Закон про систему охорони психічного здоров’я діятиме з 2026 року

Автор
експерт із трудового законодавства Експертус Кадри
Роботодавці можуть розробити та затвердити програму психосоціальної підтримки працівників

7 лютого 2025 р. газета Голос України опублікувала Закон України «Про систему охорони психічного здоров’я в Україні» від 15.01.2025 № 4223-ІХ (далі — Закон № 4223). Він встановлює правила та принципи роботи системи охорони психічного здоров’я. Основні його положення ґрунтуються на рекомендаціях Єврокомісії вирішувати питання психічного здоров’я в усіх сферах національної політики. Документ запроваджує чіткі визначення таких понять, як «психічне здоров’я», «послуга у сфері психічного здоров’я», «надавач послуг у сфері психічного здоров’я», «фахівці у сфері психічного здоров’я» тощо.

Кожний роботодавець може розробити та затвердити програму психосоціальної підтримки працівників на робочому місці.

Закон № 4223 визначає повноваження центральних та місцевих органів влади у сфері охорони психічного здоров’я. Щоб координувати послуги у цій сфері створять Національну комісію з питань психічного здоров’я (далі — Нацкомісія). Вона буде постійно діючим колегіальним органом у сфері управління КМУ.

Документ передбачає можливість неприбуткових добровільних об’єднань фізичних та юридичних осіб за відповідним напрямом підприємницької чи професійної діяльності набувати статусу саморегулівних організацій. Вони забезпечуватимуть організацію допомоги у сфері психічного здоров’я або сприятимуть їй.

Нацкомісія створить та вестиме:

  • Державний реєстр саморегулівних організацій у сфері психічного здоров’я;
  • Реєстр надавачів послуг у сфері психічного здоров’я.

Окрім цього, Закон № 4223 запроваджує систему безперервного професійного розвитку та сертифікацію фахівців у сфері психічного здоров’я.

Закон № 4223 набере чинності 8 лютого 2025 р. та вводиться в дію через один рік. За цей час КМУ має підготувати низку нормативних актів, щоб впровадити положення закону та нові стандарти у системі охорони психічного здоров’я.

За інформацією газети Голос України

Зміни у законодавстві щодо працівників з інвалідністю

Статті за темою

Усі статті за темою

Роль кадрової служби у забезпеченні ефективності компанії

Кадрова служба є невід’ємною частиною будь-якої організації. Від її ефективності залежить не тільки правильність оформлення документів, але й загальна продуктивність компанії. Як здійснити аналіз ефективності кадрових процесів та віднайти стратегії для підвищення їх результативності — у статті.
137

Як надати нецільову благодійну допомогу працівникам під час воєнного стану

Щоб підтримати працівників, роботодавець може надати разову нецільову благодійну допомогу (НБД) і не сплачувати податків. Зразки супровідних документів та особливості надання такої допомоги роз’яснюємо у статті
32833

Стажування для студентів: як оформити

Стажування студентів на підприємстві — це можливість здобути практичний досвід за майбутньою професією. Який порядок укладання договору про стажування студентів вищих навчальних закладів передбачає вітчизняне законодавство? Чи оплачується стажування студентів? Відповіді на ці та інші питання, які потрібно знати кадровику й роботодавцю, роз’яснюємо у статті.
8554

Ключові навички кадровика

Роль кадровика в сучасному бізнесі стає все більш стратегічною, адже ключові кадри компанії — це її головний актив. Від ефективності їхньої роботи залежить не тільки підбір та утримання талановитих співробітників, але й загальний клімат у компанії та її конкурентноспроможність. Тому ключові навички кадровика постійно розширюються.
532

План роботи відділу кадрів на 2025 рік

Складання детального плану роботи відділу кадрів — це не просто формальність, а стратегічний крок, який дозволяє оптимізувати процеси, підвищити ефективність роботи та забезпечити безперебійну діяльність підприємства. У статті дізнаєтесь про план роботи відділу кадрів на 2025 рік та знайдете план роботи відділу кадрів на рік (зразок).
4181

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді