Зміна прізвища працівника
Запитання
Упродовж якого часу працівниця має надати копію свідоцтва про шлюб у разі зміни прізвища?
Відповідь
Статтею 295 ЦКУ передбачено, що протягом життя особа може змінювати ім’я (прізвище, власне ім’я та по батькові).
Відповідно до пункту 1 статті 18 Закону № 2398 на підтвердження факту державної реєстрації акта цивільного стану органами державної реєстрації актів цивільного стану видається відповідне свідоцтво. Строки видачі свідоцтв з моменту державної реєстрації акту цивільного стану не визначено ані Законом № 2398, ані Правилами державної реєстрації актів цивільного стану, затвердженими наказом Мін’юсту від 18.10.2000 № 52/5 (далі — Правила). Як правило, відповідне свідоцтво видається в день реєстрації акту цивільного стану.
Абзацом 2 пункту 24 розділу 2 та пунктом 26 розділу 3 глави ІІІ Правил визначено, що при зміні прізвища у зв’язку з реєстрацією або розірванням шлюбу паспорт громадянина України підлягає обміну в місячний строк.
Коли працівник отримає новий паспорт, тоді на підставі його заяви та додатків (копія нового паспорта, свідоцтво про укладення/розірвання шлюбу) роботодавець видає наказ про внесення змін до трудової книжки, облікових та бухгалтерських документів.
Запис у трудовій книжці про зміну прізвища у зв’язку з реєстрацією шлюбу
СКАЧАТИ зразокОднак працівники не завжди повідомляють відділ кадрів про зміни в особистих документах, через що в особових картках та облікових формах особових справ може бути неактуальна чи недостовірна інформація. Для врегулювання цього питання рекомендуємо прописати у нормативному локальному акті (Правила внутрішнього трудового розпорядку, Положення про захист персональних даних) обов’язок працівника у визначений термін повідомляти роботодавця про зміни в персональних даних.
Детальніше читайте у консультації Зміна прізвища чи власного імені: відображаємо в кадрових документах та трудовій книжці ➤➤➤