Розповідаємо, чи зобов'язаний працівник продовжувати роботу, якщо лунає сирена

Так, прямої відповідальності за роботу підприємства під час повітряної тривоги чинне законодавство України наразі не передбачає.
Як оплатити час перебування в укритті під час повітряної тривоги
Проте водночас Кодекс законів про працю України забороняє роботодавцеві вимагати, щоб працівник виконував роботу, яка становить явну небезпеку для життя, а також в умовах, що не відповідають законодавству про охорону праці (ст. 153 КЗпП).
Також КЗпП гарантує право громадян на отримання інформації про надзвичайні ситуації або небезпечні події, що виникли або можуть виникнути (відповідно до ст. 21).
Державна служба України з питань праці зауважила, що керівник суб’єкта господарювання повинен забезпечувати цивільний захист як своїх працівників, так і клієнтів (відвідувачів) — зокрема, під час оповіщення про повітряну тривогу.
Якщо працівник почув сигнал повітряної тривоги під час роботи, він має слідувати інструкції або плану реагування, передбаченому на підприємстві на такий випадок.
Зауважимо, Кодекс цивільного захисту (ст. 19) покладає відповідальність за забезпечення оповіщення та інформування населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій на місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту.
За матеріалами Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці
Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.