
З 10 червня 2021 року в Україні офіційно впровадили електронні трудові книжки.
Відомості про трудову діяльність працівника до Пенсійного фонду подає роботодавець або працівник через вебпортал електронних послуг. Дані повинні мати форму сканкопій сторінок документів: трудової книжки, наказів про прийняття на роботу та звільнення з підприємства, з обов’язковим накладенням кваліфікованого електронного підпису.
Скановані копії всіх заповнених сторінок розділів «Відомості про роботу», «Відомості про нагородження», «Відомості про заохочення» та вкладишу трудової книжки, зроблені з оригіналу, подаються в кольоровому форматі. Кожну сторінку трудової книжки можна завантажити як окремо у форматі JPG-файлу, так і у вигляді повного документу з усіма сторінками трудової книжки як PDF-файл.
За інформацією
Головного управління ПФУ в Запорізькій області
Фіксувати в трудовій книжці нагородження і заохочення зобов’язує пункт 2.2 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58 (далі — Інструкція № 58). Що і як писати — визначає підрозділ «г» розділу 2 Інструкції № 58.
Під час оформлення на роботу всі працівники зобов’язані подавати на підприємство трудову книжку (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (витяг з електронної трудової книжки).
Коли фізична особа — підприємець починає використовувати найману працю, він автоматично стає роботодавцем. Саме з цього моменту виникає безліч запитань. Чи має ФОП заповнювати трудові книжки працівників у 2025 році? Що робити, якщо підприємець не має печатки? Чи оформлює ФОП трудову книжку особі, яка працевлаштовується вперше?
Виявили, що трудової немає? З’ясуйте в працівника, чи не видавали йому трудову книжку та не зафіксували цей факт
З часом, внаслідок значної кількості записів, до трудової книжки нові записи вносити нікуди. У такому разі трудову книжку доповнюємо вкладишем.