КМУ затвердив вимоги до форматів удосконалених електронних підписів та печаток

За допомогою удосконалених електронних підписів замість кваліфікованих працівники можуть ознайомлюватися з документами роботодавця

КМУ затвердив вимоги до форматів удосконалених електронних підписів та печаток Як повідомити нового працівника про умови трудового договору

КМУ унормував технічні вимоги до електронних підписів та печаток постановою «Про затвердження вимог до форматів удосконалених електронних підписів та печаток, які використовуються для надання електронних публічних послуг, та вимог до створення та перевірки удосконалених електронних підписів та печаток, що базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів постановою від 12.12.2023 № 1298 (далі — Постанова № 1298).

КМУ затвердив вимоги до форматів удосконалених електронних підписів та печатокЕлектронний документообіг: від створення до зберігання документів підприємства

Постанова № 1298 враховує норми частин другої і третьої статті 17-1 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 01.12.2022 № 2801-IX (далі — Закон № 2801) та затверджує:

  • вимоги до форматів удосконалених електронних підписів та печаток, які використовуються для надання електронних публічних послуг (далі — Вимоги до форматів);
  • вимоги до створення та перевірки удосконалених електронних підписів та печаток, що базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів.

Щоб отримати електронні публічні послуги можна використовувати удосконалені електронні підписи (далі — УЕП) та печатки, які відповідають встановленим стандартам. Перелік стандартів, якими визначають вимоги до форматів удосконалених електронних підписів та печаток — це окремий додаток Вимог до форматів.

Перевіряють та підтверджують УЕП лише кваліфіковані надавачі електронних довірчих послуг. Вони дають можливість будь-кому отримувати результат процесу підтвердження за допомогою УЕП та печатки кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг автоматизованим способом.

Щоб отримати електронні публічні послуги, підписувачі електронного документа та створювачі електронної печатки зобов’язані застосовувати електронну позначку часу.

Постанова № 1298 наберє чинності 31.12.2023, одночасно із Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення укладення угоди між Україною та Європейським Союзом про взаємне визнання кваліфікованих електронних довірчих послуг та імплементації законодавства Європейського Союзу у сфері електронної ідентифікації» від 01.12.2022 № 2801-IX.

Ірина Матійко

За матеріалами КМУ

Рекомендація місяця від редакції порталу «Кадровик-01»

Запрошуємо на вебінар «Перевірки Держпраці під час воєнного стану», який відбудеться 23 травня. Спікер — посадова особа Держпраці. У програмі — підстави для перевірки, як уникнути штрафів, різниця між трудовим договором і ЦПХ.

❗️Якщо хочете отримати персональну відповідь від посадової особи Держпраці, поставте запитання до 20 травня включно в чат вебінару❗️

Щоб переглянути вебінар та отримати сертифікат, реєструйтеся Система «Експертус Кадри» святкує День народження

Перевірки Держпраці під час воєнного стану

Статті за темою

Усі статті за темою

Електронні документи та електронний підпис

Робота з електронними документами відрізняється від роботи з паперовими. Ця стаття допоможе не припуститися помилок і запровадити електронний документообіг за вимогами чинного законодавства. Така навичка стане у пригоді вже сьогодні, адже Україна впроваджує електронний документообіг, електронні документи й електронний підпис у всіх сферах суспільного життя
4068

Електронний документообіг: від створення до зберігання документів підприємства

Електронний документообіг в Україні вже довів свої переваги. Наразі все більше підприємств переходять на цю форму документування. Тож розглядаємо особливості формування та зберігання електронних документів з урахуванням змін у законодавстві.
25486

Як технічно організувати дистанційну роботу

Більшість підприємств працюють в особливому режимі. Щоб запобігти поширенню інфекційного захворювання, багатьох працівників перевели на віддалену роботу. Які сервіси допоможуть налагодити роботу з дому, — з’ясуєте у статті.
3594

5 головних помилок при формуванні справ у листуванні

Колеги, які ігнорують різноманітність носіїв листів і не враховують їх особливостей, мають проблеми з формуванням справ. Дізнайтеся 5 типових помилок, які допускають секретарі, та їх наслідки. А головне — довідайтесь, як їх виправити.
5412

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді