Ознайомтесь з відповідями на найпоширеніші питання щодо суміщення та сумісництва держслужбовців

Зразки для ефективної роботи кадровика
Якщо заступник міського голови був обраний депутатом міської ради, то може виникнути питання: чи не порушує такий публічний службовець обмежень, передбачених законодавством? Наприклад, у частині суміщення та сумісництва. Крім того, чи може ця ситуація свідчити про реальний конфлікт інтересів у депутата?
Чим загрожує робота держслужбовця керівником приватного підприємства за сумісництвом
Відповідаємо на найпоширеніші питання, які можуть виникнути у вас, якщо ви займаєте ці посади одночасно.
Питання | Відповідь |
Чи порушує ця ситуація вимоги про суміщення та сумісництво? | Ні. Відповідно до Закону "Про запобігання корупції" публічним службовцям забороняється, якщо інше не передбачено законодавством, займатися іншою оплачуваною роботою, окрім: - викладацької,
- наукової і творчої діяльності,
- медичної практики,
- інструкторської та суддівської практики із спорту.
Проте вказане обмеження не поширюються на депутатів міської ради. Водночас, заступнику міського голови, як посадовій особі місцевого самоврядування, забороняється займатися іншою оплачуваною або підприємницькою діяльністю, крім: - викладацької,
- наукової і творчої діяльності,
- медичної практики,
- інструкторської та суддівської практики із спорту.
Зазначимо, що місцеві депутати не отримують заробітну плату за виконання своїх повноважень, тому одночасне перебування особи на посаді заступника міського голови та у статусі депутата не є порушенням вимог щодо сумісництва та суміщення. |
Чи може такий службовець мати конфлікт інтересів? | Ключовими ознаками конфлікту інтересів є наявність у особи приватного інтересу (майнового чи немайнового) та службових (представницьких) повноважень, залежно від співвідношення яких виникає потенційний або реальний конфлікт інтересів. Приватний інтерес – це будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами. Проте сам факт роботи на посаді заступника міського голови не може безумовно свідчити про наявність у службовця як депутата місцевої ради приватного інтересу, і як наслідок конфлікту інтересів під час розгляду, підготовки та прийняття будь-яких рішень відповідною радою. Такий конфлікт інтересів може виникати під час розгляду радою питань, які стосуються діяльності заступника міського голови та результати розгляду радою яких можуть мати негативні чи позитивні наслідки для заступника міського голови. |
Що робити, якщо у такої особи виник реальний конфлікт інтересів під час засідання ради? | У такому разі депутат має: - публічно повідомити про конфлікт інтересів, який виник під час участі у засіданні ради;
- не брати участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень радою.
☝ Важливо: якщо через те, що особа не бере участь у засіданні, рада втратить повноважність, то депутат, у якого наявний конфлікт інтересів, бере участь у прийнятті радою рішення за умови публічного самостійного повідомлення про конфлікт інтересів під час засідання ради. |
За матеріалами НАЗК
За правильними відповідями ми зарахуємо частину курсів, і програма скоротиться
Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.