Атестація робочих місць за умовами праці має на меті врегулювати відносини між працівником і роботодавцем у сфері прав на здорові та безпечні умови праці. Зокрема, йдеться про пільги та компенсації за роботу у несприятливих умовах та пільгову пенсію.
Як діяти кадровику, якщо директор делегував йому атестацію робочих місць за умовами праці
Порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці, затверджений постановою КМУ від 01.08.1992 р. № 442, передбачає, що атестація проводиться не рідше одного разу на 5 років (строки проведення при цьому передбачені колективним договором).
Якщо ж умови та характер праці на підприємстві зазнали докорінних змін, слід провести атестацію позачергово.
Для проведення атестації має бути сформована спеціальна комісія. Для затвердження її складу та повноважень слід видати наказ по підприємству. Результати атестації вважаються чинними до дати нового наказу про результати проведення чергової атестації.
Експерти підготували для вас топ травневих зразків наказів та заяв. Полегшіть своє професійне життя, скачайте файли безплатно. Для цього потрібно бути зареєстрованим користувачем або ж просто оформити демодоступ.
Як наголосили у Держпраці, можливість перенесення атестації через воєнний стан не передбачена. Тобто атестація робочих місць за умовами праці повинна відбуватися у звичайному порядку.
Зазначимо, атестацію проводять на тих підприємствах, де наявні шкідливі та небезпечні виробничі фактори (ті, які можуть негативно впливати на здоров’я працівників чи їх нащадків). Це може бути зумовлено специфікою технологічного процесу, використанням специфічного обладнання, сировини чи матеріалів.
Водночас Мінекономіки розробило проект постанови КМУ «Про внесення зміни до пункту 4 Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці». Документ передбачає, що на підприємствах, в установах та організаціях, де внаслідок війни неможливо забезпечити характерні (типові) виробничі умови, роботодавці зможуть провести атестацію протягом 6-ти місяців з дня, як воєнний стан припинять або скасують, а в цей час будуть діяти результати атестації, яку провели до 24 лютого 2022 року.
Детальніше — у нашому матеріалі «Умови проведення атестації робочих місць за умовами праці під час воєнного стану можуть змінити».
За матеріалами Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці
У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.