Уряд узгодив нормативні акти із законодавством про державну службу

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
КМУ вніс зміни до регламенту місцевої державної адміністрації, порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців та порядку присвоєння рангів державних службовців

КМУ постановою від 23.05.2018 № 434  вніс зміни до Типового регламенту місцевої державної адміністрації, затвердженого постановою КМУ від 11.12.1999 № 2263, зокрема, уточнив порядок погодження та затвердження положень про структурні підрозділи місцевої державної адміністрації.

Положення про структурний підрозділ із статусом юридичної особи публічного права:

  • розробляє керівник підрозділу;
  • погоджують — заступник голови (відповідно до розподілу обов’язків) та керівник юридичного відділу чи сектору (далі — юридичний відділ) апарату адміністрації;
  • затверджує голова адміністрації.

Положення про структурний підрозділ без статусу юридичної особи публічного права:

  • розробляє керівник підрозділу;
  • погоджують — заступник голови (відповідно до розподілу обов’язків), керівник апарату та керівник юридичного відділу апарату адміністрації;
  • затверджує голова адміністрації.

Положення про апарат місцевої держадміністрації:

  • розробляє керівник юридичного відділу апарату адміністрації;
  • погоджує керівник апарату;
  • затверджує голова адміністрації.

Окрім того, уточнили порядок призначення керівника апарату адміністрації та його заміни на час тимчасової відсутності. Також визначили особливості роботи з персоналом в структурних підрозділах зі статусом юридичної особи публічного права і без означеного статусу.

Змін зазнало і Типове положення про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації, затверджене постановою КМУ від 26.09.2012 № 887.

Так, керівника структурного підрозділу зі статусом  юридичної особи публічного права призначає на посаду (звільняє з посади) голова адміністрації за погодженням з органом виконавчої влади вищого рівня. Заступника керівника призначає керівник структурного підрозділу.

Керівника структурного підрозділу без статусу юридичної особи публічного права призначає на посаду (звільняє) керівник апарату адміністрації за погодженням з органом виконавчої влади вищого рівня. Заступника керівника призначає керівник апарату адміністрації.

Уряд уніс зміни й до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженого постановою КМУ від 25.03.2016 № 246, зокрема, залежно від статусу державного органу та посади, на яку проводять конкурс, уточнено державний орган, який проводить конкурс на зайняття вакантних посад державної служби.

Змінами до Порядку присвоєння рангів державних службовців, затвердженого постановою КМУ від 20.04.2016 № 306, встановлено: у разі коли суб’єкт призначення є безпосереднім керівником державного службовця, керівник приймає рішення про присвоєння достроково чергового рангу державного службовця за обґрунтованим поданням служби управління персоналом державного органу, в якому працює державний службовець.

Ольга Догадіна,
провідний експерт Експертус Кадри

додаток

Головні зміни у трудовому законодавстві за І півріччя 2025 року

Статті за темою

Усі статті за темою

Щорічна відпустка наперед: брати чи ні?

Працівник вийшов з щорічної відпустки, після чого прийняв рішення звільнитися. Однак він не відпрацював робочий рік, за який йому було надано відпустку. Очевидно, що кожному роботодавцю захочеться повернути гроші за ті дні відпустки, які не є відпрацьованими. Зробити це можливо, але за певних умов.
18678

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
67

Посадова інструкція інспектора з військового обліку

В умовах воєнного стану в Україні актуальність належного ведення військового обліку значно зросла. Відповідальність за цей напрям роботи на підприємстві або в установі несе спеціально призначена особа — інспектор з військового обліку. Саме для такої посадової одиниці має бути розроблена чітка посадова інструкція, яка регламентує її обов’язки, права та відповідальність. Посадова інструкція відповідального за військовий облік на підприємстві — у статті, залишилось тільки скачати.
70827

Перенесення дати скорочення працівників

Заплановано звільнення за скороченням штату працівників структурного підрозділу. Однак, замовник вирішив продовжити на два місці контракт на постачання продукції, що випускає підрозділ. Як перенести дату скорочення працівників? Чи зобов’язане підприємство персонально повідомляти працівників про перенесення дати скорочення чисельності та штату?
17491

Зміна № 15 до класифікатора професій: огляд

11 липня 2025 року оприлюднено Зміни № 15 до Національного класифікатора України «Класифікатор професій» ДК 003:2010, затверджені наказом Міністерства економіки України. Оновлення Класифікатора — це важливий крок до адаптації національної системи професій до сучасних реалій ринку праці, цифровізації, воєнних обставин і євроінтеграційного курсу України
269

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді