Чи всіх критично важливих підприємств стосується перевірка Мінекономіки

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Автор
провідний експерт з трудового законодавства Експертус Кадри, Київ
До 28 травня підприємствам за списком рекомендують надіслати до міністерства визначені документи

Законодавчих підстав проходити таку перевірку від Мінекономіки для підприємств, що отримали статус критично важливого в іншому органі, не вбачаємо. Пояснимо чому.

Мінекономіки у листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07:

  1. адресує його підприємствам, установам і організаціям згідно зі списком. Тож ті підприємства, що не отримали листа від Мінекономіки, можуть використовувати його в ознайомчих цілях, щоб планувати свою подальшу взаємодію з тим органом, у якого отримували критичність
  2. повідомило, що проводить перевірку критично важливих підприємств на відповідність критеріям критичності на підставі пункту 6-1 Критеріїв та порядку, за якими здійснюється визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період, затверджених постановою КМУ від 27.01.2023 № 76 (далі — Критерії та порядок).  

Норма пункту 6-1 Критеріїв та порядку надає право органу, який прийняв рішення про визначення підприємства критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, виконувати моніторинг його діяльності за звітний податковий період, та за потреби перевіряти його відповідності критеріям, за якими отримано критичність. Тобто,  Мінекономіки проводить перевірку не всіх підприємств, що мають статус критичності, а тільки тих, кому це міністерство надало такий статус. 

  1. З метою проведення перевірки відповідності підприємства критеріям, згідно з якими підприємству надавався або підтверджувався статус, та прийняття рішення про залишення або про скасування прийнятого рішення, Комісією Мінекономіки із визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, рекомендовано у термін до 28.05.2025 надіслати на електронну адресу Мінекономіки ([email protected] витяг з інформаційної системи органів ДПС щодо статусу розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами за місцезнаходженням філії, представництва, іншого відокремленого підрозділу з 01.01.2025 по 30.04.2025, а також документи на право власності або оренду нерухомого майна для підтвердження провадження діяльності на території трьох і більше областей України.  

Провадження діяльності на території трьох і більше областей України, у сфері, формування та/або реалізацію політики якої забезпечує Мінекономіки, що підтверджується документами на право власності або оренду нерухомого майна, а також витягом з інформаційної системи органів ДПС щодо статусу розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами за місцезнаходженням філії, представництва, іншого відокремленого підрозділу — це один з критеріїв, за якими Мінекономіки визначає підприємства такими, що мають важливе значення для галузей національної економіки, якщо вони за видом економічної діяльності належать до сфер, у яких Мінекономіки забезпечує формування та реалізацію державної політики.

Підстава — пп. 6 п. 1 Критеріїв визначення підприємств, установ i організацій, які мають важливе значення для галузей національної економіки, затверджених наказом Мінекономіки від 18.12.2024 № 28003.

За наявності найменших сумнівів підприємство може самостійно звернутись до Мінекономіки і уточнити, чи треба йому подавати згадані документи.

додаток

Служба в ОМС: вислуга років, надбавки та додаткові відпустки

Статті за темою

Усі статті за темою

Взаємодія підприємства з ТЦК: типові запити та як правильно відповідати

У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті
4011

Відпустка заброньованого працівника за кордоном

Питання виїзду за кордон у період воєнного стану в Україні залишається актуальним, особливо для тих, хто підлягає бронюванню. Відпустка заброньованого за кордоном — це складна і багатогранна тема, яка вимагає уважного аналізу законодавчих змін та практичних механізмів реалізації такого виїзду
9997

Виклик до ТЦК і СП: як оформити повідомлення працівнику

В умовах воєнного стану в Україні питання мобілізації та взаємодії з Територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП) набувають особливої актуальності. Для роботодавців це означає необхідність чіткого розуміння своїх обов’язків щодо оповіщення працівників про виклик до ТЦК. Невиконання цих вимог може призвести до серйозних юридичних наслідків. Як оповістити працівника про виклик до ТЦК — у статті
5394

Робота під час повітряної тривоги

Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
8781

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді