Уряд скасував норму, за якою представництва іноземних підприємств не мали права вести трудові книжки працівників.
Кабмін розпорядженням від 18.07.2018 № 513-р скасував пункт 2.21 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту населення від 29.07.1993 № 58. Ця дискримінаційна норма зобов’язувала іноземні юридичні особи в Україні укладати з Генеральною дирекцією з обслуговування іноземних представництв договори про зберігання трудових книжок працівників і внесення записів. Це суперечило Господарському кодексу України, згідно з яким іноземні юридичні особи на території України прирівнюються у своїх правах і юридичному статусі до українських. Іноземні юридичні особи отримали право вести трудові книжки відповідно КЗпП, що також зекономить час і кошти.
Відповідні зміни Кабмін постановою від 18.07.2018 № 571 вніс і до постанови КМУ «Про трудові книжки працівників» від 27.04.1993 № 301.
Ірина Житкова,
головний редактор Експертус Кадри
Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
Оформлення працівника на роботу фізичною особою-підприємцем (ФОП) в Україні має відбуватися відповідно до вимог трудового законодавства. Як ФОП прийняти працівника на роботу законно та швидко — у статті.
Фіксувати в трудовій книжці нагородження і заохочення зобов’язує пункт 2.2 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58 (далі — Інструкція № 58). Що і як писати — визначає підрозділ «г» розділу 2 Інструкції № 58.
Під час оформлення на роботу всі працівники зобов’язані подавати на підприємство трудову книжку (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (витяг з електронної трудової книжки).
Коли фізична особа — підприємець починає використовувати найману працю, він автоматично стає роботодавцем. Саме з цього моменту виникає безліч запитань. Чи має ФОП заповнювати трудові книжки працівників у 2025 році? Що робити, якщо підприємець не має печатки? Чи оформлює ФОП трудову книжку особі, яка працевлаштовується вперше?