Електронні трудові книжки почали діяти в Україні з 10 червня 2021 року. Це — аналог паперового документа. Для оцифрування трудових книжок роботодавці та працівники мають п’ять років.
Як перейти на електронні трудові книжки
Роботодавці повинні надавати відомості про трудову діяльність найманих працівників в електронному форматі, робити записи про прийняття на роботу, переведення чи звільнення, строкову військову службу, інші події.
Проте працівники також можуть вносити відомості про трудову діяльність. Для цього знадобляться кольорові скан-копії трудової книжки та інших документів, що можуть підтвердити стаж.
Прикметно, що електронна трудова книжка містить дані за основним місцем роботи, починаючи з 2004 року (тоді законодавчо закріплено поняття страхового стажу). Інформацію про роботу до 2004 року необхідно додавати особисто.
Пенсійний фонд проводить перевірку інформації та вносить ці дані до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Так і формується кінцевий варіант електронної трудової книжки. Надалі паперова версія документа має зберігатися у працівника — а якщо він захоче, то паперову книжку вестимуть паралельно з електронною.
Щоб отримати доступ до своєї електронної трудової книжки, треба зайти до свого особистого кабінету на порталі електронних послуг ПФУ.
За матеріалами Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці