МОЗ планує доповнити підстави, за якими контракт з керівником закладу охорони здоров’я зможуть розірвати достроково
Як укласти, продовжити, припинити контракт
Керівники державних та комунальних закладів охорони здоров’я (далі — ЗОЗ) призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника ЗОЗ на конкурсній основі шляхом укладання з ними контракту на строк від трьох до п’яти років (ст. 16 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» від 19.11.1992 № 2801-XII).
Щоб удосконалити та врегулювати трудові відносини з керівником або особою, на яку поклали виконання обов’язків керівника ЗОЗ державної або комунальної власності МОЗ розробило проєкт постанови КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 792» (далі — Проєкт). Його оприлюднив СПО об’єднань профспілок України.
Постанова КМУ від 21.08.2019 № 792, до якої планують внести зміни, затверджує:
- Порядок укладення контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я (далі — Порядок № 792);
- Типову форму контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я, що діє в організаційно-правовій формі державного або комунального некомерційного підприємства;
- Типову форму контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я, що діє в організаційно-правовій формі державної або комунальної установи.
Проєкт доповнить назву постанови та Порядку № 742, слово «контракту» замінять словами «та розірвання трудового договору (контракту)».
У пункті 7 Порядку № 742 планують конкретизувати підстави, з яких можливо розірвати трудовий договір (контракт) з керівником або особою, на яку поклали виконання обов’язків керівника ЗОЗ. Пункт 24 Типових форм контракту, який визначає підстави, щоб розірвати його, а керівника звільнити з посади з ініціативи органу управління майном до закінчення строку дії контракту також доповнять. Підставами для звільнення за зверненням МОЗ або обласної, Київської міської державної (військової) адміністрації до уповноваженого виконавчого органу управління ЗОЗ можуть бути, зокрема:
- корупційне правопорушення або нецільове використання коштів;
- відсутність внутрішнього контролю якості медичної (реабілітаційної) допомоги;
- порушення порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів та відсутність заходів, які спрямовані на бронювання медпрацівників під час воєнного стану;
- невиконані завдання з питань захисту критичної інфраструктури з моменту коли ЗОЗ внесли до Реєстру об’єктів критичної інфраструктури тощо.
Уповноважений виконавчий орган управління ЗОЗ протягом 30 днів розглядатиме відповідне звернення. Якщо звернення обґрунтоване — з керівником ЗОЗ достроково розриватимуть контракт або увільнятимуть від обов’язків особу, на яку поклали обов’язки керівника.
За інформацією СПО об’єднань профспілок України