Внесено зміни до порядку організації проведення спецперевірки щодо осіб, які претендують на посади державних службовців

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Указом Президента України від 16.12.2014 № 933/2014, який набув чинності 17.12.2014, внесено зміни до Порядку проведення спеціальної перевірки відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов’язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого указом Президента від 25.01.2012 № 33/2012

Указом Президента України від 16.12.2014 № 933/2014, який набув чинності 17.12.2014,  внесено зміни до Порядку проведення спеціальної перевірки відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов’язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого указом Президента від 25.01.2012 № 33/2012 (далі — Порядок).

Відтепер спеціальну перевірку за Порядком не проходитимуть громадяни, які призиваються на військову службу за призовом осіб офіцерського складу та на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, або залучаються до виконання обов’язків за посадами, передбаченими штатами воєнного часу. Спеціальна перевірка відомостей при прийнятті на військові посади, пов’язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов’язків, для доукомплектування Збройних Сил України та інших військових формувань військовослужбовцями у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці України, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення правового режиму воєнного стану буде здійснюватися з урахуванням вимог частини четвертої статті 20 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» від 25.03.1992 № 2232-XII.

Для цілей Порядку не вважатиметься призначенням на посаду:

  • призначення особи, яка перебуває на посаді в органі державної влади (державному органі), на ту саму посаду за умови відсутності перерви у роботі при такому призначенні;
  • призначення особи, яка перебуває на посаді в органі державної влади (державному органі), на посаду до цього ж органу або іншого органу державної влади (державного органу), що здійснюється в порядку просування по службі.

Спеціальна перевірка проводиться за письмовою згодою кандидата, яка подається разом із заявою про призначення. Якщо кандидат претендує на посаду, щодо якої здійснюються заходи з очищення влади (люстрації) відповідно до Закону України «Про очищення влади» від 16.09.2014 № 1682-VII (далі — Закон про очищення влади), разом із заявою про призначення він також буде подавати письмову згоду на проведення перевірки, передбаченої цим законом, що додаватиметься до запиту про проведення перевірки.

Відповідно до порядку кандидат, стосовно якого спеціальна перевірка вже проводилася, при призначенні, в порядку переведення на посаду до іншого органу державної влади (державного органу), органу місцевого самоврядування письмово повідомляє про це відповідний орган разом із поданням заяви про призначення. Орган, на посаду, у якому претендує кандидат, не пізніше наступного робочого дня відсилатиме запит про надання копії довідки про результати спеціальної перевірки не за останнім місцем роботи кандидата на посаду, а за місцем його роботи (служби), де востаннє проводилася спеціальна перевірка.

На Міністерство юстиції України додатково покладено обов’язок із проведення спеціальної перевірки щодо наявності у Єдиному державному реєстрі осіб, щодо яких застосовано положення Закону про очищення влади, відомостей про кандидата.

Орган, що проводить перевірку, відтепер зобов’язаний надати інформацію, яка міститиме висновок щодо того, чи є відомості, що стали предметом перевірки, достовірними або недостовірними та чи перешкоджають або не перешкоджають ці відомості зайняттю претендентом відповідної посади.

додаток

Як повторно отримати критичність та перебронювати працівників на новий строк

Статті за темою

Усі статті за темою

План роботи відділу кадрів 2026

Ефективна діяльність кадрової служби залежить від чіткого планування. Саме тому план роботи відділу кадрів на 2026 рік є обов’язковим документом, який допомагає систематизувати всі напрямки роботи, своєчасно виконувати завдання та уникати хаотичності у веденні кадрових процесів
2947

Роль кадрової служби у забезпеченні ефективності компанії

Кадрова служба — це стратегічний елемент успішної компанії. Вона формує команду, розвиває її та створює умови для високої результативності. Ефективність HR-функції можна забезпечити лише через системний аналіз кадрових процесів та регулярну оцінку її роботи. Компанії, що приділяють увагу професійному управлінню персоналом, отримують стійкі конкурентні переваги, підвищену продуктивність та позитивний імідж роботодавця
1576

Обов’язок інформувати про вакансії працівників, які працюють за строковим договором: як реалізувати

Як саме роботодавець має інформувати працівників, що працюють за строковими договорами про можливість укласти безстроковий договір, роз'яснюємо у статті
5598

Електронні інструменти кадровика: Резерв+, е-кадри, звітність до Держпраці

Сучасна кадрова робота стрімко переходить у цифровий формат. Воєнний стан, державний контроль і зростаючі вимоги до збереження даних роблять електронні інструменти кадровика не просто зручністю, а необхідністю. Паперові журнали, картки й накази більше не відповідають темпам сьогодення — на зміну їм приходять цифрові кадрові сервіси та електронна кадрова система, що автоматизують рутину, мінімізують ризики помилок і забезпечують надійне зберігання даних. Усе про цифрові інструменти для кадровика — у статті
251

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
557681

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді