Щоб спонукати персонал на якісну роботу, має бути розроблена дієва система мотивації працівників. Тож, пропонуємо врахувати до річного плану роботи 12 варіантів мотивації — по одній на місяць.
Мотивація працівників в організації протягом року
Січень. Змагання «А вам слабо?»
☺ Зрозуміти, що потрібно персоналу, допоможе Мотиваційна картка. Це анкета для працівників із запитаннями про їхні інтереси та захоплення.
Лютий. Акція «Щиро дякуємо...»
У кожному підрозділі вивісьте аркуш ватману з фотографіями працівників. Роздайте працівникам по 20 смайликів — кожному певного кольору. Поясніть: якщо людина бажає подякувати колезі за допомогу або пораду, вона має приклеїти під його світлиною свій смайлик. За кольором можна буде довідатися, від кого він. Наприкінці місяця підрахуйте смайлики під кожним портретом. У кого їх найбільше, стають «працівниками місяця». Їхні світлини вивішують на Дошці пошани.
Березень. «Місяць у стилі Japan»
Запропонуйте колегам провести перший весняний місяць в японському стилі. Організуйте конкурс оригамі та майстер-класи з ікебани. Це захоплює та заспокійливо впливає на нервову систему. Найкращі роботи розмістить на видних місцях.
Квітень. Акція «На здоров’я!»
На думку лікарів, саме в квітні авітаміноз досягає піку, наслідки якого — кволість, млявість, підвищена стомлюваність, апатія. Аби працівники вашої компанії в міжсезоння не втрачали бадьорості, оголосіть місяць здоров’я. Раз чи двічі на тиждень виставляйте на корпоративній кухні (в зоні відпочинку, на ресепшен) таці з фруктами. Робочі дні розпочинайте з гімнастики. Для її проведення знайдіть добровольців або визначайте їх шляхом жеребкування. Замовте для тренерів футболки з кумедним слоганом. Наприклад: «Заряджальник енергією». Користь для здоров’я та добрий настрій гарантовано!
Травень. Свято Перемоги
Щороку ми вшановуємо пам’ять тих, хто боровся з нацизмом у Другій світовій війні. Попросіть колег розповісти історію своїх рідних, які пройшли війну. Зберіть фотодокументи. Оформіть стенд або підготуйте корпоративне тематичне видання.
Червень. Флешмоб «Ура: кольорова п’ятниця!»
Оголосіть п’ятницю днем, вільним від дрес-коду. Поінформуйте працівників про правила. Щоп’ятниці можна приходити в будь-якому вбранні, але є одна умова: в одязі має домінувати один колір. Який саме, визначайте напередодні кожної п’ятниці окремо. Розпочніть із корпоративних кольорів. Влаштовуйте фотосесії, публікуйте світлини на корпоративному сайті. Наприкінці місяця створіть колаж.
Липень. День родини
Відповідно до Указу Президента Україні «Про відзначення в Україні деяких пам'ятних дат та професійних свят» від 30.12.2011 № 1209/2011, День родини відзначають в Україні щороку 8 липня. Організуйте конкурс на кращий сімейний колаж. Визначте тему. Наприклад: «Коли дерева були великими» (колаж з власних дитячих фотографій) або «Моя родина» (добірка світлин членів сім’ї). Не обмежуйте поле творчості. Уможливте будь-які рішення: традиційні колажі на ватмані, електронні версії в програмі Photoshop тощо. Найцікавіші роботи запропонуйте до перегляду під час підсумкової презентації.
Серпень. Кулінарний батл «Майстер-шеф»
Напевне у вашому колективі є працівники, котрі люблять куховарити. Запропонуйте їм продемонструвати свої здібності: почастувати колег закусками чи випічкою власного приготування. Під час обідньої перерви влаштуйте загальну дегустацію та оцінювання страв. Таємним голосуванням визначте переможців. Нагородіть їх тематичними призами. Наприклад яскравими рушничками чи фартушками. Фотохроніку опублікуйте на сайті.
Вересень. «Марафон знань»
Завдання місяця — прочитати фахове або ділове видання та написати рецензію. Найкращі рецензії опублікуйте на корпоративному сайті. Складіть професійні тести та запропонуйте колегам виконати їх. Організуйте в підрозділах регулярні міні-наради з питань розвитку професійних навичок і збагачення знань. Додаткові заходи: вікторини, цікаві вправи для розвитку мислення, уваги, пам’яті тощо. Людей надихає ідея саморозвитку.
Жовтень. Вшановуємо захисників України
14 жовтня відзначаємо День захисника України. Свято збігається з днем Покрови Пресвятої Богородиці та Днем Українського козацтва. Привітайте колег, які сьогодні відстоюють незалежність та суверенітет України. Протягом місяця організуйте історичну вікторину «Козацька слава», традиційні українські вечорниці, конкурс плетених виробів і вишивки.
Листопад. Місяць добрих справ
Добрі справи надихають та об’єднують людей. Організуйте соціальні акції: придбання новорічних подарунків у дитбудинки, збір коштів для допомоги учасникам АТО та членам сімей загиблих під час АТО, рейди допомоги одиноким літнім людям. Працівники з повагою ставитимуться до компанії, їх лояльність та ефективність зростуть.
Грудень. Операція «Добрий чарівник»
Надрукуйте на стрічках паперу імена та прізвища колег. Запропонуйте кожному витягнути стрічку. Чиє ім’я там зазначено? Для цієї людини той, хто витягнув стрічку, протягом грудня буде добрим чарівником — творитиме добрі справи, але без розголосу, таємно. Напередодні новорічних свят чарівники ховають на робочих місцях своїх підопічних невеличкі подарунки. Відтак кожен має здогадатися, хто був його добрим чарівником.
Насамкінець
Мотивація персоналу в Україні має бути комплексною, адже мотивація працівників — це не лише матеріальні винагороди, а й суто людські нематеріальні заходи, покликані забезпечити натхненну працю працівників та привернути до роботи в компанії нових талановитих фахівців.
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Кадровик-01"