Під час воєнного стану працівники можуть оформити відпустку без збереження заробітної плати на різний строк залежно від підстави її надання. Які обмеження діють?

Законодавство передбачає кілька підстав для надання відпустки без збереження зарплати:
Без обмеження тривалості — за згодою працівника та роботодавця протягом воєнного стану (ч. 3 ст. 12 Закону № 2136). Роботодавець може відмовити.
До 90 календарних днів протягом воєнного стану — працівникам, які виїхали за кордон або набули статусу ВПО (ч. 4 ст. 12 Закону № 2136). За заявою працівника роботодавець зобов’язаний надати таку відпустку.
До 30 календарних днів на рік — за сімейними обставинами та з інших причин за згодою сторін (ч. 1 ст. 26 Закону «Про відпустки»).
На строки, визначені статтею 25 Закону «Про відпустки» — окремим категоріям працівників, яким роботодавець зобов’язаний надати відпустку за їхнім бажанням.
Крім того, стаття 26 Закону «Про відпустки» передбачає можливість надання відпустки без обмеження тривалості у визначених законом випадках, зокрема за загрози збройної агресії, епідемії чи надзвичайної ситуації.
Отже, єдиного обмеження кількості днів відпустки без збереження зарплати під час воєнного стану немає. Її тривалість залежить від законодавчої підстави.
За інформацією Федерації профспілок України
Наприкінці року кадровику варто перевірити, скільки днів щорічних відпусток працівники вже використали та який залишок невикористаної відпустки переходить на наступний період. Такий облік потрібен не лише для планування графіка відпусток, а й для контролю за дотриманням права працівників на відпочинок. Як розрахувати відпустку пропорційно відпрацьованому часу? Яку форму має довідка про залишок відпустки? Чи є єдина формула розрахунку днів відпустки? Відповіді на всі питання — у статті
Повернення до роботи після відпустки часто дається важко як звичайним працівникам, так і керівникам. Навіть найвідданіші своїй справі люди можуть відчути апатію, втрату ритму або так звану «післявідпускну депресію». Цей стан є абсолютно нормальним, але якщо не приділити йому увагу, він може негативно вплинути на продуктивність, атмосферу в колективі та загальний настрій на роботі. Тож як налаштувати себе на роботу після відпочинку та що робити після відпустки, щоб не вигорати — у статті.
Працівник просить відпустку при народженні дитини? Надавайте, якщо має на неї право. Скористатися правом на відпустку працівник може упродовж трьох місяців із дня народження дитини. Працівник має використати відпустку не пізніше 104-го дня з дня народження дитини
Сучасне суспільство поступово відходить від стереотипу, що догляд за дитиною – виключно жіноча справа. Все більше татусів хочуть брати активну участь у вихованні своїх малюків із перших днів життя. Тому питання про право чоловіка на «декрет» стає дедалі актуальнішим. Права чоловіків на «декретну» відпустку — гарантія соціальної та гендерної рівності, а декретні для чоловіків – звичне явище, що не викликає зайвої уваги ні роботодавців, ні працівників.
Майже всі офісні працівники, так звані «білі комірці», працюють із комп’ютером. Як визначити, кому з працівників і якої тривалості слід надавати щорічну додаткову відпустку за роботу на комп’ютері? Чи потрібно проводити атестацію робочих місць за умовами праці? Як вести облік часу, відпрацьованого на комп’ютері? Чи обов’язково, взагалі, надавати працівникам таку відпустку?