Гендерна рівність на роботі: основні засади

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Роботодавців закликають забезпечувати рівність прав

Гендерна рівність на роботі: основні засадиЯк скласти оголошення про вакансію без дискримінації та вберегтися від штрафу в 10 мінімальних зарплат

Дискримінацією за ознакою статі у сфері трудових відносин є:

  • нерівний доступ до професійного навчання, підвищення кваліфікації та перепідготовки (зокрема, і до отримання досвіду практичної роботи);
  • нерівний доступ до оплачуваної праці та різних професій, включаючи критерії відбору, умови найму та кар’єрного зростання;
  • необґрунтована чи безпідставна нерівність в оплаті праці;
  • неоднакові умови праці та організації робочого часу;
  • нерівний доступ до отримання компенсацій та допомоги.

Водночас, якщо розрізнення або недопущення до певної роботи спричинене специфічними вимогами такої роботи, це не є дискримінацією.

 

Зрештою це негативне явище призводить до низки негативних наслідків. Зокрема, це:

  • гендерна сегрегація (вертикальна («склана стеля») — різне представлення на різних рівнях в одній професії — та горизонтальна («скляні стіни») — нерівномірне представлення у різних професіях).
  • недопущення до професійної підготовки чи навчання;
  • розрив в оплаті праці;
  • різне ставлення до працівників і працівниць;
  • обмеження працівниць через вагітність, народження дитини, грудне вигодовування;
  • обмеження можливостей працівників із сімейними обов’язками (щодо дітей чи інших родичів, які перебувають на утриманні).

Державна служба України з питань праці закликала роботодавців вносити до колективних угод та трудових договорів положення, спрямовані на забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків. Також підприємствам порадили зосередитися на врегулювання потенційно конфліктних ситуацій.

За матеріалами Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці

додаток

Головні зміни у трудовому законодавстві за І півріччя 2025 року

Статті за темою

Усі статті за темою

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
27

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
538055

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
67684

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
291

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
498

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді