Законодавець розділив ці форми організації праці, докладно прописав кожну та «розвів» їх по різних статтях КЗпП

З 27.02.2021 дистанційну та надомну роботу оформляємо по-різному. Цього дня набув чинності Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення правового регулювання дистанційної роботи» від 04.02.2021 № 1213-IX, що вніс численні зміни до КЗпП.
У квітні 2020-го законодавці терміново ввели до КЗпП новий формат — дистанційну (надомну) роботу. У статті 60 КЗпП з’явилися норми про гнучкий режим та дистанційну (надомну) роботу — форми, потрібні, щоб працювати на карантині. Через «турборежим» деякі норми суперечили одна одній, кадровики не могли коректно застосувати їх на практиці, важливих норм бракувало.
Дистанційна й надомна робота: спільне та відмінне
Законодавці виконали «роботу над помилками»:
- у статті 60 КЗпП залишили норми про гнучкий режим робочого часу з невеликими доповненнями,
- надомну й дистанційну роботу розвели по окремих статтях КЗпП — 60-1 і 60-2.
Загалом зміни раціональні, але деякі з них спричиняють запитання.
З’ясуйте, чим дистанційна робота відрізняється від надомної. Оберіть, для кого з працівників оформляти дистанційну роботу, а для кого — надомну
Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.