Правовий статус ветеранів війни визначає Закон України від 22.10.1993 №3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». Цим же документом слід керуватися у питаннях створення належних умов для осіб з інвалідністю внаслідок війни.
Додаткові відпустки учасникам бойових дій
Зокрема, передбачено такі пільги (згідно зі ст. 13 Закону):
- працевлаштування за спеціальністю (відповідно до підготовки та висновків медико-соціальної експертизи) позачергово;
- переважне право на залишення на роботі при скороченні чисельності чи штату працівників у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці (також — право на працевлаштування при ліквідації підприємств);
- виплата допомоги з тимчасової непрацездатності у розмірі 100% середньої заробітної плати (незалежно від стажу роботи);
- виплата допомоги з тимчасової непрацездатності до 4 або до 5 місяців поспіль протягом календарного року, а також допомоги з державного соціального страхування за весь період перебування в санаторії (з урахуванням проїзду в обидва боки, якщо для лікування не вистачає щорічної і додаткової відпусток);
- використання чергової щорічної відпустки у зручний час (крім того — додаткова відпустка із збереженням заробітної плати тривалістю 14 календарних днів);
- право на державну цільову підтримку для здобуття дітьми професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти (для працівників та їх дітей).
За матеріалами Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці
Масовий виїзд працівників за межі України створив нові виклики для роботодавців, особливо у сфері військового обліку. Навіть якщо співробітник працює дистанційно або тимчасово перебуває за кордоном, обов’язки підприємства вести військовий облік працівників за кордоном залишаються незмінними. Запровадження електронної системи «Резерв+» суттєво змінило підхід до обліку військовозобов’язаних, і кадровикам необхідно розуміти, як вести облік військовозобов’язаних за кордоном, щоб уникнути порушень
Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
Система «Резерв+» — це ключовий інструмент для ведення військового обліку на підприємстві. Вона дозволяє кадровикам своєчасно подавати інформацію про працівників до територіальних центрів комплектування. Саме тому перевірка даних у Резерв+ перед звітністю є критично важливою. Як відбувається перевірка актуальності військового обліку, оновлення даних у Резерв+ та контроль даних у системі Резерв+ — читайте у статті
В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті