Підкажемо, коли слід паралельно вести вести паперову та електронну трудову книжку
Державна служба України з питань праці нагадала роботодавцям про їхній обов'язок в електронному форматі надавати відомості про трудову діяльність працівників (прийняття на роботу, звільнення тощо).
Як перейти на електронні трудові книжки
Електронні трудові книжки почали використовувати з 10 червня 2021 року. Перехідний період, впродовж якого потрібно оцифрувати паперові документи, становить 5 років.
Паперова версія після оцифрування трудової книжки зберігається у працівника (за бажанням особи її можуть вести паралельно з електронною). Дані ж з паперового документа перевіряє Пенсійний фонд. Інформацію вносять до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Перевірити електронну версію трудової книжки можна, увійшовши до свого кабінету на порталі ПФУ.
За матеріалами Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці
Робота кадровика клопітка та відповідальна, але «людський фактор» ніхто не скасовував. Навіть досвідчені кадровики допускають помилки в трудових книжках. Як правильно виправити запис в трудовій книжці — розкажемо на прикладах.
Буде помилкою вказати у трудовій, що працівницю прийняли за строковим трудовим договором на час відпустки з вагітності та пологів. Як тоді зробити правильний запис?
Запис про звільнення за власним бажанням в трудовій книжці повинен відображати точне формулювання законодавчої норми про звільнення з цієї причини. Які варіанти запису про звільнення за власним бажанням можуть бути та зразки таких записів, — у статті.
Згода на обробку персональних даних для передання сканкопіїї трудової книжки на перший погляд є важливим кроком у процесі забезпечення відповідності законодавству та захисту особистої інформації. Однак чи потрібна згода на обробку персональних даних для сканкопіїї трудової сьогодні та яку форму вона має, — читайте у статті.
Аудит трудових книжок слід проводити, зокрема, коли на роботу оформився новий кадровик та перед тим як подавати скановані копії трудових книжок для оцифрування до Пенсійного фонду. Детально про випадки проведення аудиту трудових книжок та про дії роботодавця і працівника у разі втрати трудової книжки читайте у статті.