Держпраці пояснює особливості виконання трудових обов’язків працівників під час простою

Простій — це зупинення роботи, спричинене відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами (ст. 34 КЗпП).
У випадку простою працівників за умови їхньої згоди та з урахуванням спеціальності і кваліфікації можуть перевести на іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації (далі — підприємство) на весь період простою або на інше підприємство, якщо воно розміщене в тій самій місцевості, на строк до одного місяця.
Якщо простій виник не з вини працівника, його оплачують з розрахунку не нижче ніж дві третини тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу).
Під час простою працівник не повинен виконувати трудові обов’язки, передбачені трудовим договором.
Оновіть на стенді Правила військового обліку
Законодавство не визначає місця перебування працівника під час цілоденного простою, тому його визначає сам роботодавець і вказує у розпорядчому документі — наказі чи розпорядженні.
УВАГА! Працівники мають перебувати на робочому місці відповідно до встановленого режиму роботи, але не виконувати своїх посадових обов’язків, якщо роботодавець так визначив.
Якщо працівник і далі виконує свої трудові обов’язки, зокрема і за межами адміністративної будівлі роботодавця, це теж вважається дистанційною чи надомною роботою і має бути оплачене відповідно до встановлених умов оплати праці.
За матеріалами ГУ Держпраці в Київській області
Введення підсумованого обліку робочого часу — це процедура запровадження на підприємстві особливого режиму обліку робочого часу, коли облік ведуть не за кожний день чи тиждень окремо, а за обліковий період (місяць, квартал, рік). Це дозволяє гнучко планувати графіки роботи, особливо там, де неможливо встановити стандартний робочий день або тиждень (транспорт, охорона, медзаклади, безперервне виробництво тощо)
Грудень — місяць, коли у кадровика на столі і підсумки року, і звіти, і святковий календар. У 2025-му він не дарує додаткових вихідних, тож планувати робочий графік і норми часу доведеться уважно. У статті ми зібрали все необхідне: норму робочого часу, тривалість робочого тижня та ключові кадрові звіти грудня, щоб завершити рік без авралів
Норми тривалості робочого часу для п’ятиденки і шестиденки на 2026 рік обчислила провідний експерт із трудового законодавства Олена Петровська. Уже зараз можна користуватись виробничим календарем 2026, щоб правильно скласти графіки роботи, табелі обліку часу
Листопад 2025 року — місяць без додаткових вихідних, але з чітким ритмом роботи та звітності. У цьому матеріалі ви знайдете виробничий календар для кадровика, норму та тривалість робочого часу, а також графік підготовки звітів у листопаді 2025 року
Календар кадровика жовтень 2025 допоможе швидко зорієнтуватися в робочих датах і не проґавити жоден звіт. Скористайтеся ним, щоб правильно визначити норму робочого часу жовтень 2025, розрахувати тривалість робочого часу у жовтні 2025 та вчасно підготувати всі звіти у жовтні 2025