СПО об’єднань профспілок України розмістило на своєму сайті оновлений проект постанови ПФУ «Про порядок та черговість подання відомостей для створення електронних трудових книжок» (далі — проект постанови).
Як і перша редакція цього документу, проект постанови:
- затверджує зміни до Порядку подання відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи — підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі, затверджений постановою ПФУ від 12.03.2021 № 11-1 (далі — Порядок № 11-1);
- встановлює, що в першу чергу подаватимемо, а фахівці ПФУ опрацьовуватимуть відомості про трудову діяльність осіб, яким до настання права на пенсію за віком залишилося 2 і менше років, та про трудову діяльність осіб за період до 01 липня 2000 року.
Як перейти на електронні трудові книжки
З новацій оновленого проекту постанови:
- Порядок № 11-1 визначатиме механізм подання відомостей про трудову діяльність працівника відповідно до статті 20 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010№ 2464-VI;
- за період до набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2021№ 1217-IX(далі — Закон № 1217) відомості про трудову діяльність подаватиме до ПФУ працівник особисто або через вебпортал ПФУ в електронній формі з обов’язковим накладанням КЕП працівник, страхувальник або представник страхувальника, якому керівник делегував відповідні повноваження.
Скановані копії виготовлятимемо в кольоровому форматі з оригіналів трудової книжки всіх сторінок трудової книжки, до яких внесено записи.
Як зробити скани трудових книжок і передати до ПФУ
Відомості про трудову діяльність працівника подаватимемо один раз. Якщо виявимо неправильний чи неточний запис про період роботи після 01 липня 2000 року або створимо неправильний чи неточний електронний запис в кабінеті страхувальника або застрахованої особи на вебпорталі ПФУ — повторно подаватимемо титульну сторінку документу та сторінку із змінами.
Відомості про трудову діяльність працівника за період після набрання чинності Законом № 1217, подаватиме бухгалтер у складі Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Мінфіну від 13.01.2015 № 4.
Відсутні в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відомості про прийняття на роботу, переміщення з одного структурного підрозділу до іншого або переведення на іншу постійну посаду або роботу, звільнення, поновлення на роботі, а також про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, складання присяги, стажування, навчання тощо роботодавець подаватиме через вебпортал ПФУ не пізніше дня звільнення працівника.
експерт Експертус Кадри
За матеріалами ФПУ