті особи на державну службу їй обчислюють стаж державної служби. Цей стаж дає право на встановлення державному службовцю надбавки за вислугу років, надання додаткової оплачуваної відпустки
43331

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді