Пенсійний фонд назвав найбільш актуальні питання стосовно подання відомостей про трудові відносини з працівниками та надав відповідні роз'яснення.
Чи всі підприємства подають відомості до ПФУ
Так, відомство поінформувало:
- Чи всім страхувальникам потрібно подавати відомості про працівників (відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05.06.2024 № 650 «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану»)?
- Такий обов'язки покладають на органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, які є критично важливими для забезпечення потреб Збройних сил України, інших військових формувань в особливий період, підприємства, установи та організації, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
- При цьому повноважень для визначення конкретного переліку страхувальників, які відповідають цим умовам, немає.
- Чи потрібно видаляти подані дані, якщо страхувальник не підпадає під умови, визначені постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2024 № 650?
- Відомості, які надійшли через вебпортал електронних послуг ПФУ, завантажуються до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Дані враховуватимуть при формуванні електронної трудової книжки працівника, тож видаляти їх не потрібно.
- Куди звертатися у разі виникнення питань?
- Отримати роз'яснення можна у територіальних органах ПФУ за місцем перебування на обліку страхувальника. Зробити це можна:
- через сервісні центри ПФУ, уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, центри надання адміністративних послуг;
- засобами поштового / електронного зв’язку;
- онлайн – через вебпортал електронних послуг ПФУ або мобільний застосунок «Пенсійний фонд».
- Отримати роз'яснення можна у територіальних органах ПФУ за місцем перебування на обліку страхувальника. Зробити це можна:
- Коли після подання оновляться дані у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування?
- Дані в реєстрі застрахованих осіб будуть оновлені впродовж доби. Інформація з уточнювальних звітних відомостей оновлюється впродовж доби після успішного опрацювання.
- Якщо ж працівник подавав інформацію особисто (анкету для зміни даних у реєстрі), оновлення відбудеться впродовж п’яти робочих днів.
- Чи потрібно подавати скан-копії трудової книжки та інших документів про трудовий стаж?
- Потрібно, якщо ці документи містять інформацію про
- роботу, призупинення / поновлення дії трудового договору, присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, складення присяги, нагородження або заохочення за періоди до 10.06.2021;
- записи щодо призупинення / поновлення дії трудового договору, а також про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, складення присяги, нагородження або заохочення після 10.06.2021;
- Надати таку інформацію може як сам працівник, так і роботодавець.
- Потрібно, якщо ці документи містять інформацію про
За інформацією Пенсійного фонду України