За яких умов оголошують простій для держслужбовців

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Автор
експерт із трудового законодавства, Київ
Простій оголошують, коли відсутні організаційні та технічні умови для роботи

Простій під час воєнного стану

Правові засади діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в умовах воєнного стану визначає Закон України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389-VIII (далі — Закон № 389). Він не передбачає умов, за яких органи державної влади в умовах воєнного стану припиняють свою діяльність.

У частині відносин, які не унормовує Закон № 389, на держслужбовців поширюється законодавство про працю. Оскільки Закон № 389 не врегульовує умови запровадження простою у роботі держслужбовців, у цьому питанні керуються нормами КЗпП.

Простій у діяльності держслужбовців можна запровадити тільки у разі, коли існують обставини невідворотної сили та інші обставини, пов’язані з відсутністю організаційних або технічних умов для роботи. Зокрема, якщо неможливо організувати дистанційну роботу та віддалений доступ за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій. Період простою для держслужбовців не може перевищувати часу дії обставин, що його спричинили (Роз’яснення НАДС «Щодо окремих питань забезпечення державними службовцями ефективного виконання функцій державних органів в умовах воєнного стану»від 14.10.2024 № 189 р/з).

Воєнний стан на території України не може слугувати безумовною підставою, щоб оголосити простій у роботі державного органу, його апарату, структурного підрозділу, територіального органу або у роботі окремих держслужбовців.

Відсутність у керівника державного органу нагальної потреби залучити держслужбовця до роботи в період дії воєнного стану сама по собі також не може бути достатньою підставою, щоб встановити простій.

Має значення також чи розташований державний орган та чи знаходяться держслужбовці на територіях, на яких ведуть (вели) бойові дії.

Людмила Герега

За інформацією НАДС

додаток

Зміни впродовж літа в бронюванні та отриманні критичності

Статті за темою

Усі статті за темою

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
217

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
541151

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
69022

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
393

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
628

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді