Відмітка «ВОС-999. Потребує проходження базової загальновійськової підготовки» в електронному військово-обліковому документі Резерв+ означає, що військовозобов’язаний не має жодної військової підготовки. Така військово-облікова спеціальність (далі — ВОС) — не підстава для штрафу чи інших обмежень.
ВОС-999 — це ВОС, яку присвоюють особам, які не проходили військову службу або навчальні збори та потребують проходження базової загальновійськової підготовки відповідно до Переліку військово-облікових спеціальностей рядового, сержантського і старшинського складу Збройних Сил України, затвердженого наказом Міноборони від 07.09.2020 № 317.
Така позначка потрібна для того, щоб держава могла визначити, скільки військовозобов’язаних мають пройти базову загальновійськову підготовку у випадку призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період. Тобто, таких осіб спочатку направлять на навчання.
Якщо військовозобов’язаний має таку відмітку, вчиняти окремі дії з його боку не потрібно. Це стосується і роботодавців. Таке роз’яснення надало Міноборони на офіційному сайті.
Якщо військовозобов’язаний проходив підготовку та має ВОС, але в Резерв+ з’явився такий запис, необхідно звернутись в районний/міський територіальний центр комплектування та соціальної підтримки (далі — ТЦК) щоб актуалізувати інформацію. ТЦК має внести ВОС, яка зазначена у паперовому військово-обліковому документі, до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів. Такі рекомендації надала адвокат Дар’я Тарасенко.
Масовий виїзд працівників за межі України створив нові виклики для роботодавців, особливо у сфері військового обліку. Навіть якщо співробітник працює дистанційно або тимчасово перебуває за кордоном, обов’язки підприємства вести військовий облік працівників за кордоном залишаються незмінними. Запровадження електронної системи «Резерв+» суттєво змінило підхід до обліку військовозобов’язаних, і кадровикам необхідно розуміти, як вести облік військовозобов’язаних за кордоном, щоб уникнути порушень
Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
Система «Резерв+» — це ключовий інструмент для ведення військового обліку на підприємстві. Вона дозволяє кадровикам своєчасно подавати інформацію про працівників до територіальних центрів комплектування. Саме тому перевірка даних у Резерв+ перед звітністю є критично важливою. Як відбувається перевірка актуальності військового обліку, оновлення даних у Резерв+ та контроль даних у системі Резерв+ — читайте у статті
В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті