Чи повідомляти ДФС про роботу за суміщенням, сумісництвом?

1696

Запитання

Особа працює за внутрішнім сумісництвом (суміщенням). Чи повідомляти ДФС?

Відповідь

Про прийняття працівника на роботу за сумісництвом повідомляти ДФС треба, а про виконання роботи за суміщенням — ні.

Сумісництво — виконання працівником, окрім своєї основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час у тій самій або іншій організації або в громадянина (підприємця, приватної особи) за наймом (п. 1 Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій, затвердженого наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінфіну від 28.06.1993 № 43).

Суміщення — виконання працівником поряд зі своєю основною роботою, що обумовлена трудовим договором, додаткової роботи за іншою професією (посадою) протягом встановленої законодавчо тривалості робочого дня (робочої зміни) (Інструкція Держкомпраці СРСР, Мінфіну СРСР та ВЦРПС від 14.05.1982 № 53-ВЛ; ст. 105 КЗпП).

Оскільки в разі доручення працівнику роботи за суміщенням окремий трудовий договір не укладається, то й повідомляти ДФС не потрібно.

Ірина Житкова,
головний редактор Експертус Кадри

Як провести скорочення чисельності та штату

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Скасовуюче повідомлення про прийняття на роботу: коли і як подавати

Часом обставини складаються так, що новоприйнятий працівник не вийшов на роботу. В такому випадку необхідно повідомити ДПС про анулювання повідомлення про прийняття на роботу. В які строки це необхідно зробити? Чи передбачена відповідальність за неподання скасовуючого повідомлення про прийняття на роботу?
34099

Прийняття на роботу під час воєнного стану: що врахувати

На час воєнного стану пріоритет в трудовому законодавстві належить Закону № 2136. За яким договором приймати на роботу в умовах війни, кому можна встановлювати випробування, та як повідомити ДПС про прийняття нового працівника під час воєнного стану 2023, роз’яснюємо у статті.
33605

Як ФОП прийняти працівника на роботу

Порядок оформлення трудових відносин з найманими працівниками є однаковим для всіх роботодавців. Тому відповідно до ст. 21 КЗпП ФОП мають укладати трудові договори з найманими працівниками
5010

Виправлення помилки у повідомленні про прийняття на роботу

Працівника допускають до роботи лише після, зокрема ДФС про прийняття працівника на роботу. Під час заповнення повідомлення про прийняття на роботу з тих чи тих причин можна припуститися помилки. А чи можна та як її виправити?
10079

Кібератака паралізувала комп’ютери: як кадровику оформити звільнення та прийняття і повідомити ДФС

Під час кібератаки 27 червня через мережу Інтернет перестали працювати комп’ютерні програми (1С:Підприємство, M.E.Doc та інші). Кадровику необхідно звільнити працівника з роботи та прийняти нових працівників. Чи можна в цій ситуації оформити звільнення та повідомити ДФС про прийнятих працівників пізніше, після відновлення роботи програмного забезпечення?
4670