Уряд скасував норму, за якою представництва іноземних підприємств не мали права вести трудові книжки працівників.
Кабмін розпорядженням від 18.07.2018 № 513-р скасував пункт 2.21 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту населення від 29.07.1993 № 58. Ця дискримінаційна норма зобов’язувала іноземні юридичні особи в Україні укладати з Генеральною дирекцією з обслуговування іноземних представництв договори про зберігання трудових книжок працівників і внесення записів. Це суперечило Господарському кодексу України, згідно з яким іноземні юридичні особи на території України прирівнюються у своїх правах і юридичному статусі до українських. Іноземні юридичні особи отримали право вести трудові книжки відповідно КЗпП, що також зекономить час і кошти.
Відповідні зміни Кабмін постановою від 18.07.2018 № 571 вніс і до постанови КМУ «Про трудові книжки працівників» від 27.04.1993 № 301.
Ірина Житкова,
головний редактор Експертус Кадри
Робота кадровика клопітка та відповідальна, але «людський фактор» ніхто не скасовував. Навіть досвідчені кадровики допускають помилки в трудових книжках. Як правильно виправити запис в трудовій книжці — розкажемо на прикладах.
Буде помилкою вказати у трудовій, що працівницю прийняли за строковим трудовим договором на час відпустки з вагітності та пологів. Як тоді зробити правильний запис?
Запис про звільнення за власним бажанням в трудовій книжці повинен відображати точне формулювання законодавчої норми про звільнення з цієї причини. Які варіанти запису про звільнення за власним бажанням можуть бути та зразки таких записів, — у статті.
Згода на обробку персональних даних для передання сканкопіїї трудової книжки на перший погляд є важливим кроком у процесі забезпечення відповідності законодавству та захисту особистої інформації. Однак чи потрібна згода на обробку персональних даних для сканкопіїї трудової сьогодні та яку форму вона має, — читайте у статті.
Аудит трудових книжок слід проводити, зокрема, коли на роботу оформився новий кадровик та перед тим як подавати скановані копії трудових книжок для оцифрування до Пенсійного фонду. Детально про випадки проведення аудиту трудових книжок та про дії роботодавця і працівника у разі втрати трудової книжки читайте у статті.