Маркетолог у Класифікаторі професій
Запитання
Які посади з Класифікатора професій можна використовувати та на які кваліфікаційні характеристики спиратися при розробці посадових інструкцій?
Відповідь
Національний класифікатор України ДК 003:2010 «Класифікатор професій», що затвердив Держспоживстандарт наказом від 28.07.2010 № 327 (КП), містить низку професійних назв робіт керівників, професіоналів у сфері маркетингу, а також фахівців, які виконують маркетингові завдання. Вони вміщені до різних угруповань КП.
Наприклад, КП передбачає професійну назву роботи «фахівець з методів розширення ринку збуту (маркетолог)». Код КП — 2419.2. Кваліфікаційну характеристику професії містять Випуск 65 «Торгівля та громадське харчування» та Випуск 18 «Видавнича справа» ДКХП. Кваліфікаційна характеристика маркетолога, як і сам Випуск 65, затверджена 1999 року й дещо застаріла, адже перехід бізнесу в цифрове середовище сформував чимало нових напрямів для роботи маркетологів (цифровий маркетинг, пошуковий, вхідний, SMM тощо).
Навички маркетологів прописують у посадовій інструкції, проте фахівці, які їх розроблюють, стикаються з труднощами. Так, Розділ «Кваліфікаційні вимоги» Випуску 65 ДКХП розроблювали за нині нечинню постановою КМУ «Про перелік напрямів та спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за відповідними освітньо-кваліфікаційними рівнями» від 24.05.1997 № 507 (наразі затверджено іншу постанову КМУ — «Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти» від 29.04.2015 № 266).
Щоб уникнути труднощів, радимо скористатися готовою примірною посадовою інструкцією провідного маркетолога.