
Оплачувана відпустка у зв’язку з вагітністю та пологами має тривалість 70 календарних днів до пологів і 56 календарних днів після пологів. У разі народження двох і більше дітей та у разі ускладнення після пологів надається 70 календарних днів.
Таку відпустку надають жінкам на підставі медичного висновку згідно із ст. 178
Кодексу законів про працю України
.
Тривалість відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами обчислюється сумарно і становить 126 календарних днів (або 140 календарних днів — у разі народження двох і більше дітей та у разі ускладнення пологів). Її надають жінкам повністю незалежно від кількості днів, використаних до пологів.
За бажанням жінки їй надають відпустку для догляду за дитиною до трирічного віку з виплатою за ці періоди допомоги згідно із законодавством.
Підприємства можуть надавати жінкам частково оплачувану відпустку за рахунок власних коштів.
За інформацією Telegram-каналу
Управління інспекційної діяльності Держпраці у Вінницькій області
Наприкінці року кадровику варто перевірити, скільки днів щорічних відпусток працівники вже використали та який залишок невикористаної відпустки переходить на наступний період. Такий облік потрібен не лише для планування графіка відпусток, а й для контролю за дотриманням права працівників на відпочинок. Як розрахувати відпустку пропорційно відпрацьованому часу? Яку форму має довідка про залишок відпустки? Чи є єдина формула розрахунку днів відпустки? Відповіді на всі питання — у статті
Повернення до роботи після відпустки часто дається важко як звичайним працівникам, так і керівникам. Навіть найвідданіші своїй справі люди можуть відчути апатію, втрату ритму або так звану «післявідпускну депресію». Цей стан є абсолютно нормальним, але якщо не приділити йому увагу, він може негативно вплинути на продуктивність, атмосферу в колективі та загальний настрій на роботі. Тож як налаштувати себе на роботу після відпочинку та що робити після відпустки, щоб не вигорати — у статті.
Працівник просить відпустку при народженні дитини? Надавайте, якщо має на неї право. Скористатися правом на відпустку працівник може упродовж трьох місяців із дня народження дитини. Працівник має використати відпустку не пізніше 104-го дня з дня народження дитини
Сучасне суспільство поступово відходить від стереотипу, що догляд за дитиною – виключно жіноча справа. Все більше татусів хочуть брати активну участь у вихованні своїх малюків із перших днів життя. Тому питання про право чоловіка на «декрет» стає дедалі актуальнішим. Права чоловіків на «декретну» відпустку — гарантія соціальної та гендерної рівності, а декретні для чоловіків – звичне явище, що не викликає зайвої уваги ні роботодавців, ні працівників.
Майже всі офісні працівники, так звані «білі комірці», працюють із комп’ютером. Як визначити, кому з працівників і якої тривалості слід надавати щорічну додаткову відпустку за роботу на комп’ютері? Чи потрібно проводити атестацію робочих місць за умовами праці? Як вести облік часу, відпрацьованого на комп’ютері? Чи обов’язково, взагалі, надавати працівникам таку відпустку?