Зміна прізвища працівника

35762

Запитання

Упродовж якого часу працівниця має надати копію свідоцтва про шлюб у разі зміни прізвища?

Відповідь

Статтею 295 ЦКУ передбачено, що протягом життя особа може змінювати ім’я (прізвище, власне ім’я та по батькові).

Відповідно до пункту 1 статті 18 Закону № 2398 на підтвердження факту державної реєстрації акта цивільного стану органами державної реєстрації актів цивільного стану видається відповідне свідоцтво. Строки видачі свідоцтв з моменту державної реєстрації акту цивільного стану не визначено ані Законом № 2398, ані Правилами державної реєстрації актів цивільного стану, затвердженими наказом Мін’юсту від 18.10.2000 № 52/5 (далі — Правила). Як правило, відповідне свідоцтво видається в день реєстрації акту цивільного стану.

Абзацом 2 пункту 24 розділу 2 та пунктом 26 розділу 3 глави ІІІ Правил визначено, що при зміні прізвища у зв’язку з реєстрацією або розірванням шлюбу паспорт громадянина України підлягає обміну в місячний строк.

Коли працівник отримає новий паспорт, тоді на підставі його заяви та додатків (копія нового паспорта, свідоцтво про укладення/розірвання шлюбу) роботодавець видає наказ про внесення змін до трудової книжки, облікових та бухгалтерських документів.

Запис у трудовій книжці про зміну прізвища у зв’язку з реєстрацією шлюбу

Зміна прізвища працівника

СКАЧАТИ зразокОднак працівники не завжди повідомляють відділ кадрів про зміни в особистих документах, через що в особових картках та облікових формах особових справ може бути неактуальна чи недостовірна інформація. Для врегулювання цього питання рекомендуємо прописати у нормативному локальному акті (Правила внутрішнього трудового розпорядку, Положення про захист персональних даних) обов’язок працівника у визначений термін повідомляти роботодавця про зміни в персональних даних.

Детальніше читайте у консультації Зміна прізвища чи власного імені: відображаємо в кадрових документах та трудовій книжці ➤➤➤

Відновлення бронювання у Дії

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Склад документів особової справи працівника

Вічне запитання з кадрової практики: чи долучати до особової справи згоду на обробку персональних даних… Відповідь — ні! Дізнайтесь: які документи можна і потрібно формувати до особової справи працівника, а чого у жодному разі там не має бути.
166234

Формування та облік внутрішнього опису документів особової справи працівника

Внутрішній опис відображає включення документів до справи і містить відомості про порядкові номери документів справи, їх індекси, дати, заголовки та номери аркушів справи, на яких розташований кожен документ. Внутрішній опис заповнює кадровик при первинному оформленні особової справи
133050

Внутрішнє сумісництво: наказ, особова картка, облік робочого часу

З листа до редакції: «Декілька років тому ми дозволили жінці-лаборанту працювати у вільний від основної роботи час за внутрішнім сумісництвом у тій же лабораторії прибиральником виробничих приміщень. За таку роботу ми доплачували їй 50% окладу прибиральника. Зараз ця працівниця вирішила відмовитися від роботи прибиральника. Який слід видати наказ? Оскільки раніше було видано наказ про дозвіл працювати за сумісництвом, то тепер маємо написати «не дозволяємо надалі працювати»? Чи як правильно?»
75404

Зберігання особових справ: настанови експерта

Особова справа працівника, за умови додержання правил її ведення, містить повну інформацію про трудову діяльність та персональні дані цього працівника, тому слід організувати належне зберігання особових справ на підприємстві. Як правильно зберігати особові справи, читайте у статті
12850

Особова справа працівника: правила та порядок формування

Особова справа — це сукупність документів, в яких відображені відомості про трудову діяльність особи та її біографічні дані. Зокрема, про освіту, військову службу, сімейний стан, державні відзнаки та інше. Законодавство регламентує правила формування особової справи працівника. Правила ведення особових справ та поради експертів вбережуть вас від помилок і зайвої роботи.
132546