Медогляди працівників: хто організовує

5289

Запитання

Чи повинна кадрова служба організовувати медогляди?

Відповідь

Організовувати медогляди — функція служби охорони праці (СОП).

Охорона праці — це система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров’я і працездатності людини у процесі трудової діяльності (ч. 1 ст. 1 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 № 2694-XII; далі — Закон № 2694).


Загальні організаційні питання медоглядів працівників регламентує стаття 17 Закону № 2694.

Організація проведення профілактичних заходів, спрямованих, зокрема, на запобігання нещасним випадкам на виробництві, професійним захворюванням та іншим випадкам загрози життю або здоров’ю працівників, є одним з основним завдань СОП (п. 2.2 Типового положення про службу охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці від 15.11.2004 № 255; далі — Положення № 255).

Також служба охорони праці має:

  • розробляти спільно з іншими підрозділами підприємства комплексні заходи для досягнення встановлених нормативів та підвищення наявного рівня охорони праці, планів, програм поліпшення умов праці; запобігати виробничому травматизму, професійним захворюванням; надавати організаційно-методичну допомогу у виконанні запланованих заходів (п. 3.1 Положення № 255);
  • готовити проєкти наказів (розпоряджень) з питань охорони праці і виносити їх на розгляд роботодавцю (п. 3.2 Положення № 255).

СОП бере участь у складанні переліків професій і посад, згідно з якими працівники мусять проходити обов’язкові попередні й періодичні медогляди (п. 3.12 Положення № 255).

12 правил організації медоглядів працівників певних категорій

Контроль з боку держави

Чи організовує роботодавець обов’язкові медогляди працівників — контролює підрозділ з питань гігієни праці Держпраці. Як дотримує роботодавець трудового законодавства, контролює інший підрозділ — з питань трудових відносин.

додаток

Зміни впродовж літа в бронюванні та отриманні критичності

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
207

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
540944

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
68964

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
389

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
622