Допуск до роботи без трудового договору — не єдине порушення, за яке передбачена відповідальність. Під санкції також потрапляють зарплата «у конверті» та оформлення неповного робочого часу, коли працівник фактично працює повний день

Роботодавцям нагадали про відповідальність за неоформлення трудових відносин. У 2026 році штраф за фактичний допуск працівника до роботи без трудового договору становить 86 470 грн за кожного працівника.
Таку саму відповідальність передбачено за виплату зарплати без нарахування та сплати податків і внесків, а також за оформлення працівника на неповний робочий час, якщо фактично він працює повний день.
Розмір штрафу становить 10 мінімальних зарплат за кожного працівника, щодо якого допустили порушення. Оскільки у 2026 році мінімальна зарплата становить 8647 грн, сума санкції — 86 470 грн.
Для юридичних осіб та ФОП — платників єдиного податку І—ІІІ груп за перше таке порушення передбачено попередження.
Як проходять перевірки з праці під час воєнного стану
Якщо порушення повториться протягом двох років, штраф становитиме 30 мінімальних зарплат за кожного працівника. У 2026 році це 259 410 грн.
За інформацією Telegram-каналу Управління інспекційної діяльності у Харківській області
Будь-яке підприємство може потрапити до плану або позапланової інспекції контролюючих органів. Однією з найбільш хвилюючих для роботодавців є перевірка Держпраці. Вона стосується питань трудового законодавства, дотримання прав працівників та правильності кадрового обліку. Як кадровику підготуватись до перевірки Держпраці — у статті
Дотримання вимог трудового законодавства під час прийняття працівників на роботу, оформлення трудових відносин, нарахування та виплати заробітної плати, надання відпусток, ведення кадрової документації та звільнення працівників – обов’язок роботодавця. За порушення встановлених вимог законодавство передбачає фінансову, адміністративну, а в окремих випадках і кримінальну відповідальність. Які штрафи за кадрові порушення 2027 року чекають на роботодавців — у статті
Державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації незалежно від форми власності та підпорядкування зобов’язані вести військовий облік працівників. Порушення правил військового обліку — досить поширена проблема на сьогодні. Розглянемо, яка відповідальність за порушення у сфері військового обліку передбачена законодавством та які особливості притягнення до відповідальності за порушення ведення військового обліку.
Особова картка П-2 є документом, який містить важливу особисту інформацію про фізичну особу-працівника. Законодавством не передбачено прямих норм про відповідальність за неведення особової картки. Однак, чи є все-таки обов’язковим ведення особової картки — читайте у статті
Чи дійсно будь-який штраф скасують, якщо вчасно усунути порушення? Статистика 2025 року показує, що податківці стали штрафувати частіше. Розвінчуємо ілюзії про «мораторій» та готуємося до перевірок у 2026 році