КМУ вніс зміни до порядку оформлення ВОД

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Автор
експерт із трудового законодавства, Київ
ВОД в електронній формі міститиме також відомості про інвалідність

КМУ постановою від 14.02.2025 № 163 вніс зміни до Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів i форми такого документа, затвердженого постаново КМУ від 16.05.2024 № 559 (далі — Порядок № 559) та Порядку реалізації експериментального проекту з автоматичної верифікації та перевірки відомостей про призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою КМУ від 16.08.2024 № 932 (далі — Порядок № 932).

Порядок № 559 доповнили нормою, що військово-обліковий документ (ВОД) в електронній формі міститиме також відомості про інвалідність, зміну групи, причину та строк, на який її встановили, з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (далі — Реєстр).

У Порядку № 932, визначили, що вноситимуть відомості до Реєстру і братимуть на військовий облік чоловіків віком від 16 років, яким у рік взяття на військовий облік виповнюється 17 років, до 25 років, зокрема через інші інформаційні системи, реєстри та бази даних.

У переліку відомостей про чоловіків віком від 16 до 60 років, які підлягають внесенню до Реєстру зазначатимуть також відомості про встановлення, зміну групи інвалідності, причину та строк, на який її встановили.

Відомості про наявність інвалідності можуть вносити до Реєстру за запитом особи з інвалідністю через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста.

Не направлятимуть на військово-лікарську комісію (ВЛК), зокрема, щоб взяти на військовий облік, осіб, щодо яких через електронну інформаційну взаємодію отримали інформацію про інвалідність.

Особам з інвалідністю дозволили подавати на розгляд ВЛК замість оригіналів документів, які підтверджують інвалідність, їх копії. Умова — особа пред’явила оригінали. Копії документів можна засвідчити власним підписом особи, яка їх подає. Оригінали документів повернуть після того, як звірять їх з копіями.

Постанову ВЛК прийматимуть на основі поданих документів та/або даних, що наявні в електронній системі охорони здоров’я. При цьому присутність особи не потрібна, медогляд не проводитимуть.

Стосовно чоловіків віком від 25 до 60 років, які звернулися до відокремленого підрозділу до 24 квітня 2024 р. (включно), щоб оформити паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон та їх не отримали, ДМС одноразово формуватиме перелік відомостей про прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності); дату та місце народження, реквізити паспорта громадянина України або документа, що дає право громадянину України на виїзд за кордон, тощо, та передаватиме їх Міноборони, щоб внести відомості до Реєстру.

На підставі цих відомостей територіальні центри комплектування та соціальної підтримки братимуть зазначених осіб на військовий облік та формуватимуть ВОД в електронній формі. Таких осіб не направлятимуть на медогляд ВЛК.

За інформацією КМУ

додаток

Перевірки 2025: Держпраці + ТЦК, мобінг

Статті за темою

Усі статті за темою

Робота під час повітряної тривоги

Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
10239

Як перевірити актуальність даних у Резерв+ перед звітністю

Система «Резерв+» — це ключовий інструмент для ведення військового обліку на підприємстві. Вона дозволяє кадровикам своєчасно подавати інформацію про працівників до територіальних центрів комплектування. Саме тому перевірка даних у Резерв+ перед звітністю є критично важливою. Як відбувається перевірка актуальності військового обліку, оновлення даних у Резерв+ та контроль даних у системі Резерв+ — читайте у статті
226

Що таке «Резерв+» і як кадровику працювати з цією системою

В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
3367

Взаємодія підприємства з ТЦК: типові запити та як правильно відповідати

У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті
5613

Відпустка заброньованого працівника за кордоном

Питання виїзду за кордон у період воєнного стану в Україні залишається актуальним, особливо для тих, хто підлягає бронюванню. Відпустка заброньованого за кордоном — це складна і багатогранна тема, яка вимагає уважного аналізу законодавчих змін та практичних механізмів реалізації такого виїзду
12343

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді