Міноборони спростило роботу ВЛК

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Автор
провідний експерт із трудового законодавства Експертус Кадри, Київ
Зміни щодо цифровізації документообігу внесли до Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних силах України

Де працівнику проходити ВЛК

Міноборони внесло зміни до Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних силах України, затвердженого наказом Міноборони від 14.08.2008 № 402. Мета змін — спростити документообіг, швидше ухвалювати рішення та знизити ризик помилок через людський фактор.

Зміни передбачають цифровізацію процесів та встановлюють чіткі строки перевірок. Це дасть змогу оперативніше ухвалювати рішення.

Якщо постанова військово-лікарської комісії (далі — ВЛК):

  • не потребує затвердження вищою інстанцією, зокрема про статус «придатний до військової служби» — документи автоматично надсилатимуть в електронному вигляді до реєстру Оберіг,

— до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (далі — ТЦК) у паперовому вигляді передають лише картки обстеження та супровідні документи;

— до військових частин ВЛК друкує та надсилає дві копії постанови; 

  • потребує затвердження вищою інстанцією, зокрема про статус «непридатний» або «тимчасово непридатний» до військової служби — документи передають в електронному вигляді через Кабінет ВЛК.

Паперові документи, окрім постанов, передаватимуть до ВЛК вищого рівня не пізніше наступного дня після медогляду. Раніше цей процес тривав до 5 днів і передбачав друк усіх документів.

Строки перевірки документів ВЛК становлять:

  • не більше 5 днів з дня, коли надійшли документи;
  • не пізніше наступного дня після перевірки — якщо документи перевіряє ВЛК обласного / міського ТЦК, і немає помилок, документи за постановою «непридатний» мають передати до штатної ВЛК. В інших випадках рішення автоматично надсилаються до реєстру Оберіг, а паперові документи — до ТЦК.

Коли документи перевіряє штатна ВЛК, то електронний документ та протокол засідання автоматично передають в реєстр. Паперові копії протоколу засвідчують печаткою та надсилають до ТЦК:

  • для військовозобов’язаних — 2 примірники;
  • для військовослужбовців — 4.

У разі, якщо рішення комісії не потрібно затверджувати штатній ВЛК, громадянин може отримати документ у день звернення безпосередньо в закладі охорони здоров’я, де проходив медогляд. Раніше його видавали лише у ТЦК за місцем перебування на обліку.

Якщо затверджувати потрібно, ТЦК самостійно друкує документ з постановою з реєстру Оберіг, засвідчує його печаткою та видає разом з протоколом. Раніше документ видавали лише після того, як ТЦК отримає протокол засідання штатної ВЛК.

За інформацією Міноборони

додаток

Правила розрахунку нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2026 році

Статті за темою

Усі статті за темою

Робота під час повітряної тривоги

Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
10286

Як перевірити актуальність даних у Резерв+ перед звітністю

Система «Резерв+» — це ключовий інструмент для ведення військового обліку на підприємстві. Вона дозволяє кадровикам своєчасно подавати інформацію про працівників до територіальних центрів комплектування. Саме тому перевірка даних у Резерв+ перед звітністю є критично важливою. Як відбувається перевірка актуальності військового обліку, оновлення даних у Резерв+ та контроль даних у системі Резерв+ — читайте у статті
255

Що таке «Резерв+» і як кадровику працювати з цією системою

В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
3402

Взаємодія підприємства з ТЦК: типові запити та як правильно відповідати

У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті
5642

Відпустка заброньованого працівника за кордоном

Питання виїзду за кордон у період воєнного стану в Україні залишається актуальним, особливо для тих, хто підлягає бронюванню. Відпустка заброньованого за кордоном — це складна і багатогранна тема, яка вимагає уважного аналізу законодавчих змін та практичних механізмів реалізації такого виїзду
12404

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді