Зміни в Законі про бухоблік: хто має створити бухгалтерську службу

Головним бухгалтером підприємства, що становить суспільний інтерес, може бути призначена особа, яка має повну вищу економічну освіту, стаж роботи у сфері фінансів, бухгалтерського обліку та оподаткування не менше трьох років, не має непогашеної або незнятої судимості за вчинення злочину проти власності та у сфері господарської діяльності.

Законом України від 05.10.2017 № 2164-VIII унесено зміни до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV (далі — Закон № 996).

Насамперед, в Законі № 996 уточнено визначенні термінів, зокрема, консолідована фінансова звітність, національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку, облікова політика, фінансова звітність тощо.

Зміни в Законі про бухоблік: хто має створити бухгалтерську службуЧитайте також: Бухгалтер чи Бухгалтер (з дипломом спеціаліста): обираємо назву посади для штатного розпису

Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів.

Окрім того, Закон № 996 запроваджує поділ підприємств на:

  • мікропідприємство — підприємство, показники якого на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:
  • балансова вартість активів — до 350 тисяч євро;
  • чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) — до 700 тисяч євро;
  • середня кількість працівників — до 10 осіб;
  • мале підприємство — підприємство, яке не відповідає критеріям для мікропідприємства та показники якого на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:
  • балансова вартість активів — до 4 мільйонів євро;
  • чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) — до 8 мільйонів євро;
  • середня кількість працівників — до 50 осіб;
  • середнє підприємство — підприємство, які не відповідає критеріям для малого підприємства та показники якого на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:
  • балансова вартість активів — до 20 мільйонів євро;
  • чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) — до 40 мільйонів євро;
  • середня кількість працівників — до 250 осіб;
  • велике підприємство — підприємство, яке не відповідає критеріям для середніх підприємств та показники яких на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:
  • балансова вартість активів — понад 20 мільйонів євро;
  • чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) — понад 40 мільйонів євро;
  • середня кількість працівників — понад 250 осіб.

Окрім того, в Законі № 996 введено поняття «підприємство, що становить суспільний інтерес». До цієї категорії належать підприємства — емітенти цінних паперів, цінні папери яких допущені до біржових торгів, банки, страховики, недержавні пенсійні фонди, інші фінансові установи (крім інших фінансових установ та недержавних пенсійних фондів, що належать до мікропідприємств та малих підприємств) та підприємства, які відповідно до Закону № 996 належать до великих підприємств. Такі підприємства (окрім недержавних пенсійних фондів та інститутів спільного інвестування) зобов’язані утворити бухгалтерську службу на чолі з головним бухгалтером, до складу якої входять не менше двох осіб.

Зміни в Законі про бухоблік: хто має створити бухгалтерську службуЧитайте також: Матеріальна відповідальність головного бухгалтера

Головним бухгалтером підприємства, що становить суспільний інтерес, може бути призначена особа:

  • яка має повну вищу економічну освіту;
  • стаж роботи у сфері фінансів, бухгалтерського обліку та оподаткування не менше трьох років;
  • не має непогашеної або незнятої судимості за вчинення злочину проти власності та у сфері господарської діяльності.

Зміни в Законі про бухоблік: хто має створити бухгалтерську службуВам стане у пригоді: Посадова інструкція головного бухгалтера

Інші вимоги до головного бухгалтера підприємства, що становить суспільний інтерес, можуть бути визначені законом.

Особливості трудових договорів із сумісниками

Статті за темою

Усі статті за темою

Калькулятор кількості кадровиків

Якщо ваше підприємство належить до тих, що стрімко розвиваються, ви плануєте створювати нові підрозділи, філіали, добирати нових працівників, варто знати: це — додатковий оберемок кадрових справ. В нагоді стане зручний сервіс — «Калькулятор кількості кадровиків». Він зекономить ваш час на розрахунках і дасть змогу ліпше підготуватися до розмови з керівником про нагальну потребу прийняти на роботу ще одного працівника відділу кадрів.
10877

Причетність кадровика до проведення атестації робочих місць за умовами праці

Атестація робочих місць за умовами праці: для чого проводиться, чи забезпечує кадрова служба підприємства її проведення та чи можна відтермінувати в умовах воєнного стану. На ці запитання знайдете відповіді у статті.
5097

Формування кадрового резерву на підприємстві

Як правильно сформувати кадровий резерв, а потім ефективно працювати з резервістами? Покроковий алгоритм допоможе вирішити ці завдання, а також сприятиме покращенню процесу відбору персоналу при переведенні на інші посади, навчанні працівників новим професіям, методам праці, технологіям.
19648

Мотивація працівників у 2020 році

Мотивація працівників в сучасних умовах — одне із найважливіших завдань HR-менеджерів та кадровиків. Для того щоб правильно мотивувати до роботи підлеглих, керівник має насамперед добре розуміти людську природу. Пропонуємо вам 12 ідей, які допоможуть надихнути персонал на плідну роботу у 2020 році. Не відкладайте на потім, адже рік вже розпочався.
14034

«А що, якби ваша професія зникла?», або 5 нестандартних запитань для співбесіди

Стандартними анкетами не обійтися, щоб зрозуміти, що рухає людиною. Але вдало підібрані та вчасно поставлені неочікувані запитання допоможуть побачити кандидата з потрібного ракурсу. Нестандартні запитання не передбачають правильних чи неправильних відповідей, а дають кандидату можливість розкритися. Приклади таких запитань з коментарями психологів та фахівців з оцінки персоналу — у статті.
1542

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді